تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهره مندی معلولان از امکانات و مساکن مددجویی

ساعت: 12:30 منتشر شده در مورخ: 1397/08/22 شناسه خبر: 1427778

خانواده های دارای ۲ معلول و بیشتر، خانواده های بدون مسکن و مددجویانی که مسکن نامناسبی دارند از مساکن مددجویی بهره مند شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، با توجه به این که بهزیستی از جمله نهادهای متولی و حمایت کننده معلولان است، بنابراین نیاز است به عنوان متولی معلولان حمایت بیشتری از آن ها داشته و مشکلات معیشتی و درمانی آن ها را رفع کند.

به طور مسلم باید نسبت به احقاق حقوق جامعه معلولی مانند دیگر شهروندان توجه کرد؛ نیاز است مدیریت شهری و دیگر دستگاه ها به مناسب سازی فضاهای شهری را در دستور کار قرار دهند.

در بیشتر مناطق آذربایجان غربی، به مناسب سازی پیاده روها، فضاهای شهری و حمل ونقل عمومی برای سهولت در تردد معلولان کم توجهی شده و این موضوع  قشر معلول را با مشکلاتی مواجه کرده است، این در حالی است که این امکانات باید از قبل پیش بینی شود.

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به تعداد معلولین استان اظهار می کند: بیش از ۴۸ هزار معلول در آذربایجان غربی تحت پوشش حمایتی بهزیستی استان هستند که بیش از ۲۲ هزار و ۶۵۰ معلول جسمی و حرکتی و ۱۴ هزار و ۲۱۰ معلول ذهنی هستند.

* فعالیت ۲۷ مرکز نگهداری شبانه روزی معلولان در آذربایجان غربی

«ایرج عبدالله پور» در ادامه سخنان خود تاکید می کند: در حال حاضر ۲۷ مرکز نگهداری معلولین در استان به صورت شبانه روزی فعالیت دارند که ۱ مرکز ویژه معلولان جسمی – حرکتی بوده و ۸ مرکز ویژه نگهداری از معلولان ذهنی است.

وی با تاکید بر حمایت های اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی از معلولان اذعان می کند: بهزیستی استان با طرق مختلف و متفاوتی از معلولان حمایت می کند که از جمله آن ها می توان اعطای یارانه به معلولان مراکز نگهداری روزانه و شبانه روزی، برگزاری کارگاه، ویزیت در منزل معلولان، مراقبت و نگهداری در منزل، توانبخشی، ایاب و ذهاب، تامین تجهیزات و وسایل کمک توانبخشی، وسایل بهداشتی، اعضای مصنوعی، کمک به کاشت حلزون، کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، مناسب سازی خودرو و منزل معلولان، توانمند سازی ضایعه نخاعی، کمک هزینه های موردی، کمک هزینه درمانی و هنر درمانی معلولان در مراکز روزانه اشاره کرد.

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به مهم ترین مشکلات معلولان، ابراز می کند: می توان گفت از جمله مهم ترین مشکلات معلولان چگونگی تامین معاش و درآمد، دسترسی نداشتن به اماکن و امکانات عمومی شهری برای معلولان از مهم ترین دغدغه های این قشر است.

عبدالله پور درباره خدماتی که بهزیستی استان برای کودکان معلول انجام می دهد تاکید می کند: استفاده از خدمات مراکز شبانه روزی و روزانه، پرداخت کمک هزینه درمان و توانبخشی، تامین وسایل توانبخشی از قبیل ویلچر و سمعک، تامین هزینه کاشت حلزون، پرداخت مستمری، پرداخت کمک هزینه نگهداری در منزل و در صورت حضور ۲ معلول در خانواده استفاده از خدمات معافیت سربازی از جمله خدمات مهم بهزیستی استان به افراد معلول است.

معاون اشتغال و مشارکتهای مردمی بهزیستی آذربایجان غربی به اقدامات بهزیستی، جهت اشتغال معلولین اشاره کرده و ابراز می کند: اشتغال زایی به صورت کارفرمایی و مشاغل خانگی، اشتغال زایی از طریق هدفمندی یارانه ها، اشتغال زایی از طریق ۵ درصد مشارکت مردمی، اشتغال زایی از طریق ایجاد کارگاه های تولیدی و پرداخت حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی از جمله اقدامات مهم بهزیستی آذربایجان غربی در جهت اشتغال این افراد است.

* تحویل ۵۶ واحد مسکن مددجویی بهزیستی در آذربایجان غربی با اولویت معلولان

معاون اشتغال و مشارکت های مردمی بهزیستی آذربایجان غربی می گوید: ۵۶ واحد مسکن مددجویی با اولویت معلولان در استان احداث و از ابتدای امسال به مددجویان تحویل شده است.

«سیامک نبی زاده» بیان می کند: خانواده های دارای ۲ معلول و بیشتر، خانواده های بدون مسکن و مددجویانی که مسکن نامناسبی دارند از این مساکن مددجویی بهره مند شدند.

وی ابراز می کند: امسال نیز ۴۸ واحد مسکن مددجویی دیگر در اختیار مددجویان قرار می گیرد.

معاون اشتغال و مشارکت های مردمی بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به این که نیمی از این تعداد در منطقه آزاد ماکو و به اهتمام این سازمان احداث شده است، می گوید: دیگر مساکن مددجویی ساخته شده نیز در همه شهرستان های استان احداث و به خانواده های واجد شرایط تحویل می شود.

وی درباره تعداد افراد معلول جویای کار استان می افزاید: تعداد افراد معلول جویای کار در آذربایجان غربی ۲ هزار و ۸۰۰ نفر بوده که بهزیستی با تخصیص اعتبار اشتغال ۴درصد در سال جاری به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان اقداماتی را برای اشتغال این افراد در سال جاری انجام داده است.

نبی زاده اذعان می کند: دولت و سازمان بهزیستی اهتمام ویژه ای برای خانه دار شدن جامعه هدف  و معلولان دارد و با برنامه ریزی انجام شده، همه معلولان واجد شرایط در استان صاحب خانه می شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهره مندی معلولان از امکانات و مساکن مددجویی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..