تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرهنگ مصرف دارو اصلاح شود/ پیشگیری، افزایش سواد سلامت مردم و مشارکت همگانی نسخه‎ توسعه سلامتی است

ساعت: 11:46 منتشر شده در مورخ: 1397/08/20 شناسه خبر: 1427022

در نخستین مجمع خیرین سلامت شهرستان میاندوآب عنوان شد؛

نخستین مجمع خیرین سلامت شهرستان میاندوآب برگزار و در آن بر لزوم مشارکت همگانی برای افزایش سطح شاخص های سلامت در جامعه تاکید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  نخستین مجمع خیرین سلامت شهرستان میاندوآب امروز با حضور مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری در این شهرستان برگزار شد.

سطح سواد سلامت جامعه افزایش یابد

در این مراسم مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب با بیان اینکه موضوع سلامت باید اجتماعی شود، اظهار کرد: باید سطح سواد سلامت جامعه را با همکاری و همدلی خیرین و مردم بالا ببریم.

سهراب حیدری با اشاره به اینکه سواد سلامت جامعه کمتر از ۵۰ درصد است، گفت: اجتماعی شدن سلامت این موضوع را افزایش داده و در نتیجه شاهد افزایش سلامت و بهداشت عمومی خواهیم بود.

وی ازمیاندوآب به عنوان قطب درمان در منطقه نام برد و افزود: حجم جمعیت تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان میاندوآب بیشتر از تعداد جمعیت شهرستان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب با اشاره به عملکرد بخش سلامت و درمان شهرستان، تصریح کرد: توسعه ساختمان، بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی و هتلینگ بیمارستان های عباسی و حضرت فاطمه (س)، بهبود فضای فیزیکی بخش های بستری هر ۲ بیمارستان، بازسازی و نوسازی کامل اتاق های عمل بیمارستان عباسی از جمله اقدامات در حوزه سلامت بوده است.

حیدری اظهار کرد: ساخت مراکز خدمات جامع سلامت روستاهای داش تپه و فسندوز، شماره یک و پنج شهری، روستای سرچنار، شماره ۲ کوی قره ورن، باروق و شبانه روزی شدن آن و شهر چهاربرج و نوسازی مرکز شماره چهار شهری را از اقدامات عمرانی دولت در حوزه بهداشت این شهرستان عنوان کرد که با بیش از ۷۵ میلیارد ریال احداث شده است

وی با اشاره به راه اندازی مرکز مشاوره ای بیماری های رفتاری، افزود: نوسازی و بازسازی ۱۷ واحد دندانپزشکی مراکز بهداشت و درمانی، ساخت ساختمان فوریت پزشکی در محور میاندوآب – تپه رش ، افزایش تعداد تخت های دیالیز از جمله اقدامات عمرانی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب همچنین ایجاد حامله سرا در بیمارستان حضرت فاطمه (س) و مرکز بهداشت و ایجاد سه پایگاه بهداشتی در سه منطقه حاشینه نشین شهر را از دیگر اقدامات در حوزه سلامت این شهرستان برشمرد.

فرهنگ غلط مصرف دارو و القای بیماری دو مشکل در امر سلامت جامعه

امام جمعه میاندوآب هم در این مراسم با تاکید بر تبلیغ و اندیشه سازی در امر بهداشت و سلامت، اظهار کرد: باید در حوزه مصرف دارو فرهنگ سازی شود چرا که متاسفانه در این مقوله شاهد اسراف و زیاده روی در مصرف دارو هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده گفت: متاسفانه این فرهنگ در باور عموم است که هر پزشکی داروی زیادی تجویز کند، پزشک خوبی است که فرهنگ صحیحی نیست.

وی به تلمبار شدن میلیون ها رقم دارو در خانه ایرانی ها، افزود: متاسفانه هر خانه به یک داروخانه تبدیل شده و باید این فرهنگ مصرف درست دارو را تبلیغ کنیم.

امام جمعه میاندوآب  تصریح کرد: مشکل دیگر ما این است که القای بیماری داریم ولی القای سلامتی نه در حالی که باید القای سلامتی داشته باشیم.

حسن زاده اظهار کرد: باید القای سلامتی را در جامعه افزایش داده و فرهنگ مصرف صحیح دارو را نهادینه کنیم، چرا که هر داروی شیمیایی به همراه فایده؛ ضرر هم دارد.

وی با بیان اینکه جان، مال و آبروی مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: بزرگترین وظیفه پزشکان در مورد جان مردم است که باید به آن توجه داشته و آن را فدای مادیات نکنند.

امام جمعه میاندوآب هم چنین با اشاره به اینکه اگر مسئول سیاست زده نباشد، موفق می شود، افزود: در حوزه سلامت، مسئولین سیاست مدار بودند ولی این باعث سیاست زدگی نشد.

حسن زاده هم چنین از خدمات انجام گرفته در بخش سلامت و بهداشت تقدیر و تشکر کرد.

آسیب های اجتماعی، سلامت جامعه را تهدید می کنند

معاون استاندار و فرماندار ویِژه شهرستان میاندوآب دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنان خود با اشاره به اهمیت موضوع سلامت و بهداشت، اظهار کرد: همه باید در زمینه سلامت و بهداشت نقش آفرینی کرده و به وظیفه خود عمل کنند.

ناصر امیری با بیان اینکه خیرین در تمام مراحل در شهرستان میاندوآب نقش آفرینی می کنند، گفت: دولت نیز به مقوله بهداشت و سلامت اهمیت داده و این موضوع نقش اول را دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید سطح بهداشت و سلامت را بالا برده و شاهد کاهش آمار بیماران باشیم، افزود: باید دست به دست هم داده و در راستای کاهش زمینه های ایجاد بیماری قدم برداریم.

فرماندار میاندوآب به بروز آسیب های اجتماعی و نقش آنها در تهدید سلامت جامعه اشاره و تصریح کرد: آسیب های اجتماعی و مشکلات اقتصادی و بیکاری و تضیف باورها و اعتقادات دینی موضوعاتی هستند که باید در این زمینه مورد توجه بوده و به آنها بپردازیم.

امیری با اشاره به اینکه مردم پشتیبان نظام و انقلاب هستند، اظهار کرد: نظام اسلامی خدمات بسیاری را به مردم ارائه کرده و مردم قدردان آن بوده و پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

فرهنگ سازی و مشارکت همگانی لازمه سلامت جامعه

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرهنگ مصرف دارو اصلاح شود/ پیشگیری، افزایش سواد سلامت مردم و مشارکت همگانی نسخه‎ توسعه سلامتی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..