تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نباید اجازه دهیم فرهنگ اصیل بومی مازندران آسیب ببیند

ساعت: 11:58 منتشر شده در مورخ: 1397/08/22 شناسه خبر: 1427763

معاون فرماندار سیمرغ بابیان اینکه مازندران سرزمینی دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه‌های مختلف است، گفت: باید فرهنگ اصیل مازندران را برای همیشه حفظ کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، صبح امروز جشن بزرگ روز مازندران به همت اداره آموزش‌وپرورش شهرستان سیمرغ و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیمرغ، فرمانداری سیمرغ، بخشداری مرکزی و تالارپی، شهرداری کیاکلا و مجموعه مدیریت و دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه شهید کشوری کیاکلا برگزار شد.

اجرای آداب‌ورسوم محلی مازندرانی، شعرخوانی مازندرانی، اجرای موسیقی سنتی، مسابقه، برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و غذاهای مازندرانی ازجمله برنامه‌های اجرایی در جشن روز مازندران بود.

این مراسم که با حضور دانش‌آموزان مدارس و خانواده‌های این دانش‌آموزان برگزار شد.

جان‌الله عبدی در این مراسم ضمن گرامی داشت روز مازندران، اظهار کرد: باید تلاش کنیم روز مازندران را به‌خوبی معرفی کنیم.

وی افزود: باید آداب‌ورسوم و فرهنگ بومی و محلی مازندران برای شما دانش‌آموزان معرفی شود و خود هم به جست‌وجوی این فرهنگ اصیل بپردازید و این فرهنگ را برای همیشه زنده نگه‌دارید.

معاون فرماندار سیمرغ با بیان اینکه گاها شاهد بودیم در مراسم بومی و محلی که برگزار می‌شد غیربومی‌ها بهتر از بومی‌ها مازندران را می‌شناختند، تصریح کرد: از گلوگاه تا رامسر نقاط تفریحی و توریستی بسیاری است که شاید بیشتر ما با آن‌ها آشنا نباشیم.

عبدی با تأکید بر اینکه شناسنامه مازندران را همانند مشخصات فردی خود بشناسیم و معرفی کنیم، اظهار کرد: سالانه ۴۰ میلیون مسافر و گردشگر وارد استان می‌شوند که باید فرهنگ بومی و محلی مازندران را معرفی کنیم.

این مسئول ادامه داد: باید کتابی برای معرفی استان مازندران، همه مشاهیر و جاذبه‌های این استان تهیه و معرفی شود.

وی در ادامه بابیان اینکه مازندران سرزمینی دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه‌های مختلف است، گفت: باید فرهنگ اصیل مازندران را برای همیشه حفظ کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نباید اجازه دهیم فرهنگ اصیل بومی مازندران آسیب ببیند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..