تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بزرگترین بحران زندگی امروزی، گم شدن کلید معنویت است

بزرگترین بحران زندگی امروزی، گمشدن کلید معنویت استحجت الاسلام والمسلمین علی صابری خطیب و کارشناس امور مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص بحران امروزه سبک زندگی خانواده‌های ایرانی و تغییر الگوی صحیح اسلامی گفت: بزرگترین بحران زندگی امروز عدم وجود معنویت در زندگی خانواده هاست، زندگی امروزی رنگ و بوی خدا نمی دهد، و چون از خدا غافل هستیم، بحران و تنش در روند زندگی ایجاد می‌شود، و سر کوچکترین موضوعات با یکدیگر دعوا می‌کنیم و قدرت گذشت نداریم. درحالی که اگر انسان خداگرا باشد و با نگاه خداوند به سبک زندگی بنگرد، می داند که انسان در سختی آفریده شده و قرار نیست نه در خوشی متعلق دنیایی باشد و نه در ناخوشی دنیا. بنابراین ما باید از این زندگی گذر کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه زندگی امروز متاسفانه با چشم هم چشمی پیش می رود و این سبک زندگی اسلامی نیست، بیان کرد: وقتی نگاه ما خداگرایانه نیست، جوابمان دربرابر زندگی این است که هرچه دیگران دارند من هم باید داشته باشم. اما سبک زندگی اسلامی این نوع زندگی را نمی پسندد، چراکه انسان فراتر از نیاز خود نمی‌خواهد. ما به لباس‌های گران قیمت نیاز نداریم و باید روحیه زیاده طلبی را از خود دور کنیم. باید در نظرداشته باشیم که تمام ترازهای دنیوی در روز قیامت از بین خواهد رفت و تمام اعمال ما با ترازوی الهی اندازه گیری می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صابری در ادامه با بیان اینکه باید سبک زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) الگو قرار بگیرد، گفت: شما اگر به زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) بنگرید متوجه ساده زیستی ائمه می شوید، کسانی که با ساده ترین زندگی حسنین (ع) را به عرش رساندند. آنها هیچ وقت در کاخ ها و عمارت های آنچنانی زندگی نکردند. اگر مشغول زر و زیور دنیایی باشیم، دنیا برایمان مهم می شود. البته نباید از دنیا غافل شد زیرا که هرکس دنیا را نداشته باشد آخرت هم ندارد. ولی تلاش دنیوی باید در حدی باشد که رنگ و بوی الهی بدهد.

خطیب و کارشناس امور مذهبی افزود: وقتی از فقر حرف میزنیم یعنی ذلت که این در دین ما و سیره پیامبر اکرم(ص) مردود است. اما زمانی فقر تایید است که با نگاه الهی باشد. فقر بهتر از آن است که انسان ثروت داشته باشد اما شرور باشد و چشم به دیگران داشته باشد. یعنی ثروت دارد اما خدا و آرامش ندارد. فقر به معنای آن است که انسان قناعت کند. وقتی شما پایبند دنیا شدید قرار نیست که ما همه چی داشته باشیم.

وی ادامه داد: امام علی (ع) می‌گوید باید به گونه‌ای زندگی کنید که دست نیاز جلوی بقیه دراز نباشد، اما باید طوری زندگی کنیم که پنداری فردا می میریم. درواقع نباید به داشته های دنیا دل بست.

حجت الاسلام والمسلمین صابری در پایان یادآور شد: نسخه نهایی من برای زندگی های امروزی ما این است که باید بدانیم همسر را برای زیورآلات دنیا می‌خواهیم یا رسیدن به آرامش و ازدواجی صحیح. اگر به یاد داشته باشیم که انسان کنار ماست با لذت زندگی می‌کنیم و اگر منهای این باشد زندگی برای ما جهنم می شود. اینکه بدانیم ساده زیستی آرامش بسیاری برای ما خواهد داشت که نمیتوانیم باور کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بزرگترین بحران زندگی امروزی، گم شدن کلید معنویت است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..