تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کویت|روایت خط‌کشیدن روی"خل&

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سوگند منتظری دانش‌آموز ایرانی است که در کشور کویت ساکن بوده و در یکی از مدارس ایرانی تحصیل می‌کند. او به عنوان نماینده دانش‌آموزان ایرانی خارج از کشور در مجلس دانش‌آموزی حضور یافت و  درباره وضعیت مدارس و دانش آموزان خارج از کشور نیز صحبت‌هایی را مطرح کرد.

سوگند منتظری با اشاره به اینکه متولد کشور کویت و ساکن آنجا است به تسنیم گفت:‌ پدر و مادرم اهل اصفهان هستند و من در پایه یازدهم مدارس ایرانی کویت درس می‌خوانم.

خط‌های بسیاری که بر روی عبارات کتاب‌های درسی کشیده می‌شود

وی با اشاره به مشکلات دانش‌آموزان مدارس ایرانی کشور کویت برای دسترسی به کتاب‌های درسی عنوان کرد: در کتاب پیام آسمانی و تاریخ دوره متوسطه، خط‌های بسیاری کشیده می‌شود و کتاب دانش‌آموزان با آنچه تالیف شده متفاوت است.

این دانش‌آموز گفت:‌روی جلد برخی کتاب‌ها مثل مطالعات اجتماعی آنجا که نوشته شده خلیج فارس بر روی فارس خط کشیده می‌شود و همین مسئله باعث کنجکاوی بیشتر بچه‌ها می‌شود همچنین در کتاب دینی چهره پیامبر و امامان که به صورت زرد رنگ نشان داده شده است، سیاه می‌شود و کشورهای حاشیه خلیج فارس به این مسائل خیلی حساس هستند.

کتاب‌ها با تاخیر به دست دانش‌آموزان می‌رسند

منتظری ادامه داد: آموزش‌وپرورش اگر نمی‌تواند مشکل را حل کند، این مطالب را از کتاب‌های درسی حذف کند چون این مسائل باعث شده است کتاب‌های درسی ما در تعلیم خاص قرار گرفته و یک یا دو ماه دیرتر به دست بچه‌ها برسد مثلا سال گذشته کتاب حسابان به دلیل وجود کلمه خلیج فارس بر روی آن یک ماه دیرتر به دست بچه‌ها رسید.

وی خاطرنشان کرد: بر روی کتاب آمادگی دفاعی هم حساس هستند و مدارس حق تدریس آن را ندارند.

این دانش‌آموز در پایان گفت: مشکل اصلی ما کمبود معلم اختصاصی است و معلم دینی نداریم و نمی‌دانیم چه زمانی می‌آید و ممکن است به دلایلی از جمله سیاسی اصلا معلم دینی برای ما نیاید و مجبوریم از معلم‌های بومی که تحصیلات تخصصی و پایین دارند، استفاده کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کویت|روایت خط‌کشیدن روی"خل&»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..