تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همیشه خسته‌ام، چرا؟ / خستگی همیشگی از ابتلا به برخی بیماری‌ها خبر می‌دهد

اگر همیشه احساس خستگی می‌کنید، این خبر را بخوانید/ اگر همیشه خسته اید یکی از این بیماری‌ها را داری/ خستگی همیشگی از ابتلا به چند بیماری خبر می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آنها قرار دهد.

در این بین یکی از مشکلات اغلب خانم‌ها این است که با وجود خواب کافی در شبانه روز همچنان احساس خستگی می‌کنند.

اگر خواب کافی حدود 4 تا 5 ساعت نداشته باشید و میزان فعالیتتان بیش از زمان استراحت شما در طول روز باشد، احساس خستگی طبیعی است اما در غیر این صورت باید به دنبال دلایل خستگی مزمن و دائمی خود باشید؛ خستگی‌های مزمن می‌تواند دلایلی چون کم خونی، کم کاری تیروئید، عفونت دستگاه ادراری، مصرف بیش از حد کافئین، آلرژی به مواد غذایی و بیماری قلبی خاموش باشد.

کم خونی؛ خستگی همیشگی

کم خونی در خانم‌ها مکن است دلایلی متفاوت داشته باشد اما این عارضه در بیش از 50 درصد خانم‌ها شایع است و همین کم خونی موجب احساس خستگی در خانم‌ها می‌شود؛ کمبود آهن، فولیک اسید یا ویتامین B12 و خون ریزی داخلی می‌تواند از دلایل کم خونی به حساب بیاید، افزون بر این بیماری‌های مزمن مانند مشکلات کلیوی که علائمی چون گیجی، بی حوصلگی و حس سردی در بدن دارد، می‌تواند عامل کم خونی باشند.

برای تشخیص کم خونی کافی است به یک متخصص مراجعه کنید و آزمایش خون بدهید؛ اغلب کم خونی‌ها با مصرف قرص و غذاهای سرشار از آهن به ویژه گوشت قرمز و سبزیجاتی چون اسفناج و کلم بروکلی درمان پذیر است؛ 30 روز پس از درمان کم خونی احساس خستگی از بین خواهد رفت.

غده‌ای که شما را همیشه خسته می‌کند

کم کاری تیروئید یکی از بیماری‌هایی است که خود را با علائمی چون خستگی، بی حوصلگی یا حتی کمی افسردگی نشان می‌دهد؛ بر اساس نظر محققان بسیاری از خانم‌ها به ویژه در سنین بالا به اختلال عملکرد غده تیروئید مبتلا می‌شوند که از این رو احتمال بروز احساس خستگی همیشگی وجود دارد.

کم کاری تیروئید می‌تواند علائمی چون رنگ زرد صورت، ورم دست و پا، حس سرما حتی در هوای گرم و پف داشته باشد، افزون بر این کندی ضربان قلب، بی حوصلگی، احساس ضعف و خستگی و خواب آلودگی از دیگر علائم کم کاری تیروئید محسوب می‌شوند.

با مصرف قرص لووتیروکسین و مصرف میوه و سبزی می‌توان کم کاری تیروئید را درمان کرد که با درمان آن احساس خستگی همیشگی نیز از بین می‌رود.

مصرف چای و قهوه زیاد موجب احساس خستگی می‌شود

مصرف بیش از حد کافئین در خانم‌ها برخلاف باور افراد که می‌تواند موجب سرحالی شود، در خانم‌ها در صورتی که بیش از حد نوشیدنی‌های حاوی کافئین چون چای، قهوه و نوشابه بنوشند، احتمال افزایش احساس خستگی وجود دارد.

اگر پس از خوردن غذا احساس خستگی دارید، به آلرژی شک کنید

همه افراد برای جذب انرژی و مصرف آن در طول روز به غذا و مواد غذایی نیاز دارند اما محققان دریافتند که در صورت آلرژی به مواد غذایی، امکان بروز احساس خستگی وجود دارد، بر این اساس اگر تا 30 دقیقه بعد از مصرف هر نوع غذایی خمیازه کشیدید، این می‌تواند نشانه‌ای از آلرژی به آن ماده غذایی باشد به همین دلیل برای رفع احساس خستگی مزمن توصیه می‌کنیم تست آلرژی بدهید.

خستگی خبر از بیماری قلبی خاموش می‌دهد

اگر پس از فعالیت‌های روزمره و سبک احساس خستگی کردید، توصیه می‌کنیم که حتما به پزشک مراجعه کنید؛ بر اساس نظر محققان در صورتی که خانم‌ها با انجام کارهای عادی منزل مانند جارو زدن احساس خستگی مفرد کنند، این علائم می‌تواند خبر از ابتلا به بیماری قلبی بدهد، البته باید بدانید که خستگی علائم اولیه بیماری قلبی محسوب نمی‌شود و می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد با این حال توصیه می‌کنیم در صورتی که با انجام کارهای عادی احساس خستگی بیش از حد داشتید، بهتر است به یک متخصص قلب مراجعه کنید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همیشه خسته‌ام، چرا؟ / خستگی همیشگی از ابتلا به برخی بیماری‌ها خبر می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..