تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشاهیر تاریخ که مخالف مصرف گوشت و مشوق گیاهخواری بودند +تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اهمیت به سلامت وعده های غذایی و یا گیاه خواری تنها مختص به این روزگا نبوده و ریشه در گذشته های دور دارد. جالب تر اینکه نام برخی از مشاهیر تاریخ هم در لیست گیاهخواران به چشم می‌خورد. بسیار خب اگر مایل هستید با مشهور ترین گیاه خواران تاریخ آشنا شوید در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

در واکاوی این لیست نخست به سراغ آلبرت انیشتین می رویم؛ نابغه ای که کمتر کسی در جهان نام وی به گوشش نخورده است. بنا بر اعلام دویچه وله این دانشمند همیشه از مصرف گوشت حیوانات در وعده های غذایی عذاب وجدان داشت تا جایی که در این باره گفت: به عقیده من بشر برای خوردن گوشت حیوانات پا به این جهان نگذاشته است.

مشاهیر تاریخ که مخالف سرسخت مصرف گوشت و مشوق گیاهخواری بودند+تصاویر

نفر بعدی این فهرست کسی نیست جز لئو تولستوی نویسنده روس که برخی او را  همتای تیتان اسطوره یونانی می نامند، او در اواخر عمر خود تحولات بسیاری در زندگی اش ایجاد کرد که از جمله آنها می توان به ترک مشروبات الکلی، سیگار و همچنین مصرف گوشت اشاره کرد. روزی عمه او به دیدارش آمد و تولستوی یک مرغ زنده را در سینی مقابل وی قرار داد،  سپس رو به عمه اش گفت: اگر مرغ می خواهی همه چیز آماده است پس شروع کن!

مشاهیر تاریخ که مخالف سرسخت مصرف گوشت و مشوق گیاهخواری بودند+تصاویر

نوبتی هم که باشد اکنون وقت این است که به سراغ  مجسمه‌ساز، معمار، موسیقی‌دان، ریاضی‌دان، مهندس، مخترع، آناتومیست، زمین‌شناس، نقشه‌کش، گیاه‌شناس ، نقاش مشهور و در یک کلام لئوناردو دا وینچی برویم که او را نیز می توان یکی از متعصب ترین افراد سرشناس درباره موضوع منع از گوشت خواری و تشویق به گیاه خواری دانست.

مشاهیر تاریخ که مخالف سرسخت مصرف گوشت و مشوق گیاهخواری بودند+تصاویر

بیشتر بخوانید:خودکشی دردناک نوجوان ۱۲ ساله گیاه خوار+ تصاویر

یوهان ولفگانگ فون گوته شاعر معروف را هم نباید در این لیست از قلم انداخت، او بسیار به سلامت جسمانی خود اهمیت می داد و شدیدا از مصرف گوشت پرهیز می کرد زیرا بر این باور بود که گیاهخواری موجب تقویت حافظه انسان می شود، نکته دیگر اینکه گوته به حیوان آزار ها بی اعتماد بود.

مشاهیر تاریخ که مخالف سرسخت مصرف گوشت و مشوق گیاهخواری بودند+تصاویر

الکساندر فون هومبولت شخصی سرشناس در تاریخ علوم طبیعی است که از لحاظ اکولوژی با مصرف گوشت حیوانات مخالف بود، وی در یکی از یاداشت هایش نوشت: در جایی که یک شکارچی وجود دارد تعداد بسیاری کشاورز ، چوپان و باغبان می توانند زندگی کنند.

مشاهیر تاریخ که مخالف سرسخت مصرف گوشت و مشوق گیاهخواری بودند+تصاویر

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشاهیر تاریخ که مخالف مصرف گوشت و مشوق گیاهخواری بودند +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..