فروشگاه اینترنتی زنبیل برخلاف سایر فروشگاههای اینترنتی کشور که بلک فرایدی یا جمعه سیاه را روز حراج خود اعلام کردهاند، سایبر ماندی را برای روز فستیوال فروش خود انتخاب نموده است.
سلب مسئولیت: تحریریهی زومیت در تهیه این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.
سایبر ماندی یا دوشنبه مجازی روزی است که تمام فروشگاههای اینترنتی جهان حراجهای آنلاین خود را شروع میکنند. فروشگاه اینترنتی زنبیل برخلاف سایر فروشگاههای اینترنتی کشور که بلک فرایدی یا جمعه سیاه را روز حراج خود اعلام کردهاند، سایبر ماندی را برای روز فستیوال فروش خود انتخاب نموده است.
تاریخچه بلک فرایدی به دهه ۵۰ میلادی برمیگردد که فروشگاههای سنتی یا همان فروشگاههای آفلاین دقیقاً از فردای روز شکرگزاری حراجهای آخر سال خود را آغاز میکردند، در مقابل سایبر ماندی یا دوشنبه مجازی از سال ۲۰۰۵ میلادی توسط فروشگاههای آنلاین و در رقابت با جمعه سیاه راه اندازی گردید. نکته قابل توجه آنکه برخلاف بلک فرایدی که در روز تعطیل برگزار میشود، دوشنبه مجازی در اولین روز کاری هفته که افراد سرکار میروند، برگزار میشود و ریشه آن نیز به سرعت پایین کامپیوترها و اینترنتهای خانگی در آن مقطع زمانی برمیگردد، لذا اولین روز کاری که افراد در محل کار خود به اینترنت و کامپیوترهای پرسرعت دسترسی پیدا میکردند، به عنوان روز این حراج انتخاب شد.
فروشگاه اینترنتی زنبیل بهعنوان یکی از فروشگاههای اینترنتی با قدمت و معتبر کشور همواره سعی کرده است که تجربه خوبی از خرید اینترنتی را برای مشتریان خود فراهم آورد و بر همین اساس نیز در خلال سالهای اخیر کمتر شاهد بروز نارضایتی از این فروشگاه در سطح جامعه بودهایم. بر همین اساس این فروشگاه اینترنتی حساسیت بالایی در برگزاری کمپینهای فروش و بازاریابی خود یا برگزاری جشنوارههای فروش دارد، زیرا اعتقاد دارد کمپین یا جشنوارهای که در عمل منجر به نارضایتی مشتریان شود، نه تنها تاثیر مثبت نداشته بلکه منجر به کاهش اعتبار فروشگاه میشود.
متاسفانه برخی از فروشگاههای اینترنتی در خلال سالهای اخیر با برگزاری نامناسب کمپینها، لطمه بزرگی به اعتماد مشتریان زدهاند و این برای اکوسیستم استارتاپی کشور که هنوز در مراحل ابتدایی خود است، لطمه بزرگی به حساب میآید. بررسی تجربههای مشتریان در سالهای قبل نشان میداد که اکثر خریداران فروشگاههای اینترنتی شناخته شده، از پروسه خرید، قیمتگذاری و حتی محصولات ارائه شده در دوره جشنواره به شدت ناراضی بودند.
در مقابل فروشگاه زنبیل که از بدو تاسیس رویکردش توجه به نیازهای مشتری و ایجاد تجربه موفق برای او از خرید اینترنتی بوده است، سعی کرده است کمپین های تبلیغاتی خود را با وسواس و تمرکز بیشتری راه اندازی نماید. بر این اساس در کمپین قبلی زنبیل، بنام «لطفا گران نخرید» شاهد بودیم در زمانی که اکثر فروشگاههای آنلاین و آفلاین یا محصولات خود را ناموجود کرده یا قیمتهای آنها را بهشدت افزایش دادند، فروشگاه زنبیل با درک صحیح از دغدغه مردم، کمپینی را راه اندازی کرد که به مشتریان اطمینان دهد با خیال راحت و با بهترین قیمت محصولات مورد نیاز خود را تهیه نمایند. هر چند این کمپین و عرضه محصولات با قیمتهای قبلی، بار مالی زیادی را به فروشگاه تحمیل کرد، اما در عمل با کسب بالاترین میزان رضایت مشتریان، این مساله جبران و در عمل بالاترین میزان استقبال هموطنان رقم خورد.
حال در جشنواره فروش دوشنبه مجازی یا سایبر ماندی نیز مجموعه کاملی از کالاهای پرفروش شامل لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم پزشکی و... از برندهای معتبر کشور با قیمتهای بسیار رقابتی جهت عرضه در نظر گرفته شده است. در کنار انتخاب مجموعه کاملی از محصولات در این روز، زیرساختهای لازم برای تحویل بهموقع سفارشات به مشتریان نیز فراهم گردیدهاست تا طبق روال عادی سال، سفارشات مشتریان حداکثر طی یک روز کاری برای ایشان ارسال شود.
بی شک مشتریانی که تجربه خرید از زنبیل در سالهای گذشته را دارند، بیش از دیگران منتظر فرا رسیدن این روز خواهند بود. در ضمن افرادی که هنوز به عضویت فروشگاه اینترنتی زنبیل درنیامدهاند، بهتر است هر چه سریعتر و قبل از شروع سایبر ماندی به وب سایت فروشگاه زنبیل مراجعه و نسبت به تکمیل پروفایل خود اقدام نمایند تا در روز فوق در اسرع وقت سفارش خود را ثبت کنند.