تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بخاطر سلامتی‌تان برقصید!

۷۸۹۶۳۶

۲۹۹ بازدید

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: رقصیدن راهی برای رها شدن است؛ وقتی هماهنگ با ریتم موسیقی، حرکت می‌کنید و بالا و پایین می‌پرید انگار در دنیای دیگری غرق می‌شوید. اما این احساس خوب نه فقط روح‌تان را تازه می‌کند، بلکه برای سلامتی‌تان هم فوایدی دارد.

تحقیقات نشان می‌دهد رقصیدن می‌تواند با تقویت حس شادابی، سلامت روان‌تان را تقویت کند. اگر هنوز هم برای اینکه از جا بلند شوید و برقصید دنبال دلیل می‌گردید، بخوانید.

رقصیدن یک تمرین هوازی عالیست

رقصیدن هم مانند هر تمرین هوازی دیگری که شدت چندانی ندارد می‌تواند سلامت قلب و عروق‌تان را بهتر کند، استقامت‌تان را افزایش بدهد، استخوان‌ها و عضلات را تقویت کند و شما را از بیماری‌ها دور نگه دارد. رقصیدن علاوه بر امتیازات مشترکی که با دیگر تمرین‌های هوازی دارد، فوایدی دارد که دیگر تمرینات هوازی ندارند:

فیتنس، پنج مولفه‌ی اصلی دارد: استقامت قلبی عروقی، انعطاف پذیری، استقامت عضلانی، قدرت عضلانی و درصد چربی بدن. فعالیتی مانند دویدن روی تردمیل می‌تواند استقامت عضلانی را افزایش بدهد و از درصد چربی بدن بکاهد. فعالیتی مانند رقصیدن نیز هم این دو هدف را تامین می‌کند و هم استقامت عضلانی و انعطاف پذیری را افزایش می‌دهد. و همزمان با همه‌ی اینها، مهارت تعادلی‌تان بهتر شده، فرزتر و چابک‌تر می‌شوید، هماهنگی‌تان بهتر شده، قوی‌تر می‌شوید و سرعت واکنش‌تان نیز بالا می‌رود.

بخاطر سلامتی‌تان برقصید

البته اینجا در مورد رقص‌های آرام صحبت نمی‌کنیم. رقصی که واقعا یک تمرین هوازی محسوب شود باید بر اساس معیار چیزی بین 5 و 7 باشد؛ 1 استراحت است و 10، سخت‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید. می‌توانید از تست صحبت استفاده کنید، یعنی نباید آنقدر نفس نفس بزنید که نتوانید صحبت کنید، بلکه کلمات‌تان باید کمی بریده بریده باشند و به سختی نفس بکشید.

مفرح است

اگر ورزش کردن برای‌مان تجربه‌ای لذتبخش نباشد انجامش نخواهیم داد. تردمیل شرایطی تقریبا یکنواخت دارد و مفرح نیست اما رقصیدن مفرح است و حرکاتی هستند که انجام‌شان می‌تواند ترشح هورمون‌های احساس خوب مانند سروتونین و اندورفین‌ها را افزایش بدهد. اگر ورزشی برای‌تان لذتبخش و مفرح باشد احتمال اینکه ادامه‌اش دهید خیلی بیشتر است.

رقصیدن به افراد انگیزه می‌دهد به شیوه‌ای که دوست دارند، به تناسب اندام برسند و این حس را نخواهند داشت که تمرینات سخت و سنگین انجام می‌دهند، بلکه با این فعالیت خوش می‌گذرانند و سرحال می‌آیند.

می‌تواند یک فعالیت جمعی باشد

همه‌ی ما زمان‌هایی دوست داریم در تنهایی برقصیم و کسی نباشد که تماشای‌مان کند، اما رقصیدن با دیگران هم وسوسه انگیز است، چه با یک پارتنر باشد و چه در کلاس رقص همراه با سایر هنرجوها!

فیتنس گروهی از زمانی که رقص زومبا باب روز شد به شهرت رسید. تمرین و ورزش کردن همراه جمع کمک‌تان می‌کند راحت‌تر از پس سختی‌های تمرین بربیایید و نسبت به تمرینات جدی‌تر باشید.

بخاطر سلامتی‌تان برقصید

همه می‌توانند برقصند

دوست ندارید جلوی دیگران برقصید؟ در اتاق خودتان رقصیدن را شروع کنید، با آهنگ پیش بروید، آهنگی که نتوانید در برابرش مقاومت کنید! درون همه‌ی ما کسی هست که دوست دارد برقصد. وقتی بدن‌تان را با موزیک حرکت می‌‌دهید ناخودآگاه لبخند می‌زنید و به حرکت ادامه می‌دهید.

اجازه ندهید دست و پا چلفتی بودن‌تان شما را از لذت بردن از رقص بازبدارد. نترسید از اینکه فکر می‌کنید بلد نیستید خوب برقصید. چه کسی اهمیت می‌دهد؟ موضوع فقط تکان دادن بدن به هر مدلی است که دوست دارید، بقیه را رها کنید! دقت کنید موقع رقص چه احساس خوبی دارید. هیچکس نمی‌تواند توانایی‌های شما را قضاوت کند.

مغزتان را هوشیار نگه می‌دارد

همه‌ی ما شنیده‌ایم که عادتهای سبک زندگی مانند الگوی خواب درست می‌توانند کمک‌مان کنند هوشیاری و عملکرد مغزمان را در سطح ایده آلی حفظ کنیم. مطالعات نشان می‌دهند با رقصیدن هم می‌توانیم این کار را بکنیم.

یافته‌های این مطالعه که در New England Journal of Medicine منتشر شده‌اند می‌گویند به طور مرتب رقصیدن باعث کاهش 76 درصدی احتمال زوال عقل می‌شود، یعنی تقریبا به همان اندازه که بازیهای فکری یا نواختن ساز تاثیرگزار است. طبق نتایج، سایر فعالیت‌های بدنی مانند پیاده روی و انجام کارهای خانه، با کاهش ریسک زوال عقل ارتباطی نداشتند.

آسیب نمی‌بینید

انواع حرکاتی که هنگام رقص انجام می‌دهید، دوست بدن‌تان هستند و بابت حرکات تکراری و احیانا سنگین دچار آسیب نخواهید شد. حرکات رقص برخلاف حرکات مکرری که معمولا در کلاس‌های ایروبیک در سطح متوسط انجام می‌دهید، تکراری و خسته کننده نیستند.

رقصیدن برخلاف تمرینات کلاسیک هوازی که بسیار ساختاری و شدیدند، آزادانه به بدن‌تان اجازه می‌دهد خودش را با ریتم آهنگ تطبیق داده و هر وقت که نیاز داشت استراحت کند. رقصیدن فشاری به بدن وارد نمی‌کند.

رقصیدن تعادل‌تان را بهتر می‌کند

هر ساله یک سوم افراد بالای 65 سال به زمین می‌افتند. و یکی از چیزهایی که می‌تواند از این اتفاق پیشگیری کند، رقصیدن است. مروری تحقیقاتی نشان داد رقصیدن، مانند حمل اشیاء حین راه رفتن، کمک می‌کند تعادل‌تان بهتر شده و در نتیجه از خطر افتادن کاسته شود.

پس منتظر چه هستید؟ هیچکس نگاه‌تان نمی‌کند، بخاطر سلامتی‌تان هم که شده برقصید!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بخاطر سلامتی‌تان برقصید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..