تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاه به حوزه علم و فناوری کشور باید متحول شود

نگاه به حوزه علم و فناوری کشور باید متحول شود به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،   سورنا ستاری  معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پنجمین نشست شورای اداری کردستان گفت: باید روی جوانان خلاق و مبتکر سرمایه گذاری کرد و زمینه فعالیت و نوآوری آنان را در حوزه علم و فناوری تسهیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت باید زیرساخت ها را فراهم کند، اما وارد تجارت شرکت های دانش بنیان نشود، افزود: از پنج سال پیش تلاش کردیم شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور نقش مهمتری ایفا کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری مشکلات حوزه فناوری را زیاد عنوان کرد و گفت: تا زمانی که فناوری و دانش را وارد اقتصاد نکنیم نباید توقع پیشرفت و توسعه را داشته باشیم.

ستاری با بیان اینکه جامعه ای که کارآفرینی در آن ارزش نداشته باشد توسعه نمی یابد، یادآور شد: آن چیزی که در اقتصاد باعث ارزش افزوده می شود، نوآوری است، ضمن اینکه این مهم نیازمند ایجاد زیرساخت های علمی و نیروی انسانی کارآمد است.

وی خواستار کارآفرین تربیت کردن جوانان و حضور بخش خصوصی در ایجاد شرکت های دانش بنیان شد و گفت: باید بودجه بخش خصوصی وارد پژوهش و علم و فناوری شود زیرا که با بودجه دولت نمی توان در این حوزه موفق بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه نگرش دولت در این حوزه تغییر کرده است، اضافه کرد: زمانی ایده های جوانان تبدیل به ثروت می شود که بخش خصوصی وارد عرصه شود.

وی افزود: نسل جدیدی از کارآفرینان متولد شده و یک فرهنگ جدید در دانشگاه ها در صنایع و فرهنگ عمومی مردم شکل گرفته که نشان از قدرت نیروی انسانی در اقتصاد کشور دارد.

انتهای پیام/س

سفرمعاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به کردستان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاه به حوزه علم و فناوری کشور باید متحول شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..