تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اصول طلایی در تربیت کودکان/ وقتی تربیت عزیزتر از فرزند می‌شود

علی محتشمی متخصص اطفال در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برای اینکه بتوانید کودکی با ادب تربیت کنید باید در مرحله اول مراقب رفتارتان باشید؛ سعی کنید رفتارتان را ارزیابی کرده و فرزندانتان را نیز تشویق کنید تا این کار را انجام دهند، در واقع به آنها بیاموزید تا به بچه‌هایی که در مدرسه یا زمین بازی تنها مانده و نیاز به محبت و هم‌نشینی دارند، توجه کنند، به آنها کمک کنید تا علائم احساسی را در دیگران دیده و آن را تشخیص دهند.

این متخصص اطفال با اشاره به لزوم تعیین محدودیت برای کودکان، گفت: «مهربان» و «محکم» بودن در شیوه تربیتی بهترین راه برای نشان دادن احترام است؛ مهربان بودن احترام‌تان را به کودک نشان می‌دهد و محکم بودن احترام‌تان را به آن‌چه که باید انجام شود،‌نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: با این نکات طلایی بچه حرف گوش کن تربیت کنید

اگر به دنبال تربیت کودکی با ادب هستید این مطلب را بخوانید

محتشمی با تاکید بر اجتناب از انجام واکنش بیش از اندازه، گفت: اگر کودک‌تان شما را زد و گفت: «تو احمقی» ناراحت نشوید (در واقع شما می‌دانید که احمق نیستید)؛ کودکی برای جلب توجه ممکن است ناخوشایند‌ترین چیز‌ها را بگوید تا واکنش شما را برانگیزد و عصبانی‌تان کند، به جای عصبانی شدن با او چهره به چهره شوید و آرام، اما محکم به او بگویید: «ما در این خانواده این‌طور صحبت و برخورد نمی‌کنیم».

وی با بیان لزوم استفاده از ادبیات محترمانه در تربیت کودک، ادامه داد: در برخی مواقع ادبیات محترمانه اهمیتی فراوان پیدا می‌کند؛ کودکانی که یاد می‌گیرند «لطفا» و «دست شما درد نکنه» یا «اجازه هست» بگویند، فضایی توام با ادب و نزاکت را ایجاد می‌کنند که واکنش‌هایی مثبت پیرامونشان به‌ وجود می‌آید.

اگر به دنبال تربیت کودکی با ادب هستید این مطلب را بخوانید

بیشتر بخوانید: ۱۰ فرمول آسان که کودکتان را حرف گوش کن می‌کند

این  متخصص اطفال گفت: سعی کنید فرزندتان را در جریان خدمات اجتماعی در سنین پایین شرکت دهید و از کودک در مشارکت‌های اجتماعی دعوت کنید؛ بچه‌ها دوست دارند به آن‌ها مسئولیت‌هایی کوچک داده شود که به‌راحتی قابل مدیریت باشد، این کار به آن‌ها احساس کمال و غرور خواهد داد و این رفتار‌ها باعث می‌شود به دیگران کمک کرده یا فضای جامعه را بهتر کنند.

اگر به دنبال تربیت کودکی با ادب هستید این مطلب را بخوانید

الگوی خوب بودن برای کودکان در تربیت او بسیار موثر است

وی یادآوری کرد: سعی کنید در اجرا و تحقق حرف‌هایی که می‌زنید، نمونه خوبی برای فرزند‌تان باشید؛ هیچ‌کس کامل نیست، اما تلاش شما در این زمینه نشان از اهمیت و ارزشمند بودن این مسئله دارد و کودک‌تان این مسئله را از شما می‌آموزد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اصول طلایی در تربیت کودکان/ وقتی تربیت عزیزتر از فرزند می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..