تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چطور قرمزی پوست صورت را برطرف کنیم؟

سلامت نیوز: یکی از شکایات نسبتاً شایع بیماران مراجعه‌‌کننده به متخصصان پوست و مو، قرمزی گذرا یا دائمی و آزاردهنده پوست صورت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، این تغییر در بسیاری مواقع یک واکنش طبیعی است و بیماری محسوب نمی‌شود. بعضی از افراد در شرایط هیجانی خاص مثل خشم و شرم، در مواجهه با سرما و گرمای شدید، به‌دنبال انجام فعالیت بدنی یا مصرف غذاهای تند و پرادویه دچار قرمزی صورت می‌ شوند و این کاملاً طبیعی است.در این موارد قرمزی صورت گذرا و موقت است و با دوری از شرایط و عوامل ذکر شده رفع می‌شود.

قرمزی پوست چرا ایجاد می‌شود؟

گاهی قرمزی پوست، ژنتیکی است. پوست‌های روشن نسبت به آفتاب بسیار حساس است و سریعاً قرمز می‌شود. در چنین حالتی می‌توان با استفاده از عینک آفتابی مناسب، کلاه، پوشش و لباس مناسب از آسیب آفتاب و قرمزی صورت جلوگیری کرد. شست‌وشوی مکرر صورت با صابون و خشکی بیش از حد صورت می‌تواند باعث خشکی و التهاب و قرمزی صورت شود. عوامل زیاد دیگری برای قرمزی پوست وجود دارد. مانند مصرف دخانیات، بی‌آبی پوست، خستگی، استرس و فشارهای روحی، حساسیت‌ها، گرمای زیاد، باد شدید، استفاده از بعضی لوازم آرایشی بهداشتی و...

پوست خشک بیشتر در معرض قرمزی است
وقتی بدن با کم آبی مواجه می‌شود پوست قبل از ارگان‌های دیگر آسیب می‌بیند. به طور مرتب کرم مرطوب‌کننده بزنید تا از خشکی پوست جلوگیری شود. پوست‌های خشک بیشتر در معرض قرمزی قرار می‌گیرند. برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید به سادگی از برخی روش‌های خانگی و مواد طبیعی استفاده کنید.

آلوئه ورا دوست همیشگی پوست

استفاده از آلوئه‌ورا نیز می‌تواند در کاهش قرمزی پوست بسیار مؤثر باشد. آلوئه ورا دارای خاصیت
التیام دهنده بسیار خوبی برای پوست است و می‌تواند به سادگی التهاب، قرمزی و خشکی پوست را درمان کند.

خیار یار وفادار پوست

خیار حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و همچنین محتوای آب بسیار بالایی دارد و از این طریق در حفظ سلامت و حالت هیدراته پوست بسیار مؤثر است. علاوه بر این خیار دارای خاصیت قابض بوده و با کم کردن رگ‌های خونی می‌تواند به سادگی قرمزی پوست را کاهش دهد و همچنین می‌تواند در کاهش التهاب و سوزش پوست نیز بسیار مؤثر باشد.

جعفری مفید برای قرمزی پوست

جعفری خواص ضد التهابی دارد و برای پوست‌های حساس و خشک بسیار عالی است و می‌تواند تا حد زیادی قرمزی پوست را کاهش دهد.

چای سبز

پلی فنول‌های موجود در چای سبز خاصیت جوان کنندگی روی پوست داشته و می‌توانند هرگونه قرمزی پوست را درمان کنند. برای استفاده از این روش باید یک فنجان چای سبز دم کشیده را به مدت سی دقیقه درون یخچال قرار دهید. یک پارچه نخی را درون چای خیس کنید و سپس آن را روی پوست قرار دهید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چطور قرمزی پوست صورت را برطرف کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..