تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت تخصیص ارز دولتی به تجهیزات چشم پزشکی/ انجام سالیانه ۷۰۰ هزار عمل جراحی آب مروارید در کشور

دبیر علمی بیست و هشتمین کنگره چشم پزشکی ایران مطرح کرد؛

ضرورت تخصیص ارز دولتی به تجهیزات چشم پزشکی/ انجام سالیانه ۷۰۰ هزار عمل جراحی آب مروارید در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی جباروند رئیس انجمن چشم‌پزشکی ایران صبح امروز در مراسم بیست و هشتمین کنگره چشم‌پزشکی ایران که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چشم پزشکی  رشته گرانی است و فارغ‌التحصیلان این رشته برای راه‌اندازی یک مطب  برای پاسخگوی به نیاز مردم باید هزینه‌های زیادی را بپردازند.

وی افزود: فارغ‌التحصیلان رشته چشم‌پزشکی برای افتتاح مطب باید حداقل مبلغی به میزان 700 تا 800 میلیون تومان هزینه کنند تا بتوانند معاینات عمومی را در رشته چشم پزشکی را انجام دهند و بسیاری از این افراد ممکن است چنین پولی را نداشته باشند.

جباروند تاکید کرد: وسایل چشم پزشکی گران است و من معتقدم  ارز دولتی باید برای تجهیزات چشم پزشکی در نظر گرفته شود و بانک‌ها نیز باید تسهیلاتی با سود کم در اختیار فارغ‌التحصیلان قرار دهند.

2 هزار چشم پزشک در کشور داریم

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران ادامه داد: سالیانه 100 نفر در رشته چشم پزشکی فارغ‌التحصیل می‌‌شود و امروزه در حدود 2 هزار چشم پزشک در کشور داریم، یعنی به ازای هر 40 هزار نفر یک چشم پزشک در ایران فعالیت می‌کند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه کم بینایی در کشورمان بسیار کم است و بیشترین عامل این بیماری که در دنیا به دلیل موضوع آب مروارید است که ایران به دلیل اعمال سیاست‌های درست و وجود مراکز دولتی و خصوصی همچنین داشتن حداقل هزینه‌ها نسبت به کشورهای منطقه عارضه کم‌بینایی در ایران از آمار پایینی برخودار است.

جباروند تاکید کرد: در ایران کیفیت عمل جراحی بسیار بالا است و سالیانه 700 هزار عامل جراحی آب مروارید در کشور انجام می‌شود.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران یادآوری کرد: خوشبختانه ایران در حوزه عمل‌های جراحی بسیار پیشرفته است و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

بهترین راه پیشگیری از اختلالات ژنتیکی دوری از ازدواج‌های فامیلی است

مصطفی سلطان سنجری دبیر علمی بیست و هشتمین کنگره چشم پزشکی ایران در جمع خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه ژن درمانی کارهای زیادی در تمام دنیا انجام شده است تا بیماری‌های ارثی که در آن ژن‌ها دچار اختلال شده را بتوان با روش‌های نوین درمان کنند.

وی ادامه داد: در ژن درمانی با استفاده از ویروس‌ها، ژن‌ها وارد سلول می‌شوند و بیماری‌های ناشی از اختلالات ژن برطرف شود.

دبیر علمی بیست و هشتمین کنگره چشم پزشکی ایران با اشاره به اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: بهترین راه جلوگیری از بروز بیماری‌های ژنتیکی جلوگیری از ازدواج‌های فامیلی است زیرا من معتقدم که آزمایش‌های ژنتیک قبل از ازدواج بیماری‌‌های شایع و عمومی را تشخیص می‌دهد و توان تشخیص بیماری‌های نادر و خاص ژنتیکی مانند شب کوری را ندارد.

سلطان سنجری تاکید کرد: عارضه شب کوری منجر به نابینایی می‌‌شود و در آن 17 ژن دچار اختلال شده است که بهترین راه مقابله با عارضه شب کوری جلوگیری از ازدواج‌های فامیلی است.

وی ادامه داد: شب کوری در دنیا و ایران شیوع دارد و به دلیل آنکه ممکن است این بیماری از کودکی افراد را مبتلا کند و خانواده‌ها در سطوح مختلف اجتماعی درگیر می‌کند.

دبیر علمی بیست و هشتمین کنگره چشم پزشکی ایران گفت: در دنیا ژن درمانی برای عارضه شب کوری موجب بهبود نسبی دو مورد شده است و این روش درمانی در ایران نیز در مرحله تحقیقات قرار دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت تخصیص ارز دولتی به تجهیزات چشم پزشکی/ انجام سالیانه ۷۰۰ هزار عمل جراحی آب مروارید در کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..