تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایتالیا پس از فاجعه سن‌سیرو؛ افتان، خیزان و امیدوار

۷۹۶۴۹۲

۹۳۱ بازدید

 وقتی آخرین سوت آنتونیو متیو لاهوز اسپانیایی در فضای ورزشگاه سن‌سیرو پیچید، غیر از سوئدی‌ها هیچ‌ کس نمی‌خواست آنچه رخ داده را باور کند؛ نرسیدن ایتالیا به جام‌جهانی ۲۰۱۸!

وبسایت نود: وقتی آخرین سوت آنتونیو متیو لاهوز اسپانیایی در فضای ورزشگاه سن‌سیرو پیچید، غیر از سوئدی‌ها هیچ‌ کس نمی‌خواست آنچه رخ داده را باور کند؛ نرسیدن ایتالیا به جام‌جهانی ۲۰۱۸!

 لشکر شکست خورده روی زمین افتاده بود و رسانه‌ها با آب و تاب، تاریخ‌ها را به رخ می‌کشیدند؛ سومین غیبت ایتالیا در جام‌جهانی، اولین ناکامی‌اش در رسیدن به این رقابت‌ها از جام ۱۹۵۸ و طلسمی به نام سوئد. غیبت قبلی در جامی به میزبانی سوئد رخ داده بود و این بار پس از ۶۰ سال، باز هم سوئد مانع رسیدن قهرمان ۴ دوره دنیا به جام‌جهانی شد.

شب ۱۳ نوامبر ۲۰۱۷ و بازی برگشت سوئد در زمین ایتالیا در چارچوب پلی‌آف انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ در اروپا، با انفعال جامپیرو ونتورا،بدترین سرمربی تاریخ تیم ملی ایتالیا و واکنش دروسی که دستور سرمربی برای گرم کردن برای ورود به جریان بازی را با عصبانیت نپذیرفت، ثبت شد و حالا با گذشت دقیقا یک سال، نشانه‌هایی از امیدواری در آتزوری ظهور کرده است.

نتایج و جوانان

ونتورا چاره‌ای غیر از جدایی نداشت و پس از سپری کردن مدتی با مربی موقتی به نام لوئیجی دی‌بیاجو، روبرتو مانچینی محبوب سکان هدایت تیم را به دست گرفت.

مربی موقت در ۲ بازی دوستانه یک تساوی و یک باخت دشت کرد و در ادامه مانچو خون تازه‌ای به رگ‌های خسته فوتبال لاجوردی تزریق کرد. مانچو در ابتدای راه توجه بیش‌تری به لیگ داخلی نشان داد. در ترکیبی که برای اولین بار تحت نظر مانچینی در بازی دوستانه مقابل عربستان به میدان رفت، تنها ۳ بازیکن آن شب منحوس سن‌سیرو به چشم می‌خورد و ۱۰ بازیکن ترکیب اصلی از لیگ داخلی می‌آمدند.

ایتالیا پس از فاجعه سن‌سیرو؛ افتان، خیزان و امیدوار

با خداحافظی امثال بوفون و دروسی و دعوت از جوانانی مانند پولیتانو، میانگین سنی تیم نسبت به دوران ونتورا ۳ سال کاهش یافت. در فاصله بین حذف در بازی با سوئد تا اولین بازی مانچینی روی نیمکت تیم ملی ایتالیا ۲ بازی توام با یک باخت و یک تساوی با مربیگری موقت دی‌بیاجو سپری شد و ایتالیای مدل مانچینی ۲ برد، ۳ تساوی و ۲ باخت در ۷ بازی دوستانه و در چارچوب لیگ ملت‌های اروپا به دست آورد.

تیم مانچینی در این ۷ بازی، ۷ گل زده و ۸ گل خورده است. دوستانه بودن بازی‌ها و انتخاب ترکیب‌های متنوع به علاوه نفس دوستانه بودن، اجازه نمی‌دهد تنها از روی نتیجه، رای به ضعیف بودن عملکرد مانچینی بدهیم. مدل بازی تیم از حالت ترسو و تدافعی زمان ونتورا به مدل تهاجمی و جوان مانچینی تغییر جهت داده و زمان نسبتا مناسب تا زمان شروع مقدماتی یورو ۲۰۲۰، امیدها جهت جا انداختن سیستم همیشه جسورانه و جوان‌پرور مانچینی را افزایش داده است.

ایتالیا در دوران مانچینی محک جدی نخورده، با این حال جوان‌سازی گسترده، سبک تهاجمی و البته وجود یک مربی مطمئن در سالگرد حذف فاجعه‌بار، نوید آینده‌ای به زیبایی رنگ لاجوردی برای قهرمان سال ۲۰۰۶ دنیا می‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایتالیا پس از فاجعه سن‌سیرو؛ افتان، خیزان و امیدوار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..