تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تهیه فرآورده‌های گیاهان دارویی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تهیه فرآورده‌های گیاهان دارویی در دانشگاه علوم پزشکی مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حسن درخشنده عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:مرکز تحقیقات فارماکولوژیک گیاهان دارویی در سال ۱۳۸۳ تاسیس و به تصویب وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی رسید.


وی افزود: انجام پژوهش‌های کاربردی در زمینه گیاهان دارویی با هدف تولید محصولات دارویی در درمان بیماری‌ها یکی از ماموریت‌های این مرکز به شمار می‌رود.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دیگر زمینه‌های فعالیت این مرکز اشاره کرد وادامه داد:"تهیه عصاره‌های گیاهی و فراکسیون‌های آن‌ها متناسب با نوع گیاه و مواد موثره‌ی آن، تهیه فرمولاسیون‌های داروئی از عصاره‌ها و مواد گیاهی، بررسی آثار فارماکولوژیک گیاهان دارویی بر سیستم قلب و عروق، جزایر لانگرهانس، سیستم عصبی، بررسی سمیت عصاره‌ها و فرآورده‌های گیاهی در شرایط درون تنی و برون تنی و مطالعات فارماکولوژیک بالینی با همکاری بخش‌های بیمارستانی و همکاران بالینی از زمینه‌های فعالیت این مرکز است.


درخشنده گفت: گسترش تحقیقات و فعالیت‌های پژوهشی کاربردی فارماکولوژیک با محوریت گیاهان در راستای سامان دهی کاربرد گیاهان دارویی در دارو درمانی و ایجاد قطب و الگوی مناسب تحقیقات فارماکولوژیک کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ازچشم انداز‌های این مرکز است که با تلاش گسترده آن‌ها را محقق خواهیم کرد.


وی افزود: انجام پژوهش‌های علمی و بنیادی در زمینه گیاهان دارویی به منظور درک صحیح از خصوصیات فارماکولوژیک و مکانیسم اثر آن‌ها، پژوهش‌های کاربردی در زمینه گیاهان دارویی با هدف تولید محصولات دارویی در درمان بیماری‌ها و گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی فارماکولوژیک در جهت ارتقاء آموزش‌های تخصصی علوم پزشکی از دیگر ماموریت‌های این مرکز است.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: استفاده از گیاهان دارویی می‌تواند منبعی جایگزین به منظور کاستن یا رفع محدودیت‌های موجود در دارو درمانی بیماران به شمار آید.


تبادل اطلاعات بین محققین و هماهنگی در تحقیقات گیاهان دارویی


درخشنده گفت: تلاش می‌شود ارتباط و هماهنگی در تحقیقات فارماکولوژیک گیاهان دارویی در سطح کشور به منظور تبادل اطلاعات بین محققین برای پرهیز از تحقیقات موازی و تکراری غیرضروری و همکاری علمی با مراکز تحقیقاتی و آموزشی سایر کشور‌ها و سازمان‌های بین المللی با رعایت قوانین و مقررات کشور جمهوری اسلامی ایران انجام شود.


وی افزود: راهنمایی و مشاوره پایان نامه‌های دانشجویی، تدریس دروس مختلف دانشجویان دکتری تخصصی فارماکولوژی، تهیه فیلم‌های آموزشی، برگزاری کارگاه‌های مختلف نظیر روش تدریس، مقاله نویسی، تکنیک جداسازی جزایر لانگرهانس، القای ایسکمی مغزی و برگزاری بازآموزی مرتبط با حوزه فارماکولوژی از نمونه فعالیت‌های آموزشی این مرکز تحقیقات است.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تهیه فرمولاسیون‌های داروئی از عصاره‌ها و مواد گیاهی، بررسی آثار فارماکولوژیک گیاهان دارویی بر سیستم قلب و عروق، بررسی آثار گیاهان دارویی بر جزایر لانگرهانس و سایر بافت‌های درگیر در دیابت، مطالعات فارماکولوژیک و بررسی اثرات سیتوتوکسیک فرآورده‌های گیاهی در محیط کشت و مطالعات فارماکولوژیک بالینی با همکاری بخش‌های بیمارستانی و همکاران بالینی از فعالیت‌های پژوهشی این مرکز تحقیقات است.


درخشنده با اشاره به فرایند مبادلات و همکاری‌های علمی تحقیقاتی با مراکز علمی بین المللی و داخلی گفت: مرکز تحقیقات فارماکولوژیک گیاهان دارویی از همکاری با اساتید، محققین و دانشجویان علاقمند به پژوهش در حوزه‌ی فارماکولوژی و گیاهان دارویی در قالب طرح‌های تحقیقاتی استقبال می‌کند و از علاقمندان دعوت می‌شود تا پروپوزال‌های پژوهشی خود را از طریق سامانه پژوهان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای بررسی و تصویب در این مرکز ارسال نمایند.


وی به کتاب‌های منتشر شده توسط اعضای هیات علمی این مرکز اشاره کرد و افزود: دستنامه فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال، شاخص‌ترین گیاهان موثر بر دیابت، فراورده‌های گیاهی (داروشناسی بالینی و سم شناسی)، زعفران (داروی گیاهی هزاره سوم) و فیزیولوژی دستگاه گوارش از جمله کتاب‌های منتشر شده در این مرکز به شمار می‌رود.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: یکی از اهداف اصلی مرکز تحقیقات فارماکولوژیک گیاهان دارویی گسترش پژوهش‌های کاربردی در حوزه فارماکولوژی گیاهان دارویی و تولید محصولات و فرآورده‌های گیاهی برای درمان بیماری‌های مختلف است.


درخشنده در ادامه گفت: در این راستا پروژه‌های تحقیقاتی متعددی انجام شده که تاکنون دو فرآورده شامل شیاف مهبلی ضد میکروبی و ضد قارچی سیاه دانه و دهانشویه گیاهی پارس رزا برای درمان آفت دهان تهیه و به شکل انبوه تولید شده است.


انتهای پیام // ف. ک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تهیه فرآورده‌های گیاهان دارویی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..