تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه خواب آلودگی‌مان را پنهان کنیم؟

ماهنامه همشهری تندرستی: برای هر کسی در زندگی ممکن است در اثر یک اتفاق شرایط طوری پیش برود که یک شب کاملا معمولی را همراه با یک بی خوابی تمام نشدنی طی کند و فردای آن روز خستگی و بی حوصلگی بسیار زیادی به بار بیاورد. خوب خوابیدن یکی از مهم ترین عواملی است که همواره در شادابی و سلامت روحی و جسمی تاثیر بسیار زیادی دارد.

بعد از یک شب بی خوابی نه تنها پوست کدر و خسته به نظر می رسد، بلکه چشم ها هم حالت خواب آلودگی شدیدی پیدا می کنند که باعث بروز واکنش از سوی اطرافیان می شود.

جمله هایی مانند «چقدر قیافه ات خسته است»، «امروز چقدر بی حالی»، «رنگ صورتت پریده» و «چشمانت خیلی بی حال است» دیالوگ هایی است که در این شرایط معمولا از دوستان و اطرفیان شینده می شود و همین ها کافی است تا حال آدم کم خوابِ شب گذشته بدتر هم بشود. دکتر گای میداوز، موسس مدرسه خواب و سلامتی در آمریکا می گوید: «خوابیدن به بدن فرصت بهبود و ترمیم می دهد. اگر به هر دلیل خواب شبانه کاهش پیدا کند، روز بعد، بدن قدرت کافی برای انجام کارهای روزمره و ضروری را ندارد.

هر عاملی را که می تواند در خواب شما تداخل ایجاد کند، به راحتی کنار بگذارید و یادتان باشد تنها زمانی که بدن شما می تواند برای فعالیت های روز بعد خودش را آماده کند، هنگام خواب شبانه است.» اما اگر به هر دلیلی این اتفاق افتاد، چطور می توان این بی خوابی یا بدخوابی شبانه را پشت هاله ای پوشاننده پنهان کرد و روز بعد مثل همیشه سر حال و پرانرژی ظاهر شد؟ این راه کارها را بخوانید.

چقدر قیافه ات داغونه!

اول: پیشگیری کنید، بعد درمان

بهترین کار برای مقابله با بدخوابی های شبانه پیداکردن راهی برای مبارزه با آن است. اگر شما از آن دست افرادی هستید که همواره شب ها چالش بدخوابی یا بی خوابی دارید، سعی کنید راه هایی برای جبران این موضوع پیدا کنید و برای همیشه دور این درد شبانه خط قرمز بکشید. یادتان باشد همیشه پیشگیری از درمان بهتر است و نتیجه قابل قبول تری دارد.

راحت ترین راهی که همه ما بارها درباره آن شنیده ایم؛ نوشیدن دم نوش های خواب آور و آرامش دهنده، قبل از خواب است. قدرت بی نظیر گل گاوزبان، سنبل الطیب، اسطوخودوس و به لیمو را فراموش نکنید. می توانید تمام این گیاهان آرام کننده را با هم مخلوط کنید و دم نوش فوق العاده ای درست کنید که ا زهر قرص خوابی بهتر عمل می کند.

هم چنین اگر مشکل خواب دارید، حداقل سه تا چهار ساعت قبل از خواب سراغ چای، قهوه و نوشیدنی های کافئین دار نروید. خوردن لبنیاتی مانند شیر گرم و ماست می تواند در بهبود خواب شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. هم چنین غذاهایی که می توانند مشکلات معدوی یا گوارش ایجاد کنند، به دلیل دردهای احتمالی که ممکن است ایجاد کنند، عامل شدید کم خوابی و بدخوابی به حساب می آیند.

ماساژ درمانی، تنظیم درجه دمای اتاق در حالت متوسط، تاریک کردن اتاق خواب به طور کامل و هم چنین دوش گرفتن قبل از خواب از دیگر عواملی است که شما را مهمان یک خواب آرام می کند.

دوم: از بین بردن خستگی چشم ها

حالت چشم ها اولین نشانه ای است که می تواند بی خوابی افراد را به نمایش بگذارد. اگر یک شب نتوانستید خوب بخوابید، حتما فردای آن شب راهی برای رفع خستگی چشمانتان پیدا کنید. وقتی چشمانتان سرحال و درخشان باشد تا حد زیادی شاداب به نظر می رسید و کسی متوجه کم خوابی شما نمی شود.

یکی از ساده ترین و بی هزینه ترین راه حل ها، استفاده از کمپرس یخ است. این کمپرس حتی می تواند قاشقی باشد که شما در فریزر می گذارید. آن ها را از فریز خارج کنید و بعد از این که کمی دمای شان پایین آمد روی پلک های تان بگذارید. این کار باعث کاهش پُف چشم های شما می شود.

