تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا نوزادان تشنج می‌کنند؟ + علائم و راهکارهای درمانی

چرا نوزادان تشنج می‌کنند + علائم و راهکارهای درمانیهادی سماعی فوق تخصص نوزادان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره تشنج نوزادان اظهار کرد: تشنج نوزاد زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های مغزی فعالیت الکتریکی درست خود را برای مدت کوتاهی از دست می‌دهند و شیوع آن در نوزادان پسر بیشتر است.

علل ایجاد تشنج در نوزاد

وی در مورد علت تشنج نوزادان افزود: شایع‌ترین علت تشنج نرسیدن اکسیژن به مغز نوزادان است که پیچیدن بند ناف به دور گردن نوزاد هنگام زایمان، تولد نوزاد نارس، کاهش قند خون نوزاد، عفونت و تب از عوامل ایجاد این عارضه است.

فوق تخصص نوزادان بیان کرد: والدین با مشاهده علائمی از جمله حرکات غیر طبیعی مانند دوچرخه یا پدال زدن پاها، پرش‌های عضلانی تکراری، سفت شدن بدن، حرکات مانند مکیدن یا جویدن چیزی در دهان و کبود شدن نوزاد از او فیلم گرفته سپس سریعا نوزاد را نزد پزشک اطفال ببرند.

سماعی گفت: پزشک باید برای تشخیص تشنج، نوزاد را کامل معاینه کند و سپس  آزمایش خون، سونوگرافی مغز، نوار مغز، سی تی اسکن و گرفتن مایع از کمر تجویز کند و یا در صورت لزوم نوزاد را به متخصص مغز و اعصاب ارجاع دهد.

وی درباره درمان تشنج بیان کرد: درمان تشنج نوزادان به صورت دارویی است و مدت زمان مصرف دارو نیز بستگی به شدت و علت آن دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا نوزادان تشنج می‌کنند؟ + علائم و راهکارهای درمانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..