تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصوبات حمایتی از عشایر آسیب دیده خراسان شمالی/دستگاه قضا پشتوانه اجرا است

ساعت: 16:54 منتشر شده در مورخ: 1397/08/21 شناسه خبر: 1427514

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال با حضور مسئولان قضایی و اجرایی ذی ربط استان های گلستان و خراسان شمالی مصوب شد که ممیزی مراتع در قشلاقگاه های عشایر استان واقع در استان گلستان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، محمدرضا قلی پور، مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: هر ساله در فصل پاییز هزار و 600 خانوار عشایر خراسان شمالی به قشلاقگاه های خود در شهرستان های مراوه تپه، کلاله و گنبد از استان گلستان کوچ می کنند تا دام هایشان از مراتع قشلاقگاهی این استان تغذیه کنند.

قلی پور با بیان اینکه 120 هزار هکتار از مراتع قشلاقگاهی استان گلستان در اختیار عشایر خراسان شمالی است، تصریح کرد: طی سال های اخیر عده ای از سودجویان به تخریب این مراتع در اختیار عشایر خراسان شمالی در خارج از فصل کوچ قشلاقگاهی همچنین آتش زدن واحدهای دامی این خانواده های عشایری اقدام کرده بودند تا مراتع در اختیار این عشایر را تصرف کنند و مانع استقرار آنان در استان گلستان شوند.

وی اعلام کرد: در راستای گلایه های مستمر خانواده های عشایری آسیب دیده استان از این اتفاقات همچنین با پیگیری های انجام شده بسیار، سرانجام در هفته نخست از آبان ماه جاری، جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال با حضور مسئولان قضایی همچنین اجرایی ذی ربط دو استان گلستان و خراسان شمالی برای حل این مسئله تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه پس از بررسی مسئله، مصوب شد تا ممیزی مراتع برای ذی حقان توسط اداره کل منابع طبیعی استان گلستان انجام شود همچنین جامعه عشایری استان خراسان شمالی نیز قرق بان استخدام کنند تا این قرق بانان از مراتع در اختیار این قشرهمچنین واحدهای دامی آنان مراقبت کنند.

قلی پور با تصریح بر این مطلب که پشتوانه پیگیری و اجرایی این مصوبات، دستگاه قضا دو استان خواهند بود، خاطر نشان کرد: برای آغاز ممیزی دوباره 120 هزار هکتار از مراتع قشلاقگاهی استان گلستان که در اختیار عشایر خراسان شمالی است مقدماتی شامل تامین اعتبار توسط استان گلستان، صدور احکام همچنین اطلاع رسانی از طریق روزنامه ها باید آماده سازی شوند که به زودی آماده سازی این مقدمات در دستور کار قرار خواهند گرفت.

وی درباره جبران خسارت های وارده به خانواده های عشایر استان در قشلاقگاه یشان نیز بیان کرد: درصورتیکه خسارت واردکنندگان به مراتع و واحدهای دامی این خانواده های عشایری شناسایی شوند، آنان محاکمه و مشمول پرداخت غرامت خواهند شد و درصورتیکه شناسایی نشدند، دولت در حد توان خود خسارت های وارده را به این خانواده های آسیب دیده جبران خواهد کرد.

چرایی تحویل چادر برزنتی بجای سیاه چادر به عشایر خراسان شمالی

وی در بخشی دیگر از سخن خود درباره چرایی تحویل چادرهای برزنتی بجای سیاه چادر به خانواده های عشایری خراسان شمالی پس از سفر مقام معظم معظم رهبری به استان، اظهار کرد: در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی مصوب شد تا به خانواده های عشایری استان، سیاه چادر اختصاص داده شوند که برای این امر، مصوب شده بود تا پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رهبری برای این امر اختصاص داده شود.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی با بیان اینکه این مبلغ اختصاصی برای خرید سیاه چادرها از جنس پشم بز برای تمامی متقاضیان سیاه چادر کفایت نمی کرد همچنین برای تهیه سیاه چادر نیز می بایست پشم بز تهیه می شد اما این ماده اولیه به اندازه کافی در کشور وجود نداشت، بنابراین برای پاسخگویی به این نیاز قشرعشایری استان چادر برزنتی تهیه کردیم و در اختیار آنان قرار دادیم.

انتهای پیام/  




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصوبات حمایتی از عشایر آسیب دیده خراسان شمالی/دستگاه قضا پشتوانه اجرا است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..