تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور در بیارجمند برگزار می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: هشتمین جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور یکم و دوم آذر ماه در بیارجمند برگزار می شود.

حمید رضا حسنی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هشتمین جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور در بیارجمند برگزار می شود، تاکید کرد: این جشنواره به مناسبت روز جهانی پرنده نگری در روزهای پایانی هفته آینده و در بخش بیارجمند برگزار می شود.

این جشنواره گردشگری با هدف بازدید گردشگران از زاغ بور، پرنده بومی و انحصاری ایرانی که زیستگاه اصلی آن زیستکره حیات وحش توران شاهرود است، برگزار می شود، همچنین بازدید از گونه های حیات وحش پارک ملی توران و محور گردشگری گیور و دزیان همراه با اجرای موسیقی محلی و مراسم آیینی در کنار برپایی نمایشگاه عرضه صنایع دستی و سوغات از جمله برنامه های این رویداد گردشگری است.

رئیس میراث فرهنگی شاهرود با بیان اینکه زاغ بور یا زاغ کویری، پرنده ای از خانواده کلاغیان است اما تفاوت های زیادی با دیگر کلاغ ها و زاغ ها دارد، از جمله زمین زی بودن به طوری که حتی در هنگام احساس خطر نیز دویدن را به پرواز ترجیح می دهد، تاکید کرد: از زاغ بور به عنوان جواهر کمیاب و نادر کویر یاد می کنند و این پرنده با زیبایی خاص خود یکی از قابلیت های گردشگری طبیعت منطقه محسوب می شود.

زاغ بور تنها در مناطق بیابانی و نیمه بیابانی شرق و جنوب شرق ایران زندگی می کند و تنها پرنده بومی انحصاری (اندمیک) ایران است که در استان های یزد، خراسان جنوبی و به خصوص در جنوب شرقی استان سمنان در زیستکره حیات وحش توران شاهرود زندگی می کند.

بخشداری بیارجمند، نیروی انتظامی، اداره پارک ملی توران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای گیور و دزیان در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور در بیارجمند برگزار می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..