تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تقدیم ۳۶ هزار شهید مهر تاییدی بر نقش مهم دانش‌آموزان در خلق حماسه دفاع مقدس است

ساعت: 12:15 منتشر شده در مورخ: 1397/08/21 شناسه خبر: 1427432

در دومین روز کنگره سه هزار شهید استان قزوین مطرح شد؛

در دومین روز کنگره سه هزار شهید استان قزوین که در اجلاسیه دانش آموزان مطرح شد : نقش دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بی بدیل بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ دومین روز از اجلاسیه کنگره ۳ هزار شهید استان قزوین با محوریت «اجلاسیه دانش‌آموزی» صبح امروز(یکشنبه) با حضور امیر سرتیپ دکتر حبیب الله سیاری، فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان، سردار شاهرخی فرمانده سپاه استان قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و دیگر مسئولان استانی در سالن اجتماعات نمایشگاه‌های‌ بین المللی استان قزوین برگزار شد. 

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دومین روز کنگره سه هزار شهید استان قزوین که در  اجلاسیه دانش آموزان ، اظهار کرد: در این جمع پاسداران حریم شهیدان، علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار، ایمان و شهادت، میهمانان عزیز و گرانقدری از سراسر کشور حضور دارند که میزبان واقعی این جمع دانش آموزان فرهیخته استان قزوین هستند. 


وی نقش دانش آموزان را در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بی‌بدیل خواند و با ذکر خاطره‌ای از دوران مبارزات پیش از انقلاب، تصریح کرد: سال 54 زمانی که 12 سال از قیام امام خمینی (ره) گذشته بود طلبه‌هایی که در سن دانش آموزان قرار داشتند تصمیم گرفتند مراسم گرامیداشتی برای قیام 15 خرداد در مدرسه فیضیه برگزار کنند. 

امام جمعه قزوین با بیان اینکه چنین اقدامی در آن دوران بسیار خطرناک بود و ممکن بود طلبه‌ها جان خود را از دست بدهند، ادامه داد: نیروهای امنیتی که از تهران آمده بودند، مدرسه فیضیه را محاصره کردند و هر لحظه احتمال داشت وارد مدرسه فیضیه شوند و طلبه‌ها را دستگیر کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: در این شرایط دشوار یکی از دوستان ما با خوشحالی آمد تا خبر خوبی به ما بدهد. او به ما گفت یک دانش آموز دست‌های خود را گره کرده و گفته طلبه‌ها مقاومت کنید ما با شما هستیم و این همراهی یک دانش آموز برای ما قوت قلب بسیار زیادی بود و روحیه عظیمی در طلبه‌ها ایجاد کرد. 

وی اضافه کرد: راز همراهی این دانش آموز با طلبه‌ها در آن شرایط خوف و خطر این بود که جوانان اهل نشاط، انرژی، غیرت و جوانمردی هستند و به واسطه همین روحیه است که دانش آموزان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش مؤثری ایفا کردند. 
 


آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: سابقه جوانان در حمایت از دین مربوط به امروز و دیروز نیست و حضرت اسماعیل (ع) جوانی بوده در سن دانش آموزان و در کنار حضرت ابراهیم (ع) نقشه این پیامبر (ص) الهی را کامل کرد.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: عبدالله بن الحسن (ع)، قاسم بن الحسن (ع) و فرزندان حضرت زینب (س) در کربلا در سن جوانی نقش جاودانه و ماندگاری را ایفا کردند و باعث شدند تا شکل و ماهیت نهضت و قیام اباعبدالله الحسین (ع) با همه قیام‌ها در طول تاریخ متفاوت باشد. 

وی بیان کرد: استان قزوین تعداد زیادی دانش آموز در شکل‌گیری انقلاب و دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرد و حضور دانش آموزان این استان در دوران مبارزات انقلابی و دفاع مقدس چشم‌گیر بود. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه استان قزوین مهد پرورش معلمی مانند شهید رجایی است که دانش آموخته مکتب انبیاء(ع) و ائمه اطهار (ع) بودند، اظهار کرد: شهید رجایی تأثیر معنوی و فرهنگی بسیاری بر یاران همکار و معلم خود داشتند و به همین خاطر هنوز تأثیرات معنوی و فرهنگی ایشان در استان دیده می‌شود.

خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: به نمایندگی از ۲۴۰ هزار دانش‌آموز و ۱۶ هزار فرهنگی استان قزوین به فرمانده شجاع دفاع مقدس سردار سیاری خیر مقدم عرض می‌کنم. 

وی افزود: امروز مفتخر هستیم انقلاب شکوهمند عصر حاضر با صدر اسلام پیوند زده شده است؛ چراکه اگر در صدر اسلام بزرگانی همچون حضرت قاسم‌بن‌الحسن ایثارگری کردند و موجب افتخار شدند و اسلام را از ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون زنده نگه داشتند شهیدانی نظیر شهید بیگ زاده همراه با ۲۷۶ شهید دانش‌آموز دیگر استان حماسه بزرگی در عصر حاضر خلق کرده و افتخار آفرینی کردند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: جوانان و نوجوانان در طول تاریخ نقش بی‌بدیلی ایفا کردند به طوریکه هم در صدر اسلام جز اولین کسانی بودند که در کنار پیامبر گرامی اسلام استوار در مسیر اهداف باقی ماندند و هم در قیام سالار شهیدان امام حسین(ع)، قاسم بن الحسن شجاعانه در رکاب مولای خود جنگید و شهید شد. 

وی ادامه داد: ما امروز مفتخر هستیم در عصر انقلاب شکوهمند امام خمینی(ره) جوانان و نوجوانان در خلق حماسه انقلاب و حفظ دستاوردهای نظام و ارزش‌های انقلاب و استمرار راه امام و پشتیبانی از مقام معظم رهبری نقش بی‌بدیل وممتازی را ایفا کردند به طوریکه تقدیم۳۶ هزار شهید دانش‌آموز مهر تاییدی بر این ادعاست. 

رحمانی عنوان کرد: در ۱۳ آبان سال ۵۷ دانش‌آموزان کشور هویت اسلامی و خود اتکایی و مبارزه با استکبار را به همه آموختند. 


وی با بیان اینکه ایران امروز جایگاه آزادگان است، گفت: امروز ما مفتخر هستیم که ایران اسلامی به برکت ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید و ۳ هزار شهید استان در جایگاه آزادگان است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: اگر دانش‌آموزان دیروز با مشت‌های گره کرده و شعارهای کوبنده خود پایه‌های طاغوت را به لرزه درآوردند، امروز نیز ۳۶ هزار دانش آموز شهید کشور با خون خویش به مستضعفان جهان آموختند که برای به دست آوردن حقوق از دست رفته خود مقابل خصم ایستاده و مقاومت کنند. 

وی اضافه کرد: کنگره سه هزار شهید استان و یادواره شهدا می‌تواند درسی برای دانش‌آموزان جهان باشند که باید در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و عزت را به زندگی ذلت بار ترجیح دهند و در مقابل ظلم ابرقدرتها سر تعظیم فرود نیاورند.

رحمانی تصریح کرد: اگر شهدا دیروز با ایثارگری خون خود از ارزش‌های دینی و تمامیت ارضی کشور دفاع کردند، امروز نیز برماست که با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی منافع ملی را به تمایلات خود ترجیح دهیم. 

وی در پایان با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش استان در راستای برگزاری کنگره سه هزار شهید استان گفت: جمع آوری آثار ۲۷۶ دانش آموز شهید و تالیف کتاب نقش دانش آموزان در دفاع مقدس، اجرای سرود سه هزار نفری دانش‌آموزان، کاشت سه هزار اصلحه نهال در اردوگاه شهید بابایی، دیدار با خانواده معظم دانش‌آموزان شهید، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و مراسم شب خاطره در مدارس از جمله اقدامات انجام شده است. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تقدیم ۳۶ هزار شهید مهر تاییدی بر نقش مهم دانش‌آموزان در خلق حماسه دفاع مقدس است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..