تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توسعه شتاب‌دهنده‌های تخصصی در حوزه‌های گوناگون فناوری‌های راهبردی

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری مطرح کرد؛

راه ارزش‌آفرینی گیاهان دارویی با رونق شتاب‌دهنده‌ها هموار می‌شودبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نشست خبری چهارمین جشنواره ملی گیاهان دارویی و طب سنتی گفت: در قالب برنامه جدید حمایتی معاونت علمی فناوری شرکت‌های خلاق و استارت‌آپ ها مورد حمایت قرار می‌گیرند و با توجه به اینکه رونق این کسب و کارها در تمامی حوزه های فناوری مورد توجه است، بنابراین توسعه شتاب‌دهنده‌های تخصصی در حوزه‌های گوناگون فناوری های راهبردی مانند سلامت دیجیتال گیاهان دارویی آب انرژی های نو محیط زیست و مدیریت پسماند در دستور کار قرار دارد.

قادری‌فر با اشاره به فراهم آوری امکانات زیرساختی برای توسعه شتاب‌دهنده‌های تخصصی و الگوسازی در این حوزه افزود: نمایشگاه امسال محملی مناسب است تا ضمن شناسایی بازارهای بالقوه، ترغیب و هدایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به سرمایه گذاری ایده‌های خلاق و محصولات دارای ظرفیت، راه برای ایجاد نخستین شتابدهنده بخش خصوصی گیاهان دارویی و طب سنتی فراهم شود.

طب سنتی؛ ظرفیتی مناسب برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان

قادری فر با اشاره به ضرورت ترویج و فرهنگ سازی دانش و فناوری‌های حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی به مثابه یکی از ظرفیت‌های کشور در تحقق در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان گفت: ترویج، فرهنگ سازی و اشاعه رویکرد توجه به علم و فناوری برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، یکی از اولویت‌های جدی معاونت علمی و فناوری است و برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی گامی در همین راستا به شمار می‌رود و خوشبختانه مسیر موفقی را پیموده است.

قادری فر ادامه داد ایرانیان از دیرباز با فرهنگ گیاهان دارویی و طب سنتی و فرآورده های آن آشنا بوده و علاقه داشتند و در مکتوبات و فرهنگ بومی این کشور دستاوردهای غنی این حوزه به صورت واضح به چشم می خورد.

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری به نقش میانجی و تسهیلگری ستاد توسعه فناوریهای گیاهان دارویی در مسیر تولید ارزش افزوده از ظرفیت‌ها و دانش حوزه گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: این ستاد به عنوان یکی از زیرمجموعه های معاونت علمی فناوری به عنوان یک حلقه واسط و میانجی در منظومه این حوزه نقش آفرینی می کند در طول مدت فعالیت خود، تأثیراتی مطلوب در فرهنگ سازی و رونق این حوزه داشته است.

قادری فر با بیان این‌که نمایشگاه و جشنواره ملی گیاهان دارویی با رویکرد فرهنگ سازی و ترویجی، تلاش می کند از ظرفیت های این حوزه در تولید ارزش افزوده و رونق کسب و کارهای دانش بنیان و خلاق بهره بگیرد، اظهار کرد:  سعی داریم در این جشنواره علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و ترویجی رویدادهای خاصی برگزار شود؛ به طور ویژه در نمایشگاه امسال نقش شتاب‌دهنده‌ها، فن‌بازارها و دیگرحلقه‌های واسط و سازنده که بتوانند با همکاری شرکت‌های این حوزه و نیز به میدان آوردن سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، گامی در جهت رونق اقتصاد دانش‌‌بنیان بردارند، مورد توجه قرار دارد.

وی نمایشگاه گیاهان دارویی را از منظر تخصصی و عمومی یکی از چند رویداد برتر کشور برشمرد و افزود: در طی روزهای برپایی این نمایشگاه تلاش می شود تا درهای جدیدی به روی اشتغال پایدار حوزه گیاهان دارویی و توسعه هرچه بیشتر صادرات محصولات این حوزه گشوده شود.

پایان پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توسعه شتاب‌دهنده‌های تخصصی در حوزه‌های گوناگون فناوری‌های راهبردی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..