تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کودکتان گچ و خاک مي خورد؟؟

کودکتان گچ و خاک مي خورد؟؟

خبرگزاري آريا –
خاک خوردن کودک,علت خاک خوردن کودک,کم‌خوني در کودکان,علائم کم‌خوني در کودکان
شايع‌ترين علائم بروز کم‌خوني در کودکان را مي توان بي قراري‌هاي شبانه، اختلالات خواب، کج‌خلقي و بي‌اشتهايي دانست.
مهري نجفي اظهار داشت: شايع‌ترين علت کم‌خوني، فقر آهن است که شيرخواران به دليل عدم تغذيه با قطره آهن دچار کم‌خوني مي‌شوند.
رئيس بخش گوارش مرکز طبي کودکان گفت: البته کم‌خوني مي‌تواند به دليل خونريزي دستگاه گوارش نوزاد نيز به وجود بيايد که احتمال آن خيلي کم است.
ايشان ادامه داد: کم‌خوني در کودکان مي‌تواند به دليل ابتلا به فاويسم يا تالاسمي نيز ديده شود.
فوق تخصص گوارش کودکان، شايع‌ترين علائم بروز کم‌خوني در کودکان را بي قراري‌هاي شبانه، اختلالات خواب، کج‌خلقي و بي‌اشتهايي دانست و افزود: در بچه‌هاي بزرگتر کم‌خوني مي‌تواند به صورت کثيف‌خواري بروز پيدا کند. نجفي اظهار داشت: خوردن مهر نماز، گچ ديوار ، يخ و امثال آن مي‌‌تواند از علائم مهم کم‌خوني و فقر آهن باشد.
رئيس بخش گوارش مرکز طبي کودکان تصريح کرد: اگر کودکي دچار کم‌خوني متوسط باشد رنگ‌پريدگي، سرگيجه و افت فشار خون در او بروز پيدا مي‌کند و در موارد خفيف‌تر کم‌خوني، فقط آزمايش مي تواند نشان‌دهنده اين بيماري‌ باشد.
فوق تخصص گوارش کودکان به اهميت مصرف قطره آهن در کودکان اشاره داشت و افزود: کودکان شيرخوار بايد از حوالي ۴ تا ۵ ماهگي از قطره آهن استفاده کنند، همچنين نوزاداني که نارس به دنيا مي‌آيند وقتي وزنشان به دو برابر زمان تولدشان رسيد بايد از قطره آهن استفاده کنند و مانند ساير نوزادان تا ۲ سالگي مصرف اين قطره را ادامه دهند.
استاد دانشگاه علوم پزشکي تهران ادامه داد: بعد از دو سالگي بايد در غذاي کودک گوشت قرمز، زرده تخم‌مرغ، جگر، عدس، اسفناج گنجانده شود تا مقدار آهن مورد نياز بدن کودک تأمين شود.
نجفي تصريح کرد: اگر کودک به مقدار کافي از اين مواد به خصوص از گوشت قرمز استفاده نمي‌کند بايد به پزشک مراجعه شود تا قطره آهن براي جلوگيري از کم خوني و فقر آهن تجويز شود.
نجفي به کم‌خوني شايع در دختران در سن نوجواني اشاره داشت و افزود: مصرف گوشت قرمز مي‌تواند تا حدي از کم‌خوني دختران بکاهد اما بهتر است در مقطعي که دچار عادت ماهانه مي‌شوند از قرص آهن استفاده کنند.
رئيس بخش گوارش مرکز طبي کودکان به مراجعه و معاينه دوره‌اي اشاره داشت و افزود: کودکان زير يک سال هر يکماه ، بعد از يک سالگي هر ۳ ماه و در سنين بالاتر هر ۶ ماه به پزشک مراجعه کنند تا معيارهاي رشدي آنها چک شود و همچنين براي استفاده از مکمل‌هاي تغذيه‌اي مثل مولتي ويتامين و آهن دستورات کافي داده شود.
منبع : farsnews.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کودکتان گچ و خاک مي خورد؟؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..