تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تسهیل اخذ مجوز محصولات دانش بنیان/ حدود ۴۰۰۰ محصول دانش بنیان در بازار وجود دارد

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت مطرح کرد؛

تسهیل مسیر اخذ مجوز محصولات دانش بنیان در دستور کار وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین وطن پور رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: در نشستی مشترک که امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، وزیر بهداشت، رئیس سازمان غذا و دارو و مدیران معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برگزار شد، موضوعاتی مانند توسعه شرکت های دانش بنیان، تسهیل مسیر اخذ مجوز برای محصولات ساخته شده توسط شرکت های دانش بنیان و ایجاد بازار برای این محصولات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

  وطن پور اظهار داشت: تعدادی از محصولات شرکت های دانش بنیان برای اخذ مجوز، مدت هاست پشت درهای کارشناسی سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی در صف می مانند و هماهنگی های لازم به وجود آمد تا کارگروهی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت به منظور حل این مشکل تشکیل شود.

وی تصریح کرد: توسعه شرکت های دانش بنیان در شرایط تحریم های تحمیل شده و مشکلات به وجود آمده ارزی برای کشور، کمک زیادی کرده و در حال حاضر بخشی عمده از داروهای بایوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی توسط مجموعه های دانش بنیان تولید می شود.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به وجود 1200 شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت گفت: 450 شرکت دانش بنیان حوزه سلامت، محصولات خود را به بازار عرضه می کنند و حدود 4000 محصول دانش بنیان در بازار وجود دارد و تا پایان سال گذشته حدود 1800 میلیارد تومان از شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت، خرید کرده ایم که گامی در جهت حمایت از تولید داخلی، تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت دانش و پیشرفت کشور است.

وطن پور تاکید کرد: خوشبختانه هماهنگی و همکاری های بسیار خوبی با هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران انجام شده تا بازار مناسبی برای محصولات دانش بنیان ایجاد شود و اگر شرکت های دانش بنیان بتوانند 20 درصد از ظرفیت بازار محصولات را تولید کنند و تعهد به تامین کل نیازهای کشور داشته باشند، وزارت بهداشت واردات را کنترل خواهد کرد تا بازار مناسبی برای شرکت های دانش بنیان ایرانی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از محصولات دانش بنیان مانند داروهای بایوتکنولوژی و یا تجهیزات پزشکی مانند مانیتورهای قلبی، کل نیاز کشور را پاسخ می دهند و کشور نیازی به واردات این محصولات ندارد و حدود 160 تا 170 قلم کالاهای سلامت محور در کشور وجود دارد که واردات آن به صرفه نیست و توسط شرکت های دانش بنیان تولید می شود.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به همکاری بسیار نزدیک وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه تقویت شرکت های دانش بنیان گفت: این دو مجموعه اعتقادی ویژه به تقویت و حمایت از شرکت های دانش بنیان دارند و از نظر منابع مالی و اخذ مجوزهای لازم به محصولات دانش بنیان، به همدیگر وابسته هستند.

وطن پور یادآور شد: وزیر بهداشت اعتقاد ویژه ای به حمایت از شرکت های دانش بنیان و تولیدات آنها دارد، اما ملاک، کیفیت این محصولات است که در این صورت هیچ محدودیتی در خرید محصولات با کیفیت دانش بنیان برای وزارت بهداشت وجود ندارد.

انتهای پیام/

تولید بسیاری از دارو‌های بایوتکنولوژی توسط شرکت‌های دانش بنیان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تسهیل اخذ مجوز محصولات دانش بنیان/ حدود ۴۰۰۰ محصول دانش بنیان در بازار وجود دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..