تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترامپ در پاریس بود اما به مجمع صلح نرفت!

به گزارش خبرگزاری رویترز، سران اروپا از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در مجمع صلح پاریس خواستار چندجانبه گرایی و اتخاذ رویکرد متحد در صیانت از صلح جهانی شدند. در حالی که همه سران کشورهای دعوت شده به مراسم بزرگداشت یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در این مجمع شرکت کردند، دونالد ترامپ رئیس جهوری آمریکا از حضور در آن خودداری کرد.

ترامپ که شعار «اول آمریکا» را سرلوحه اقدامات یکجانبه اش قرار داده و خود را «ملی گرا» می داند، به فاصله کمی از آغاز این کنفرانس، پاریس را به مقصد واشنگتن ترک کرد.
مرکل در سخنرانی افتتاحیه این کنفرانس با این هشدار که ملی گرایی در اروپا و دیگر نقاط جهان در حال رشد است، از آمادگی برخی کشورها برای ترویج نفع شخصی و غفلت از روابطی که صلح جهانی را تضمین می کند، ابراز نگرانی کرد.

مکرون نیز در مراسم گشایش کنفرانس صلح پاریس گفت: ثبات جهانی مورد تهدید ملی گرایی، نژادپرستی، یهودستیزی و بنیادگرایی است و با مشکلات اقتصادی، زیست محیطی و مهاجرتی دست به گریبان است. رئیس جمهوری فرانسه گفت که مجمع صلح پاریس با هدف ترویج اقدامات ملموس برای برقراری صلح در حال برگزاری است و باید هر ساله تکرار شود.

ترامپ پیشتر در ابتدای ورود خود به پاریس در پیامی توئیتری به مکرون همتای فرانسوی خود تاخت و ایده او برای ساخت «ارتش اروپایی» را «توهین آمیز» خواند. 

رئیس جمهوری فرانسه گفته بود: ما به اروپایی نیاز داریم که به تنهایی و بدون وابستگی به آمریکا و به شکل مستقل تری بتواند از خود دفاع کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترامپ در پاریس بود اما به مجمع صلح نرفت!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..