تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۷۸ مدرسه کانکسی در خراسان شمالی وجود دارد/احداث مدارس جایگزین نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار

ساعت: 16:16 منتشر شده در مورخ: 1397/08/20 شناسه خبر: 1427142

کارشناس برنامه و بودجه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: 78 مدرسه پیش ساخته ( کانکسی ) در استان وجود دارد که احداث ساختمان جدید جایگزین آنها نیازمند اختصاص50 میلیارد تومان اعتبار ملی نیازمند است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حسن اسماعیل زاده، کارشناس برنامه و بودجه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: بر اساس قانون، مدارس و کلاس های درس خشتی و گلی، سنگی و پیش ساخته ( کانکسی ) باید تا پایان برنامه ششم توسعه حذف و مدارس ساختمانی نو بجای آنها ساخته شوند.

اسماعیل زاده با بیان اینکه در خراسان شمالی به طور کلی 138 کلاس درس خشتی و گلی داشته ایم، اعلام کرد: روند تخریب تمامی این کلاس های درس خشتی و گلی در استان که چند سالی است شروع شده است، تا پایان سال جاری به پایان می رسد.

وی تصریح کرد: تا به کنون تمامی مدارس و کلاس های خشتی و گلی که در سطح استان تخریب و حذف شده اند، بجای آنها مدارس نو ساخته شده اند.

در عین حال، وی به وجود مدارس و کلاس های درس پیش ساخته ( کانکسی) در استان نیز اشاره و عنوان کرد: به طور کلی در سطح استان 136 مدرسه کانکسی که دارای 239 کلاس درس هستند، وجود دارد.

اسماعیل زاده با بیان اینکه 78 مدرسه کانکسی شامل 156 کلاس درس در سطح روستاهای استان مستقر هستند همچنین 58 مدرسه کانکسی شامل 83 کلاس درس نیز به صورت سیار در اختیار قشر عشایری استان قرار دارد، خاطر نشان کرد: عمر برخی از مدارس کانکسی در استان به قبل از سال 83 باز می گردد.

وی، وجود مدارس با بناهای خیلی قدیمی همچنین افزایش جمعیت دانش آموزی در برخی از روستاهای استان را از علل جایگزین کردن مدارس کانکسی به صورت موقت در سطح این روستاها برشمرد و گفت: طبق قانون این مدارس کانکسی موقت باید تا پایان برنامه ششم توسعه حذف و مدارس جدید جایگزین آنها شوند.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که شروع حذف مدارس کانکسی روستایی در استان از سال مالی 98 آغاز خواهد شد، اعلام کرد: با قیمت های کنونی حذف مدارس کانکسی مستقر در روستاهای استان و احداث مدارس جدید بجای آنها به اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبارات ملی نیازمند است.

کارشناس برنامه و بودجه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی درباره برخورداری این مدارس کانکسی از وجود تاسیسات آب، برق و گاز نیز اظهار کرد: این مدارس از آب و برق برخوردار هستند.

وی در ادامه افزود: مناطقی که به شبکه گاز استانی متصل شده باشند، مدارس کانکسی این مناطق نیز به شبکه گاز متصل شده اند و از بخاری گازی برخوردار هستند.

اسماعیل زاده افزود: مناطقی که هنوز به شبکه گاز استان متصل نشده اند، سیستم گرمایشی مدارس کانکسی این مناطق شامل بخاری های برقی و یا بخاری های کاربراتوری هستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۷۸ مدرسه کانکسی در خراسان شمالی وجود دارد/احداث مدارس جایگزین نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..