تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت قدر اجتماعی شدن سلامت را بداند/ هر پروژه ملی باید یک پیوست سلامت داشته باشد

دولت قدر اجتماعی شدن سلامت را بداند/ هر پروژه ملی باید یک پیوست سلامت داشته باشدبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در نشست مشورتی که با حضور رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران در راستای حرکت توسعه مدار در امر اجتماعی شدن سلامت و سالن همایش‌های راضی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: خوشبختانه تا کنون موفقیت‌هایی نسبی در اجتماعی شدن سلامت داشته‌ایم، معاونت اجتماعی راس قابل توجهی و مدنی نحیفی دارد و عملا آن ساختار آن اینگونه دیده شده است، چرا که نیازی نیست حوزه اجتماعی میز و صندلی و دفتر و تشکیلات در دانشگاه‌ها داشته باشند، بلکه هدف ما فرهنگ سازی است، همچنین باید بتوانیم از طریق سمن‌ها، اجتماعی شدن سلامت را به بطن جامعه ببریم.

وی ادامه داد: باید توجه داشت حوزه اجتماعی به بهداشت، درمان و دارو وابسته است اما در این حوزه قرار نیست کار سایر معاونت‌ها را انجام دهیم، بلکه این حوزه‌ها به معاونت اجتماعی سفارش می‌دهند و سایر معاونت‌های وزارت بهداشت به عنوان بهترین نقطه ابتکار از حوزه اجتماعی استفاده می‌کنند.

هاشمی در ادامه به مثالی در رابطه با همکاری معاونت اجتماعی با سایر معاونت‌های وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت:‌ در نظام ارجاع معاونت بهداشت می‌تواند امکانات لجستیکی را تأمین کند اما آن بخشی که می‌توانست مردم را قانع کند، حوزه اجتماعی است، زیرا حوزه اجتماعی با رسانه‌ها، آموزش و پرورش، دانشجویان، کسبه، روحانیت و به نوعی تمام اقشار جامعه در ارتباط است و به کمک تریبون‌های مختلف می‌تواند تولید محتوا و مردم را قانع کند که نظام ارجاع نیاز مبرم جامعه است وگرنه معاونت بهداشت فقط می‌تواند امکانات را فراهم کند و با زبان زور بیمه آن را تحقق بخشد که در این صورت موفق نخواهد بود.

وزیر بهداشت خطاب به معاونان اجتماعی دانشگاه‌های علوم پزشکی قطب 10 گفت: از اینکه اجتماعی شدن سلامت را با جدیت شروع کرده‌ایم تشکر می‌کنم و از شما می‌خواهم این مسیر را با جدیت ادامه دهید و برنامه‌های خوبی پایه‌ریزی کنید.

هاشمی با بیان اینکه امیدوارم دولت قدر اجتماعی شدن سلامت را بداند، اظهار کرد: اگر دولت قدر اجتماعی شدن سلامت را نداند موفق نخواهد بود. بخشی عمده‌ از کار ما در حوزه اجتماعی شدن سلامت با دولت و به ویژه بخش اداری آن است، اگر در وزارت کشور استاندار، شهرداران و فرمانداران با ما همکاری نکنند یا وزارت راه به حوزه سلامت توجه کافی نداشته باشد یا آموزش و پرورش و وزارت جهاد کشاورزی به این حوزه کم توجهی کنند، آن وقت ما موفق نخواهیم بود.

وی افزود: افزون بر وزارتخانه‌ها بحث اجتماعی شدن سلامت به معاونت‌های ریاست جمهوری و شخص رئیس جمهور به عنوان مسئول سلامت مردم بازمی‌گردد و امیدوارم سازمان برنامه و بودجه و بخش‌هایی که تصمیمات آنها در سطح کلان کشور موثر هستند به حوزه اجتماعی شدن سلامت توجه کافی داشته باشند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه خوشبختانه قوانین زیادی در حوزه اجتماعی شدن سلامت داریم، گفت: از جمله این قوانین می‌توان به دستورات مقام معظم رهبری به صورت سند و شفاهی تا مصوبات مجلس شورای اسلامی اشاره کنیم که متاسفانه بسیاری از این قوانین بر روی زمین مانده است و باید اجرایی شود.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد:‌ هر تصمیم و پروژه ملی باید یک پیوست سلامت داشته باشد اما متاسفانه اکنون در کشور اینگونه نیست و ما هنوز در مقدمه راه اجتماعی شدن سلامت هستیم و اگر بخواهیم کار ادامه پیدا کند باید به آن ایمان و باور داشته باشیم، زیرا با ایمان و باور کار به سرانجام می‌رسد.

وی خطاب به معاونان اجتماعی قطب 10 کشوری گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در یک قطب نباید باهم در حوزه اجتماعی رقابت کنند و در سمن‌ها کشو و واکش نداشته باشیم و اینطور نباشد که یکی تلاش کند علم را زودتر از دیگری بردارد و رقابت باشد بلکه باید فکر کنید که همه یک ماموریت داریم.

وزیر بهداشت ادامه داد: شما سه دانشگاه مهم علوم پزشکی کشور هستید و در برخی زمینه‌ها با یکدیگر رقابت دارید که این مسئله مطلوب است و موجب ارتقای دانش و فناوری و پژوهش می‌شود، اما در حوزه اجتماعی شدن سلامت نباید با هم رقابت کنیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه رقابت در حوزه شدن سلامت برای دانشگاه‌های علوم پزشکی سَم است، اظهار کرد: در این حوزه سهمتان را مشخص کنید و با تقسیم کار پیش بروید و همراهانتان را بیشتر کنید اگر سمن‌ها ببینند شما درگیر حاشیه شده‌اید از همکاری با شما منصرف می‌شوند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امیدواریم متعصبانه و با همت بالا این کار ارزشمند را ادامه دهید،خدمت در این حوزه بازنشستگی ندارد و وقتی آلوده آن شدید تا آخرین لحظه زندگی ادامه می‌دهید.

انتهای پیام/

رقابت دانشگاه‌های علوم پزشکی در اجتماعی شدن سلامت سم است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت قدر اجتماعی شدن سلامت را بداند/ هر پروژه ملی باید یک پیوست سلامت داشته باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..