تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار شیوع بیماری‌های تنفسی پرندگان

هشدار / شیوع بیماری‌های تنفسی پرندگانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید امید نقیبی معاون شبکه دامپزشکی مشهد گفت: از مرغداران و صاحبان مزارع پرورش مرغ و فعالان صنعت طیور شهرستان درخواست می‌کنم با تشدید ضوابط امنیت زیستی تمهیدات لازم را برای جلوگیری از ورود عوامل بیماری‌های تنفسی طیور به فارم خود اتخاذ نمایند.

وی با بیان اینکه مشهد با دارا بودن ۳۰۰ واحد پرورش طیور صنعتی از جایگاه خاصی برخوردار می‌باشد؛ افزود: این واحد‌های پرورشی زیستگاه بیش از ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه طیور گوشتی و تخمگذار می‌باشند که علاوه بر تامین گوشت مرغ و تخم مرغ خوراکی مشهد؛ بخشی از مواد پروتئینی مورد نیاز سایر نقاط کشور را تامین می‌نمایند.

معاون شبکه دامپزشکی مشهد ادامه داد:پرندگان آبزی وحشی و پرندگان مهاجر قادرند بدون ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد؛ ویروس را تا مسافت‌های طولانی انتقال داده و طیور روستایی را نیز آلوده نمایند.


نقیبی گفت: ضروریست شهروندان از هرگونه تماس مستقیم با این پرندگان و شکار آن‌ها خودداری نموده و در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند.


وی افزود: به منظور جلوگیری از بروز این بیماری مهلک و در راستای ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه، مردم از خرید طیور زنده جداً خودداری نموده و گوشت مرغ مصرفی خود را به صورت بسته بندی شده و استحصالی از کشتارگاه‌های صنعتی طیور تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.


انتهای پیام // ف.ک

شیوع بیماری های تنفسی پرندگان با فرا رسیدن فصل سرما



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار شیوع بیماری‌های تنفسی پرندگان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..