تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولین نامه اعتراضی به تعطیلی مراکز پیام نور / اعتراض مسوولین و مردم

فارس نوشت: زمزمه‌های تعطیل شدن دانشگاه پیام‌ نور بخش گله‌دار شهرستان مُهر با گلایه مردم و مخالفت مسوولان این منطقه مواجه شده است

  در پی زمزمه‌هایی مبنی بر تعطیلی دانشگاه پیام‌نور بخش گله‌دار شهرستان مهر، مسوولان این بخش در نامه‌ای خطاب به وزیر علوم خواستار بررسی این موضوع و خودداری از تعطیل شدن این دانشگاه شدند.

در این نامه آمده است: «دانشگاه پیام‌نور واحد گله‌دار در سال 1388 و با همت و تلاش مسوولان و خیران راه‌اندازی شده است و در جایگاه تنها نهاد آموزش عالی منطقه قرار دارد که خدمات ارزنده‌ای در امور آموزشی و فرهنگی ارائه داده است، این دانشگاه از یک‌سو نقش بسزایی در توسعه عدالت آموزشی در منطقه محروم داشته و از سوی دیگر فشار داوطلبان ورود به آموزشی عالی را از دوش وزارت علوم برداشته است و اعضای هیئت‌علمی و کارکنان دانشگاه پیام نور با ایثار و فداکاری در راستای جذب مشارکت‌های مردمی زحمات زیادی متحمل شدند.»

در ادامه این نامه و پس از ارائه توضیحات فنی از دانشگاه پیام نوربخش گله‌دار آمده است: «ما مسوولان و نمایندگان مردم خواستار خروج طرح ساماندهی و محدودسازی دانشگاه پیام نور واحد گله‌دار از دستور کار هستیم که با اجرایی شدن این طرح لطمه بزرگی به این جمعیت رو به رشد که پتانسیل‌های بالقوه‌ای برای گسترش دارد وارد می‌سازد و تبعات جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.»

دانشگاه پیام نور گله دار


خبرنگار فارس برای روشن شدن بیشتر این موضوع به سراغ مسوولان بخش گله‌دار شهرستان مُهر که پرجمعیت‌ترین بخش این شهرستان است رفته و به گفت‌وگو نشسته است.

امام جمعه گله‌دار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه دانشگاه پیام‌نور حق این منطقه بوده و نباید تعطیل شود، اظهار کرد: ما انتظار داشتیم که این دانشگاه تقویت شود زیرا تنها دانشگاه در بخش گله‌دار است.

حجت‌الاسلام سید احمد علوی فالی بابیان اینکه مردم به‌ویژه جوانان از موضوع تعطیل شدن دانشگاه پیام‌نور ناراحت‌ هستند، گفت: با جمعیت متراکمی که در گله‌دار وجود دارد حق این بخش است که یک دانشگاه داشته باشد.

همکاری مردم برای ماندگاری پیام‌نور در گله‌دار

امام‌جمعه اهل سنت بخش گله‌دار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه نمی‌دانیم مصلحت دولت چیست اما خواسته مردم و جوانان این است که دانشگاه در گله‌دار فعالیت داشته باشد، گفت: دانشگاه پیام‌نور برای بخش گله‌دار مفید بوده است.

شیخ مصطفی نوری اضافه کرد: برخی از مردم که فرصت ادامه تحصیل نداشتند باوجود دانشگاه پیام‌نور فرصتی برای آنان فراهم شد و موفق به اخذ مدرک شدند.

وی خاطرنشان کرد: مردم بخش گله‌دار برای ادامه فعالیت دانشگاه پیام‌نور در این بخش همکاری می‌کنند

اولویت با گله‌دار است

رئیس شورای اسلامی شهر گله‌دار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه دانشگاه خیرساز پیام‌نور گله‌دار به زیباترین شکل ممکن ساخته‌شده است، گفت: اگر جمعیت مرکز شهرستان کم است نباید مردم گله‌دار تاوانش را بپردازند.

مرتضی چراغ چشم افزود: ثقل جمعیتی شهرستان مُهر در بخش‌های گله‌دار و اسیر است و این 37 هزار نفر جمعیت چرا نباید دارای واحد دانشگاهی باشند، درحالی‌که فاصله دانشگاه مُهر تا لامرد 30 کیلومتراست و این در بخش وراوی به 10 تا 15 کیلومتر می‌رسد.

چراغ چشم اضافه کرد: اگر قرار به ماندگاری یک واحد آموزشی باشد قطعاً گله‌دار اولویت است.

به گزارش فارس، مسوولان بخش گله‌دار همچنین در نامه‌ای دیگر به سید محسن علوی نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری موضوع دانشگاه پیام‌نور بخش گله‌دار و ماندگاری این دانشگاه شدند

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی جدید به دانشگاه پیام نور باید بدانند

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول ۹۸-۹۷ دانشگاه پیام نور کلیک کنید

دانلود لیست منابع و ارائه دروس پیام نور ترم اول سال تحصیلی ۹۸-۹۷ کلیک کنید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولین نامه اعتراضی به تعطیلی مراکز پیام نور / اعتراض مسوولین و مردم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..