تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بانوان به‌عنوان یک ظرفیت واقعی و تأثیرگذار در سطح جامعه موردتوجه مسئولان دولتی هستند

به گزارش خبرآنلاین گیلان؛ دکتر نرجس محمد دوست در ابتدای این جلسه با اشاره به حضور بانوان در ورزشگاه آزادی برای تماشای مسابقه فوتبال، عنوان کرد: حضور زنان در استادیوم، هرچند ایده آل نبود اما شروع خوبی است برای این مطالبه و پی گیری جدی آن، از اصلی‌ترین دغدغه های ما رفتارهای برابری طلبانه است، اما برای شروع گاها نیازمند رفتارهایی از جنس تبعیض مثبت هستیم.

وی با تبریک کسب مدال برنز سارا بهمنیار در مسابقات جهانی کاراته مادرید اظهار داشت: دختران و بانوان آستانه‌اشرفیه و استان گیلان از توانمندی‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف برخوردار هستند.

جلسات باید مصوبات لازم جهت اجرایی بودن امور داشته باشند

نایب‌رئیس شورای شهر آستانه‌اشرفیه با پرداختن به نقش پررنگ زنان در جامعه مطرح کرد: این جلسات باید مصوبات لازم را جهت اجرایی بودن امور داشته باشند.

محمددوست گفت: شورای آستانه‌اشرفیه و کمیسیون بانوان طی فعالیت‌های خود 2 دوره کارگاه آموزشی برای بانوان آستانه‌اشرفیه تدارک دیده که خود به‌نوعی اشتغالزایی به همراه داشته است.

احداث پارک بانوان باید در کارهای اجرایی قرار گیرد

وی افزود: احداث پارک بانوان باید در کارهای اجرایی قرار گیرد چراکه این موضوع یکی از مشکلات تمامی شهرهای استان گیلان است و این کار باید در اولویت امور شهری قرار گیرد.

رحیم حیدری

فرماندار آستانه‌اشرفیه نیز در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان برگزاری این نشست اظهار داشت: بازگویی خواسته‌های اقشار مختلف از زبان آنان منجر به ایجاد انگیزه و ایده در به کار بستن آن در موضوعات اساسی شهر و کشور است.

رحیم حیدری رشد، پیشرفت و توسعه را برای اداره امور کشور ضروری دانست و اظهار داشت: رشد و پیشرفت مقدمه توسعه یک کشور است. در بخش توسعه یک بعد آن اقتصادی و بعد دیگر آن منابع انسانی دخیل است.

وی افزود: در بخش منابع انسانی که مهم‌تر از بعد اول است افراد بایستی با کسب علم و تجربه به مهارت استفاده از رشد و پیشرفت موجود جهت رسیدن به توسعه پایدار برسند و این امر محقق نخواهد شد مگر آنکه باهمت مادران و درکنار آنان مسئولان امر از همان ابتدای کودکی نسلی توسعه‌گرا تربیت کنند.

بانوان به‌عنوان یک ظرفیت واقعی و تأثیرگذار در سطح جامعه موردتوجه مسئولان دولتی هستند

نماینده عالی دولت در شهرستان آستانه‌اشرفیه حضور بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی را بسیار ارزشمند و تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: بانوان به‌عنوان یک ظرفیت واقعی و تأثیرگذار در سطح جامعه موردتوجه مسئولان دولتی هستند و تمام تلاش دولت این است که این مهم را از جنبه شعار و تئوری خارج و به جنبه عملی برساند.

به گفته وی در حوزه کاری بانوان یکسری محدودیت‌ها و تنگناهایی وجود دارد که شان و منزلت زن را زیر سؤال می‌برند و ممکن است تأثیر منفی بر حضور زن در جامعه داشته باشد.

فرماندار آستانه‌اشرفیه ادامه داد: یکی از اقدامات خوب دولت حقوق شهروندی است. یکی از دلایلی که باوجود منابع غنی و نیروی انسانی خوب پیشرفت نمی‌کنیم این است که معتقد به کار گروهی و مشارکت اجتماعی نیستیم. جامعه برای رسیدن به توسعه نیازمند صبوری در مشارکت اجتماعی، تصمیم‌گیری عقلانی و بالا بردن ظرفیت پذیرش نقد است.

رحیم حیدری در پایان بار دیگر تأکید کرد: مسئولان باید بستر امن شورونشاط را برای بانوان فراهم نموده تا در سایه آرامش حاصل از آن بتوانند به تحکیم بنیان خانواده و نسلی آینده‌ساز و توسعه‌گرا تربیت و تحویل جامعه دهند.

بحث نشاط اجتماعی و حال خوب حق تمامی افراد جامعه است

مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان نیز ضمن تشکر و تقدیر از برنامه ریزان این جلسه گفت: بحث نشاط اجتماعی و حال خوب حق تمامی افراد جامعه است و برگزاری این جلسات صرفاً برای مطرح کردن مشکلات نباشد بلکه راه‌حل‌هایی نیز برای آنان با افکار دسته‌جمعی در نظر گرفته شود.

فاطمه رفیعی اظهار داشت: زنان ما در تولید چیزی کمتر از آقایان ندارند فقط برای نمایان‌تر بودن آن نیاز به یک برنامه‌ریزی و حمایت از جانب مسئولین دارند که حمایت‌ها فقط در جهت مادی نباید باشد بلکه ازلحاظ معنوی و اعتبار نیز باید حمایت شوند.

ایجاد بازارچه‌های شهری و روستایی می‌تواند به‌عنوان یک منبع درآمد برای بانوان باشد

وی افزود: همچنین ایجاد بازارچه‌های شهری و روستایی می‌تواند به‌عنوان یک منبع درآمد برای بانوان استان باشد.

مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان در خصوص پارک بانوان عنوان کرد: این فضا امنیت بیشتری برای بانوان به ارمغان می‌آورد که خود باعث شادی و نشاط می‌شود.

موافق به تفکیک در جامعه نمی‌باشم

عباس قلی زاده مدیرکل امور شهری استان گیلان نیز در ادامه صحبت‌ها گفت: در خصوص پارک بانوان، زیاد موافق به تفکیک در جامعه نمی‌باشم ولی امروزه یکی از نیازهای مهم در شهر محسوب می‌شود که باید به آن توجه کافی شود.

و در آخر «ضرورت وجود یک پارک بانوان در سطح شهر با پتانسیل آن منطقه» و «ایجاد بازارچه‌ای برای فروش و نمایش تولیدات زنان» به تصویب رسید.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بانوان به‌عنوان یک ظرفیت واقعی و تأثیرگذار در سطح جامعه موردتوجه مسئولان دولتی هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..