راه ساده دیگر، استفاده از چای است. می توانید تکه ای پنبه را با چای تازه دم خیس کنید و روی چشم های تان بگذارید. پوست خیار هم عامل دیگری است که با رطوبت رسانی به چشم ها خستگی آن ها را کم می کند. شستن چشم ها با آب سرد و هم چنین دوش آب سرد کمک بسیار زیادی به سرحال شدن می کند. قدرت بی نظیر روغن اسطوخودس را فراموش نکنید. کمی از این روغن را روی پنبه ای بریزید و روی چشم های تان بگذارید. کمتر از یک دقیقه بعد، پف و خستگی چشم های شما تا حد بسیار زیادی کم می شود و درخشش به آن ها بر می گردد.

سوم: به پوست خسته تان آب برسانید

کم خوابی و بدخوابی تاثیر بسیار زیادی در کم شدن آب پوست دارد. کم آبی پوست باعث ایجاد خشکی و کشیدگی پوست می شود و همه این ها در کنار هم باعث می شود پوست بسیار خسته و کدر به نظر برسد. اوشلی چوتایی، پزشک و متخصص پوست در کلینیک نچرال اسکین می گوید: «اگر پوست شما احساس خشکی و خستگی داشته باشد، شما چند سال پیرتر به نظر می رسید.

چند قطره روغن بذر گل رز می تواند ناجی شب های کم خوابی شما باشد. چند قطره از این روغن را روی پوستتان بمالید و به شکل دایره ای ماساژ دهید. این کار گردش خون پوست شما را بالا می برد و باعث می شود هم خشکی آن تا حد زیادی کم شود و هم پوست سرحال تر به نظر برسد.»

هم چنین ماسک ساده دیگری هم وجود دارد که در عرض 10 دقیقه پوست شما را از این رو به آن رو می کند و تاثیر بسیار زیادی دارد؛ ترکیب یک قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری روغن زیتون. کافی است پنج دقیقه مخلوطی از این دو را روی پوست خود قرار دهید و بعد از آن با آب گرم بشویید. پوست شما از این رو به آن رو می شود.

چقدر قیافه ات داغونه! 

چهارم: ماساژ چشم و صورت

یکی از مشکلات بزرگی که بدخوابی شبانه به همراه می آورد، ایجاد پف و ورم زیاد در ناحیه چشم و صورت است. موثرترین و ساده ترین راه برای کاهش این روم ها ماساژ دادن است؛ چرا که باعث می شود گردش خون زیر پوست به جریان بیفتد و ورم چشم ها کاهش پیدا کند.

انگشت وسط هر دو دستتان را بین ابروها قرار دهید و با فشار کمی از زیر ابروها به گوشه خارجی هر دو چشم بکشانید. حواستان باشد که این کار را خیلی آرام انجام دهید که باعث ایجاد چروک در چشم ها نشود. چشم هایتان را مثل زمانی که از موضوعی بسیار تعجب می کنید باز کنید و تا پنج بشمارید.

سپس آن ها را ببندید و دوباره تا پنج بشمارید. این کار را شش بار متوالی انجام دهید. هر دو چشمتان را محکم به داخل جمع کنید و 10 ثانیه در همین حالت بمانید سپس آن ها را باز کنید و چشمتان را به اطراف بچرخانید.

پنجم: از ابروها کمک بگیرید

یادتان باشد ابروها یکی از کارسازترین اعضای صورت است که در جبران کم خوابی و بدخوابی می توانند به دادتان برسد. اما نکته مهم این است که انجام این تمرین تنها در صورتی امکان پذیر است که شما پیش از شروع آن حتما به خشکی پوستتان رسیدگی کرده باشید چرا که پوست خشک به راحتی قابلیت چین خوردن و ایجاد چروک را دارد و درست کردن یک چیز می تواند منجر به خراب کردن چیز دیگری شود.

بعد از این که یکی از ماسک های ساده رطوبت رسان و رفع کننده خشکی را روی صورتتان قرار دادید و از رطوبت پوستتان مطمئن شدید، با حرکت ابروها به سمت بالا، سعی کنید چشمانتان را باز نگه دارید. این یکی از موثرترین راه هایی است که خستگی چشمان شما را برطرف می کند و باعث می شود سرحال تر به نظر برسید.

چقدر قیافه ات داغونه! 

ششم: خودتان را دست کم نگیرید

یادتان باشد که بیشتر از هر چیز دیگری، این خود شما هستید که می توانید در برخورد اطرافیان بعد از یک روز بی خوابی و کم خوابی تاثیر مثبت داشته باشید. صبحانه خوب بخورید و به خودتان قول دهید که امشب خوب می خوابید. سعی کنید عاملی برای ایجاد انگیزه در خودتان پیدا کنید که شما را سر پا نگه دارد؛ چیزی مثل خوردن یک ناهار خوب و مفصل یا گردش بعد از انجام کارها.

