تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیابت بزرگترین اپیدمی تاریخ است/ نیمی از مبتلایان دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند

ساعت: 12:28 منتشر شده در مورخ: 1397/08/22 شناسه خبر: 1427809

رییس انجمن دیابت اردبیل بر اصلاح شیوه زندگی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت تاکید کرد و گفت: طی سالهای اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا منوچهر ایرانپرور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و فوق تخصص غدد و رییس انجمن دیابت ایران شعبه اردبیل وعضو شبکه کشوری دیابت در گفتگو با سبلان‌ما، بر اصلاح شیوه زندگی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت تاکید کرد.

وی گفت: طی سالهای اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است تا پایان سال ۲۰۱۵ بیش از ۴۱۵ میلیون نفر از افراد ۲۰ تا ۷۹ ساله دنیا مبتلا به دیابت بودندکه این تعداد با لحاظ شرایط کنونی پیش بینی می شود تا سال ۲۰۴۰ از مرز ۶۴۰ میلیون نفر شوند.

رییس انجمن دیابت ایران شعبه اردبیل تصریح کرد: تعداد مبتلایان به دیابت در همه کشورهای جهان در حال افزایش است، پیش از نیم میلیون کودک و نوجوان کم تر از ۱۴ سال در جهان مبتلا به دیابت نوع یک هستند و سالانه ۵ میلیون نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست میدهند؛ از طرف دیگر بیش از ۳۱۸ میلیون نفر در جهان دچار اختلال تحمل گلوکز هستند که در صورت عدم مداخله موثر اغلب آنها مبتلا به دیابت خواهند شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بر اساس مطالعات مختلف در حال حاضر حدود ۴.۵ تا ۵ میلیون نفر در کشورمان مبتلا به دیابت هستند و نیمی از آنها از بیماری خود بی اطلاع هستند. اگرچه سازمان جهانی بهداشت پیش بینی کرده تا سال ۲۰۳۵ تعداد مبتلایان به دیابت در ایران ۵/۶ میلیون نفر افزایش یابد، اما با توجه به تغییر برآوردهای سالهای اخیر این سازمان، انتظار میرود تعداد بیماران در کشورمان تا دو دهه دیگر بیش تر از آمار برآوردی سازمان جهانی بهداشت باشد.

وی افزود: با توجه به اهداف سند ملی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط، جمهوری اسلامی ایران متعهد شده است که سیر صعودی شیوع دیابت را تا سال ۱۴۰۴ متوقف کند که دراین راستا همگام با ادغام برنامه مراقبتهای ادغام یافته بیماریهای غیرواگیر اطلاع رسانی همگانی در زمینه اهمیت بیماری دیابت همزمان با روز جهانی دیابت انجام خواهد شد.

ایرانپرور خاطر نشان کرد: امسال نیز به منظور آگاهی عموم هم وطنانمان درباره بیماری دیابت و تاکید بر اهمیت اصلاح شیوه زندگی، همانند سالهای گذشته روزهای ۱۹ لغایت ۲۵ آبان ماه به عنوان "هفته ملی دیابت" نام گذاری شده است.

وی به شعار روز جهانی دیابت اشاره کرد و گفت: شعار امسال روز جهانی دیابت، "دیابت و خانواده" نامگذاری شده است و هدف آن عبارت از بالا بردن آگاهی مردم از علائم دیابت مثل پرنوشی، پر ادراری، کاهش وزن، خستگی و تاری دید است.

عضو شبکه کشوری دیابت گفت: جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت با اجرای رژیم غذای سالم و ورزش منظم و حداقل پنج روز در هفته می‌توان از ابتلا به این بیماری مهلک جلوگیری کرد.

وی به برنامه های این دانشگاه به مناسبت روز جهانی دیابت نیز اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت جهت آگاه سازی عموم مردم از برنامه های روز جهانی دیابت برنامه پیاده روی دور دریاچه شورابیل روز جمعه مورخ ۲۵ آبان از ساعت ۱۰ الی ۱۲ با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری و صدا و سیما وبا حضور پرشور مردم و با اهداء جوایز ویژه از طرف شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین اظهار داشت: به مناسبت این روز، سالن ورزشی کلینیک دیابت واقع در محله اوچدکان روز پنجشنبه مورخ ۲۴ آبان ماه با حضور مسئولین استان و بیماران دیابتی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ طی مراسمی به بهره‌برداری می‌رسد

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیابت بزرگترین اپیدمی تاریخ است/ نیمی از مبتلایان دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..