تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقاد رئیس کل دادگستری استان زنجان از فضای سست رسانه‌ای استان/ نباید از فضای مجازی غفلت کرد

ساعت: 19:46 منتشر شده در مورخ: 1397/08/22 شناسه خبر: 1427990

در نشست صمیمی اصحاب رسانه با صادقی‌نیارکی مطرح شد

رئیس کل دادگستری استان زنجان با انتقاد از فضای سست رسانه‌ای استان گفت: اصحاب رسانه وظایف سنگینی در فضای حقیقی و مجازی بر عهده دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان زنجان ضمن توجه به نکات، انتقادات و خواسته‌های خبرنگاران به تبیین انتظارات دستگاه قضایی از رسانه‌ها پرداخت و بر تحرک بیشتر فضای رسانه‌ای استان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است، ابراز کرد: اصحاب رسانه استان زنجان با توجه به وجود این ظرفیت در استان و بهره مندی از ارزشهای عزاداری مردم استان که در دسته‌های حسینیه اعظم و زینبیه اعظم خود را نمایان می‌کند، باید متفاوت از دیگر نقاط کشور باشند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه وظایف سنگینی در فضای حقیقی و مجازی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: نباید از فضای مجازی غفلت کرد و نباید بگذاریم رسانه‌های بیگانه فضای کشور را مدیریت کنند.

وی با اشاره به لزوم توجه رسانه‌ها به فعالیت در نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: در طول جریان انقلاب و دفاع مقدس ۳۰۰ هزار شهید تقدیم این انقلاب شده و هنوز نیز برای پایداری آن شهید می‌دهیم.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی بیان کرد: باید توجه داشت که در فضای رسانه‌ای تهمت زدن، تمسخر وبه طنز کشیدن، بازی با آبروی انسان‌ها و کارهای غیراخلاقی حرمت شرعی داشته و گناه است.

وی با بیان اینکه نباید فقط به سرعت انتشار خبر توجه کرد، لزوم توجه به دقت اخبار منتشر شده و همچنین توجه به زمان مناسب انتشار آن را  مورد تاکید قرار داد و افزود: کیاست، دقت و سرعت در کار رسانه مهم است چرا که اگر غفلت کنیم دشمن جایگزین آن می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه هنر تنظیم خبر و انتخاب تیتر از موضوعات مهم در کار سانه‌ای است، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم مردم سراغ رسانه‌های معاند نروند باید خوراک رسانه‌ای داخل را تقویت کنیم.

وی با انتقاد از فضای رسانه‌ای استان زنجان تصریح کرد: فضای رسانه‌ای استان آن طور که انتظار می‌رود فعال نیست و به نوعی یک سستی را در این فضا مشاهده می‌کنیم که در این راستا رسانه‌ها باید نقد سازنده و مطالبه جدی را مدنظر قرار دهند.

نیارکی با بیان اینکه گاهی خود مطالبه‌گری بدون انتشار خبر نیز کارساز است، ادامه داد: لازم نیست تمامی مطالبه‌گری‌ها در خروجی رسانه منتشر شود چرا که قصد نداریم جامعه را ملتهب کند.

وی به لزوم توجه به جریان‌سازی‌ها خبری گفت: جریان‌سازی گاهی به نفع نظام است اما گاهی جریان‌سازی به گونه‌ای است که خسارت می‌بینیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان به حوادث دی ماه سال گذشته اشاره و اظهار کرد: دشمن در حوادث سال گذشته به اهداف و خواسته‌های خود نرسید اما در سال ۹۶ کشور با جریان رسانه‌های بیگانه متحمل خسارت‌هایی شد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه، شاه بیت جریان سازی در جامعه است، ابراز کرد: این قدرت یک رسانه است که بتواند در جهت مثبت و یا منفی در جامعه یک جریان را پیش ببرد.

صادقی‌نیارکی عدم ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت را نگاه کلی رسانه دانست و عنوان کرد: نباید با نحوه تنظیم خبر مردم را نا امید کنیم.

وی با اشاره به نقش دستگاه قضایی در شفاف‌سازی و اعتمادسازی در جامعه گفت: این شفاف‌سازی و اعتمادسازی می‌تواند در بیان صحیح و به موقع مطالب باشد.

این مقام مسئول در خصوص محدودیت‌های دستگاه قضایی در انتشار برخی اخبار تصریح کرد: بر اساس قوانین مربوط به تشهیر، موازین اخلاقی، حقوق شهروندی و قرار گرفتن یک پرونده در مرحله خاص گاهی اجازه انتشار برخی موضوعات را نداریم.

وی بیان کرد: وقتی رسانه‌های ما خوراک خبری داخل را تامین نکنند و شفاف‌سازی در فضای رسانه‌ای صورت نگیرد، دشمن با موج سواری و انتشار اخبار دروغ جریان‌سازی خواهد کرد.

مقام عالی دستگاه قضایی استان زنجان به حمایت این دستگاه از خبرنگاران استان اشاره کرد و گفت: حمایت از خبرنگاران را وظیفه خود می‌دانیم و در این راستا در حد توان خود همراهی خواهیم کرد.

وی آموزش نکات حقوقی و برخی مسائل به خبرنگاران حوزه قضایی استان زنجان را از برنامه‌هایی دانست که باید در آینده شکل عملیاتی به خود بگیرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقاد رئیس کل دادگستری استان زنجان از فضای سست رسانه‌ای استان/ نباید از فضای مجازی غفلت کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..