اگر به هر دلیلی یک شب بد را گذراندید و فردا صبح با چشم های خسته و پوستی رنگ پریده از خواب بیدار شدید، کم نیاورید و قدرت خودتان را دست کم نگیرید. با خودتان بگویید این ایک اتفاق بوده، راهی برای جبران آن پیدا کنید.

برای مثال، لباس تمیز و اتوکشیده بپوشید، سر و صورتتان را مرتب کنید، از توصیه های بالا برای کاهش میزان پف صورت و چشم ها استفاده کنید و مثل همیشه شاد و با انرژی روز خود را آغاز کنید. این روش تلقینی باعث می شود اطرافیان متوجه کم خوابی شما نوشند و با اظهارنظرهای منفی حالتان را بدتر نکنند و هم چنین خودتان هم با حال و روحیه بهتری به انجام فعالیت های روزانه مشغول شوید.

این قوانین طلایی را فراموش نکنید

خیلی ها وقتی از خواب بیدار می شوند اصطلاحا اعصاب ندارند! البته بیشتر افراد به مدتی زمان نیاز دارند که سرحال بیایند و اثرات خواب شبانه را در خود از بین ببرند. در ادامه نه موردی که می توانند به شما برای آغاز یک روز خوب و پرطراوت کمک کنند، معرفی شده است.

موسیقی: بعد از یک شب بی خوابی، گوش دادن به موسیقی آدم را سرحال و بانشاط می کند. موسیقی های آرام و بیکلام بهترین نوع موسیقی برای تازه کردن روح و بالابردن کارآیی مغز هستند.

ویتامین C: این ماده معجزه آسا را دست کم نگیرید. ویتامین C یکی از مهم ترین موادی است که آدم ها را سرحال و بانشاط می کند. حتی بوکشیدن میوه هایی که ویتامین C دارند، مانند پرتقال، لیمو و گریپ فروت آدم را سرحال می کند.

جویدن آدامس: شاید باورتان نشود که جویدن آدامس هم می تواند هوشیاری شما را زیاد کند و حالتان را سرجا بیاورد. اگر یک شب از بی خوابی رنج بردید، صبح فردا یک بسته آدامس نعنایی یا اکالیپتوس بخرید و با جویدن آن خودتان را روی پا نگه دارید.

فعالیت و تحرک: استفاده از آسانسور، پله برقی و حتی اتومبیل شخصی از مضرترین چیزهایی است که می تواند قدرت بی حالی بعد از یک شبِ بد را چندبرابر کند. باید حریف خوبی برای رقابت با انرژی کم بدنتان باشید و کاری نکنید که او بر شما غلبه کند. فعالیت کنید و با این کار سطح انرژیتان را بالا نگه دارید.

کافئین: نوشیدنی های کافئین دار از جمله چیزهایی است که همواره از سوی پزشکان مختلف برای افزایش سوخت و ساز مغز پیشنهاد می شود. کافئین سطح هوشیاری مغز را بالا می برد و به فرد کمک می کند تا با تمرکز بیشتری فعالیت های روزانه خود را آغاز کند.

چقدر قیافه ات داغونه! نور طبیعی: پرده ها را کنار بزنید و بگذارید به جای نور مصنوعی لامپ ها، نور خورشید اتاقتان را روشن کند. در نور خورشید انرژی مثبت بسیار زیادی نهفته است که با تابیده شدن به اتاق، سطح هوشیاری فرد را بالا می برد.

معاشرت: صحبت کردن با اعضای خانواده، دوستان و اطرافیان نزدیک در مورد موضوعات مختلف باعث می شود مغز ناچار فعالیت خود را شروع کند و به این ترتیب احساس خستگی و کسالت تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

نرمش: انجام چند حرکت ساده و آسان ورزشی به شما کمک می کند که احساس کرختی کمتری داشته باشید. لازم نیست این حرکات حتما تند، شدید و سنگین باشند، تنها چند حرکت کششی هم می تواند به شما کمک کند که توانایی مورد نظر برای انجام فعالیت روزانه را پیدا کنید و دست به کار شوید.

نوشیدن آب: نوشیدن یک لیوان آب خنک در صبح های بی حوصلگی، به یک باره بدن را شارژ و شاد می کند. اگر فکر می کنید بی مزه بودن آب ممکن است اذیتتان کند، آن را با آب میوه دوست داشتنی تان جایگزین کنید. می توانید این آب میوه را از خانواده ویتامین C انتخاب کنید تا نتیجه بهتری هم بگیرید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه خواب آلودگی‌مان را پنهان کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..