تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ثبت بیشترین حجم تراکنش‌ مالی مبتنی بر فناوری‌های بیومتریک در روز مجردها

چینی‌ها در روز مجردها بیشترین حجم تراکنش‌های مالی با استفاده از فناوری‌های تأیید هویت بیومتریک را به ثبت رساندند. 

ظاهرا کاربران چینی خیلی سریع‌ فناوری‌های مرتبط با پرداخت‌های دیجیتالی را پذیرفتند و آخرین خبرها حاکی از آن است که شهروندان چینی در مسیر تغییری بزرگ‌تر برای انجام معاملات مالی خود قرار دارند و انتظار می‌رود که شاهد جهش و تغییری بزرگ در مسیر تراکنش‌های مبتنی بر فناوری‌های تایید هویت بیومتریک در چین باشیم. 

در چین، ۱۱ نوامبر برابر با ۲۰ آبان‌ماه، روز مجردها یا Singles’ Day نامگذاری شده است. در این روز ویژه، مجردها، مجرد بودن خود را جشن می‌گیرند و هدیه‌هایی را خریداری می‌کنند. علی‌بابا در روز مجردها فروش خوبی را برای خود رقم زد و در حدود ۳۰.۸ میلیارد دلار تراکنش مالی داشت که این حجم تراکنش مالی، کمی بیشتر از حجم تراکنش‌های مالی مربوط به روزهای Cyber Monday و Black Friday بود. 

آنلاک گوشی با تشخیص چهره

مقاله‌های مرتبط:

کاربران چینی، به‌جای آنکه مجبور باشند برای پرداخت‌های خود، پسورد را وارد سیستم کنند و تراکنش‌‌های مالی را به‌انجام برسانند، خیلی ساده‌تر توانستند در سریع‌ترین زمان ممکن و از طریق فناوری‌های نوین تایید هویت بیومتریک و در یک چشم برهم‌زدن تراکنش‌های مالی خود را به‌انجام برسانند. در سال جاری میلادی و در روز مجردها، در حدود ۶۰.۳ درصد مشتریان از طریق اسکن اثر انگشت یا گرفتن سلفی توانستند پرداخت‌های مالی خود را به‌انجام برسانند. علی‌پی (Alipay) که برای اولین بار چنین داده‌هایی را جمع‌آوری کرده بود، آمار تراکنش‌ها را ارائه داده است. کیف پول دیجیتالی مرتبط با تراکنش‌های مالی علی‌بابا توانست تراکنش‌های مالی آنلاین و آفلاین ۸۷۰ میلیون کاربر را در سراسر جهان به انجام برساند.  WeChat Pay نیز با همین روش‌های نوین تایید هویت بیومتریک توانست تراکنش‌های مالی را به‌ثبت برساند. تراکنش‌های مالی از طریق اپلیکیشن چت محبوب Tencent رقمی در حدود ۸۰۰ میلیون دلار را به‌ثبت رساند.  

هر دو سیستم پرداخت دیجیتالی، به‌دنبال آینده‌ای درخشان برای پرداخت‌های یکپارچه هستند. Alipay در ماه سپتامبر ۲۰۱۴ امکان پرداخت از طریق اثر انگشت را در اختیار کاربران قرار داد. کمتر از یک سال بعد، WeChat Pay نیز روش پرداخت بیومتریک خود را معرفی کرد. با گذشت زمان، خریداران چینی با فناوری‌های تایید هویت بیومتریک آشنا شدند و از چنین فناوری‌هایی برای باز کردن قفل گوشی‌های هوشمند خود و ورود به ساختمان‌های اداری استفاده کردند. تا سال ۲۰۱۶ میلادی، تقریبا ۹۵ درصد از کاربران چینی از  China’s Payment  استفاده کرده بودند و  Clearing Association اعلام کرد که این کاربران با تشخیص هویت از طریق اثر انگشت آشنایی دارند. 

علی‌بابا

در امتداد معرفی روش‌های تایید هویت بیومتریک، روش پیچیده‌تر گرفتن سلفی معرفی شد. سال گذشته، Alipay از طرح لبخند برای  پرداخت در فروشگاه‌های KFC در هانگژو استفاده کرد. علی‌بابا و Alipay روش تایید هویت از طریق تشخیص چهره را برای طیف گسترده‌ای از سناریوهای آفلاین شامل ارتقا سیستم تحویل، معرفی کردند. 

دولت چین نیز از به‌سرعت فناوری‌های تایید هویت بیومتریک چهره را برای اهداف دیگری به‌رسمیت شناخت. یکی از مصداق‌های بارز این موضوع، همکاری با ارزش‌ترین شرکت هوش مصنوعی یعنی SenseTime برای توسعه‌ی سیستم نظارت ملی چین است که می تواند به‌عنوان مثال مجرمان را در خیابان‌ها شناسایی کند. چینی‌ها در صدد استفاده از روش‌های تأیید هویت منحصربه‌فردی هستند. براساس نظرسنجی CPCA در سال ۲۰۱۶، در حدود بیش از ۷۰ درصد کاربران با پرداخت‌های بیومتریک راحت هستند و مشکلی ندارند. در سال ۲۰۱۷  این آمار به ۸۵ درصد افزایش یافت.

پذیرش سریع‌تر چنین فناوری‌هایی، منجر به توسعه‌ی سریع‌تر آنها نیز خواهد شد. در سال ۲۰۱۶، نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، نگرانی‌هایی در حوزه‌ی امنیت استفاده از پرداخت‌های بیومتریک داشتند. در سال ۲۰۱۷، آمارها نشان می‌داد که ۷۰ درصد کاربران چنین نگرانی دارند. در همان سال، ۷۷.۱ درصد، نقض حریم خصوصی را نیز به‌عنوان یکی دیگر از نگرانی‌های خود برشمردند که یک‌سال قبل آمارها حکایت از نگرانی کمتر از ۷۰ درصد کاربران در مورد نقض حریم خصوصی را نشان می‌دهد. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ثبت بیشترین حجم تراکنش‌ مالی مبتنی بر فناوری‌های بیومتریک در روز مجردها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..