تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رازيانه چه نقشي در کاهش وزن دارد؟

رازيانه چه نقشي در کاهش وزن دارد؟

خبرگزاري آريا –
خاصيت گياه رازيانه,رازيانه و لاغري
آب رازيانه به دفع سموم از طريق کليه‌ها کمک مي‌کند
راه‌هاي زيادي براي کاهش وزن وجود دارد که برخي سخت و برخي آسان است. از جمله راهکارهاي ساده و آسان، مصرف دم‌نوش رازيانه است؛ اين نوشيدني طلايي‌رنگ را مي‌توان به آساني در منزل تهيه کرد.
به نقل از سايت «نيوز ويک»، رازيانه علاوه بر داشتن پتاسيم، منيزيم، فسفر، کلسيم، ويتامين A و C خواص ديگري نيز دارد که به کاهش وزن کمک مي‌کند.
رازيانه چه نقشي در کاهش وزن دارد؟
* سرعت بخشيدن به متابوليسم بدن: رازيانه متابوليسم را تقويت و روند آن را تسريع مي‌کند؛ در نتيجه کالري از طريق سلول‌ها سريع‌تر مصرف مي‌شود و انرژي حاصل از آن به چربي سوزي کمک مي‌کند.
* گرسنگي را کاهش مي‌دهد.
* خون را تصفيه مي‌کند: باقي‌مانده ادرار را دفع مي‌کند و مانع از تراکم چربي اضافه در کبد مي‌شود.
* پاکسازي سموم: آب رازيانه به دفع سموم از طريق کليه‌ها کمک مي‌کند.
* توليد ملاتونين: ملاتونين هورمون مسئول چرخه خواب است. يک خواب خوب بين ۶ تا ۹ ساعت است. خوردن آب رازيانه کمک مي‌کند تا ميزان ملاتونين تنظيم شود. اين به آن معنا نيست که اين ماده خواب‌آور است بلکه با مصرف آن در طي روز احساس مي‌کنيد که انرژي اضافه داريد اما هنگام شب راحت‌تر به خواب مي‌رويد. بهتر است با مصرف روزي يک تا ۲ ليوان شروع کنيد؛ ابتدا ميزان مصرف کم باشد و سپس افزايش دهيد. اگرچه دم‌نوش رازيانه طبيعي است اما بايد مراقب بود که به آن حساسيت نداشته باشيد. زنان باردار نبايد آن را مصرف کنند.
اگرچه رازيانه در کاهش وزن موثر است اما خوردن زياد آن باعث تسريع روند کاهش وزن نخواهد شد، مانند همه چيز بايد تعادل رعايت شود
طرز تهيه اين نوشيدني بسيار ساده است:
۱ – جوشاندن دانه‌هاي رازيانه در آب
۲ – خيس کردن آن يک شب کامل.
براي به دست آوردن نتيجه عالي از آب تصفيه‌شده استفاده کنيد و دانه‌ها را تفت دهيد تا خوشبو شود. با روزي يک يا ۲ ليوان شروع کنيد، سپس ميزان آن را با مشورت پزشک افزايش دهيد.
مواد لازم
* يک ليتر آب
* ۲ قاشق غذاخوري دانه رازيانه
روش اول: پس از جوش آمدن آب، دانه‌ها را به آن اضافه کنيد و زير آن را خاموش کنيد و بگذاريد دم بکشد و پس از خنک شدن در يخچال قرار دهيد.
روش دوم: آب و دانه‌ها را در يک ظرف در بسته قرار دهيد و روز بعد مصرف کنيد.
چه ميزان آب دانه رازيانه را بايد در طول روز مصرف کنيم؟
اگرچه رازيانه در کاهش وزن موثر است اما خوردن زياد آن باعث تسريع روند کاهش وزن نخواهد شد، مانند همه چيز بايد تعادل رعايت شود.
منبع: خراسان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رازيانه چه نقشي در کاهش وزن دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..