تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیوار میان دانشگاه و جامعه برداشته شود/ باید افراد خلاق و نوآور در جامعه بپرورانیم

دیوار میان دانشگاه و جامعه برداشته شود/ باید افراد خلاق و نوآور در جامعه بپرورانیمبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید احمدی مشاور وزیر علوم و رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در نشست روز جهانی علم برای صلح و توسعه گفت: روز جهانی علم بحث مهمی است که سازمان یونسکو آن  را علم در خدمت صلح و توسعه نامیده است، در این رویداد ما بر سیاست‌های دولتمردان و تمامی افرادی که در راستای علم قدم برمی‌دارند، تفکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: امسال روز جهانی علم برای صلح و توسعه به موضوع علم حق تمام انسان‌های اختصاص یافته است، پیشرفت‌های چشمگیر علم در طول چند دهه گذشته تحولات بسیاری را در زندگی بشر ایجاد کرده است.

ضرورت فعال کردن علم در جامعه

احمدی گفت: علم در تمامی ابعاد زندگی بشری تاثیرگذار است، ما خوشبختانه در مقطع مناسبی از رشد علمی قرار داریم اما خلاء بین جامعه علمی و مردم آن وجود دارد، ما باید نوآوری را در جامعه فعال کنیم، نوآوری یک مرحله بالاتر از علم آموزی است.

مشاور وزیر و رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور تصریح کرد: داشتن علم لزوما مشکلات را حل نمی‌کند ما باید افراد نوآور و خلاق را در جامعه بپرورانیم.

وی در ادامه با اشاره به مرز میان دانشگاه و جامعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز دیواری میان دانشگاه و جامعه کشیده شده است و ما باید مرز میان دانشگاه و جامعه را برداریم و برای توسعه دانشگاه و مراکز علمی طرحی مدل و کارآمد راه‌اندازی کنیم.

وجود سه هزار دانشگاه در ایران

احمدی گفت: خوشبختانه ما امروز دارای 3 هزار دانشگاه در کشور داریم که با احتساب مجموعه‌های پژوهشی حدود 4 هزار مرکز پژوهشی داریم، همچنین دارای بیش از 4 میلیون دانشجو در کشور مشغول تحصیل هستند اما متاسفانه در زمینه نفوذ در لایه‌هایی دچار مشکل هستیم.

رئیس سیاستگذاری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: در کشورهای توسعه یافته ارتباط میان دانشگاه و جامعه ایجاد شده است، آنها دیوارهای خود را برداشته‌اند تا نشان دهند دانشگاه جزئی از جامعه است.

وی گفت: اما از آنجایی که علم حاصل هوش و خرد انسان است و در طول قرن‌ها و هزاره‌ها انسان‌ها برای دستیابی به علم در حال تحقیق و بررسی بوده‌اند، علم به بشریت تعلق دارد و در واقع میراث مشترکی است که همه انسان‌ها باید از فواید آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیوار میان دانشگاه و جامعه برداشته شود/ باید افراد خلاق و نوآور در جامعه بپرورانیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..