تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نتایج ضعیف جودو در کارنامه درخشان! /گرند پری پرید!

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم ملی امید جودو کشورمان با ترکیب ابوالفضل محمودی، محمدرضا صدیقی، مهدی فتحی پور، ایمان نیک اقبال و حمید رضا ملک زاده با هدایت محمد منصوری راهی رقابت‌های گرندپری ازبکستان شد.

امیدی که در رقابت‌های گرندپری جودو ازبکستان ناامید شد

این در حالی بود که تیم اصلی جودو ایران به تازگی از رقابت‌های گرنداسلم برگشته بود و فدراسیون تیم دیگری را برای حضور در این رقابت‌ها با هدایت منصوری راهی ازبکستان کرد.

ابوالفضل محمودی در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم، محمدرضا صدیقی در وزن منهای ۶۶ کیلوگرم و مهدی فتحی پور در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم با شکست برابر حریفان خود از دور مسابقات حذف شدند.

این در حالی است که فتحی پور مقابل نماینده ترکمنستان پیروز شد تا این تنها برد تیم ملی ایران در مسابقات گرندپری جودو باشد.  ایمان نیک اقبال نماینده وزن ۹۰- کیلوگرم کشورمان هم در آخرین روز این رقابت‌ها برابر حریفی از قزاقستان روی تاتامی رفت و نتیجه را واگذار کرد و حذف شد.

حمیدرضا ملک زاده جودوکار وزن ۱۰۰+ کیلوگرم در همان دور نخست برابر نماینده قزاقستان شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

تیم جودو بزرگسالان جودو پس از موفقیت در بازی‌های آسیایی جاکارتا و جهانی جمهوری آذربایجان امید را برای روز‌های درخشان این رشته ایجاد کرد، اما شکست در رقابت‌های گرنداسلم امارات و مصدومیت جواد محجوب و امروز ناکامی تیم امید در گرندپری ازبکستان باز هم زنگ خطر را در فاصله یک سال و نیم تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای این رشته به صدا در آورد.

این روز‌ها فدراسیون جودو باید به دلیل استعفای درخشان از سمت ریاست به دنبال برگزاری هر چه سریعتر مجمع انتخاباتی خود باشد تا رئیس و نایب رئیس آن مشخص شوند.

سال ۲۰۱۹ از نظر کسب سهمیه المپیک توکیو بسیار از اهمیت بالایی برای تمام رشته‌های ورزشی برخوردار است و فدراسیون جودو باید هرچه سریع‌تر به وضعیت خود سر و سامانی دهد تا برنامه حضور تیم ملی در رقابت‌ها مشخص شود و همچنین به وضعیت تیم‌های پایه و امید رسیدگی کند تا پشتوانه سازی خوبی برای بزرگسالان صورت گیرد.

زنگ خطر برای جودو پایه به صدا در آمده است

کوروش خسرویار کارشناس جودو کشورمان در گفتگو با خبرنگار ما درباره عملکرد تیم امید گفت: زنگ خطر اصلی برای جودو در تیم‌های پایه به خصوص رده نوجوانان به صدا در آمده است. زمانی که تیم نوجوانان در رقابت‌های لبنان نتیجه نگرفت و بدون تغییر در کادر فنی و ترکیب تیم ملی به کار خود ادامه داده است نمی‌توانیم امروز انتظار موفقیت داشته باشیم.

انتظاری برای کسب مدال از سوی تیم ملی وجود نداشت

او ادامه داد: برای نتیجه نگرفتن این تیم باید کادرفنی پاسخ دهد چرا که آن‌ها در تمرینات حضور داشتند، اما فکر می‌کنم هدف اصلی تیم تنها کسب تجربه در گرندپری بود و انتظاری برای کسب مدال نداشتند. احتمال زیاد فدراسیون برای ایجاد انگیزه در بین اردونشینان تیم ملی آن‌ها را راهی رقابت‌ها کرده است تا بتوانند علاوه بر محک زدن توانایی آن‌ها انگیزه‌ای را هم برای رقابت در بین آن‌ها ایجاد کند.

خسرویار تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که باید برای آمادگی و پشتوانه سازی انجام شود همین حضور در تورنمنت‌های مختلف است. البته در کنار آن باید برای نتیجه گرفتن ملی پوشان صبور بود، اما به شرطی که در آینده شاهد موفقیت باشیم و از کنار ناکامی‌ها راحت عبور نکنیم.

برای قهرمان پروری و پشتوانه سازی باید در رده نوجوانان سرمایه گذاری کرد

او افزود: بار‌ها به فدراسیون گفته ام که برای قهرمان پروری و پشتوانه سازی باید در رده نوجوانان سرمایه گذاری کرد و زمانی که هنوز نفرات آماده شکل گرفتن هستند باید در تیم ملی زیر نظر کادر فنی قوی تمرین کنند. در رده بزرگسالان کادر فنی خوبی داریم، اما در رده نوجوانان کادر فنی تیم ضعیف است و نمی‌توان با این وضعیت به رده پایه امیدوار بود.

جودو به یک رشته گران قیمت تبدیل شده است

کارشناس جودو عنوان کرد: برای کسب سهمیه المپیک باید در ده‌ها تورنمنت مختلف و گرندپری شرکت کنیم تا ملی پوشن بتوانند در رنکینگ ۲۰ نفر اول باقی بمانند. این اعزام‌ها با هزینه برای فدراسیون همراه است به همین دلیل این روز‌ها جودوبه یک رشته گران قیمت تبدیل شده است که با توجه به بودجه‌ای که وجود دارد فدراسیون کار سختی در پیش رو دارد.

هدف که مدال آوری بزرگسالان باشد تیم‌های امید و پایه فراموش می‌شوند

او بیان کرد: وقتی هدف تنها مدال آوری رده بزرگسالان باشد تیم‌های امید و پایه فراموش می‌شوند چرا که تمام تمرکز روی مدال‌های رده بزرگسالان است و بحث پشتوانه سازی و قهرمان پروری از یاد‌ها می‌رود. اگر تنها هدف مدال آوری در مسابقات باشد باید نفرات را به صورت گلخانه‌ای انتخاب کنیم و آن‌ها را به رقابت‌ها بفرستیم تا مدال آور بمانیم.

خسرویار عنوان کرد: اگر بودجه‌ای برای رده‌های پایه و استعدادیابی گذاشته شود و تیم‌های پایه بتوانند با بررسی ناکامی‌های خود روی نقاط ضعفشان کار کنند می‌توان به آینده امیدوار بود، اما اگر تیم‌ها رها شوند در هر مسابقه شکست خواهیم خورد.

برنامه استعدادیابی فدراسیون به تور تهران گردی تبدیل شده است

کارشناس جودو گفت: در حال حاضر برنامه استعدادیابی فدراسیون به تور تهران گردی تبدیل شده است و هر سال تعدادی از جودوکاران در تهران رقابت می‌کنند که هنوز خروجی لازم را نداشته است و نتوانستیم رده پایه را به گونه‌ای تقویت کنیم که فاصله ما با تیم‌های دیگر حفظ شود.

بیشتر بخوانید: حکم بده،حکم بگیر/ قانون ریاست در فدراسیون های ورزشی! داورزنی: نمی‌خواهیم ثبات در فدراسیون‌ها از بین برود/ انتخاب رئیس جدید فدراسیون کشتی ۳ ماه زمان می‌برد درخشان: با کمال میل از ریاست فدراسیون جودو استعفا می‌دهم

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نتایج ضعیف جودو در کارنامه درخشان! /گرند پری پرید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..