تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نامزدهای ریاست سازمان سینمایی به مرحله فینال رسیدند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه دوشنبه (۲۱ آبان) با حضور در پردیس سینمایی ملت، از نزدیک در جریان برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران حاضر شد. صالحی همان آغاز با مهم‌ترین پرسش این روزهای عرصه سینما روبرو شد که «رییس آینده سازمان سینمایی کیست؟»، او در پاسخ گفت: «واقعیت این است که تا این ساعت، خود من هم خبری قطعی درباره این انتخاب ندارم؛ اما بی‌شک تا پیش از موعد ۲۶ آبان، سکان‌دار آینده سینمای ایران مشخص خواهد شد.»

او با اشاره به بررسی گزینه‌های مختلف ریاست بر این سازمان، هم از داخل صنف سینما و هم از سایر حوزه‌های فرهنگی، درباره روند این کار توضیح داد: «انتخاب مسوول حوزه سینما با حدود ۵۰ هزار شاغل و میلیون‌ها مخاطب، می‌بایست با دقت لازم صورت بگیرد. در این راستا، پس از یک و نیم ماه، حدود ۲۰ یا ۲۵ روز پیش به فهرستی از گزینه‌ها رسیدیم که مشورت‌ها با معاونان وزیران مربوطه و حوزه ریاست جمهوری برای هماهنگی بر سر اسامی و استعلام‌های لازم صورت گرفت. با این روند، امیدوارم تا ۲۶ آبان به نتیجه قطعی برسیم. اگر هم احیاناً این جمع بندی محقق نشد، احتمال این وجود دارد که کسی را به عنوان سرپرست معرفی کنیم.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در باره شاخصه‌های انتخاب رییس آینده سازمان سینمایی گفت: «در این انتخاب، نکته اول این بود که رییس سازمان سینمایی بتواند بیش از ۳۰ صنف فعال حوزه سینما را در کنار یکدیگر قرار بدهد؛ به خصوص که در برخی موارد، این اصناف تفاوت و حتی تعارض منافع با هم دارند. برای رسیدن به این هدف، توانایی مدیریت رییس سازمان سینمایی بسیار حائز اهمیت است.»

صالحی در واکنش به این پرسش که آیا فردی از خانواده سینما به این سمت منصوب خواهد شد یا نه، پاسخ داد: «اگرچه شناخت سینما برای این سمت خیلی ضروری است و این‌که رییس سازمان سینمایی از خانواده سینما باشد، اولویت هست اما یک ضرورت نیست، چراکه ممکن است فردی خارج از سینما، راحت‌تر بتواند صنوف را دور هم گرد آورد.»

او در ادامه با اشاره به اهمیت پیشبرد هم زمان اقتصاد و هنر در عرصه سینما گفت: «سینما دو بال دارد؛ یک بال هنری که حتما بسیار حائز اهمیت است و از طرف دیگر سینما یک صنعت است و ارتباطات وسیعی در آن وجود دارد. اینکه یک مدیر بتواند همزمان این دو بال را به حرکت درآورد و در این مسیر توازن به سمت یکی از بال‌ها از بین نرود و بال دیگر را به خطر نیندازد، بسیار مهم است.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تایید صحت برخی از گزینه‌های مطرح شده در رسانه‌ها برای ریاست سازمان سینمایی، درباره شائبه تاثیر لابی‌ها بر سر این انتخاب توضیح داد: «نمی‌خواهم بگویم از گزینه‌های خاصی، حمایت بیشتری صورت نمی‌گیرد، اما این‌که در این زمینه فشار و لابی‌ای باعث تأثیر در معرفی گزینه نهایی بشود را رد می‌کنم. حتما تفاوت سلیقه در زمینه انتخاب گزینه نهایی وجود دارد اما قطعا لابی و فشار باعث تأخیر در معرفی گزینه نهایی نشده است،»

سیدعباس صالحی همچنین درباره انصراف برخی گزینه‌های مطرح از ورود به عرصه پردردسر مدیریت سینما، گفت: «از میان گزینه‌هایی که برای این مسئولیت با آنان مذاکره شد، افرادی بودند که به جهت شرایط کاری و علایق شخصی، حاضر به پذیرش این مسئولیت نشدند که طبیعی است.»

5757




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نامزدهای ریاست سازمان سینمایی به مرحله فینال رسیدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..