تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۵۰ درصد موقوفات مانه و سملقان در تصرف مردم هستند/ پرونده متصرفان به محاکم قضایی ارجاع شد

ساعت: 16:54 منتشر شده در مورخ: 1397/08/21 شناسه خبر: 1427512

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مانه و سملقان گفت: 50 درصد موقوفات شهرستان در تصرف مردم هستند که فقط 2 هکتار احصاء و احیاء شده و مابقی پرونده ها به محاکم قضایی ارجاع داده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، محمد قربانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار ما اظهارکرد: از 38 هکتار اراضی باغی و کشاورزی موقوفی در تصرف اهالی روستاهای لنگر و درکش، فقط 2 هکتار احصاء و احیاء شده و مابقی پرونده ها به محاکم قضایی ارجاع داده شده است.

قربانی از ثبت 5 وقف جدید در شهرستان مانه و سملقان طی سال 97 خبر داد و گفت: کشتزارهای آبی به ارزش 1.5 میلیارد ریال و به مساحت یک هکتار و 250 مترمربع در شهر آشخانه و روستاهای نجف، مهمانک، کوشکی کیکانلو و یارچلی با نیات ساخت حسینیه، مساجد و دارو درمان بیماران خاص ثبت شده است.

قربانی ادامه داد: 90 درصد موقوفات این شهرستان به نیت عزاداری محرم و صفر است و با فرهنگ سازی صورت گرفته به تدریج وقف ها در این شهرستان به سمت نیازهای روز جامعه می رود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان با اشاره به اقدامات سال جاری گفت: ساخت زائر سرای امامزاده سید احمد و سید محمود روستای چمن بید به مبلغ 5 میلیارد ریال از محل درآمد موقوفات و کمک های اهالی تامین اعتبار شد.

وی تصریح کرد: ساختمان شبستان امامزاده سید اشرف روستای قلندر با اعتبار 3 میلیارد ریال نیز 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده است.

قربانی با اشاره به آمارهای بقاع متبرکه شهرستان، اظهار کرد: این شهرستان دارای 12 امامزاده و 726 موقوفه شامل حسینه و مساجد است که درآمد موقوفات در سال گذشته 3 میلیارد ریال بوده است.

وی هم چنین افزود: درآمد موقوفات امامزاده ها در سال گذشته 50 میلیون تومان و 6 ماهه سال جاری 32 میلیون تومان است.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۵۰ درصد موقوفات مانه و سملقان در تصرف مردم هستند/ پرونده متصرفان به محاکم قضایی ارجاع شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..