تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واگذاری اسناد انجمن شهر تهران به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز مراسم امضای تفاهمنامه فی ما بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با شورای شهر تهران با حضور اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران و محمدعلی افشانی شهردار تهران برگزار شد.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران درباره این تفاهمنامه بیان کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به عنوان یکی از مراکز علمی و پژوهشی کشور محل رجوع و اسناد محققی و پژوهشگران محسوب می‌شود و تمرکز اسناد و مدارک تمام سازمانها در این نهاد این فرصت مهم را برای مدیریت شهری تهران فراهم می‌کند تا به سوابق و مراحل توسعه شهری تهران دسترسی پیدا کند و از این مجموعه ارزشمند برای برنامه‌ریزی‌های شهری آینده بهره ببرد.

وی تصریح کرد: اگر بپذیریم که وضعیت کنونی ما ریشه در گذشته دارد و امری مجزا و مجرد نیست و شناخت وضعیت امروز زمان و یا یافتن راه‌حل‌های علمی و مبتنی بر واقعیت در گرو بررسی و شناخت گذشته است اهمیت دسترسی به این اسناد و بررسی آنها روشن‌تر می‌شود. بخش قابل توجهی از مسائل شهری در دهه‌های اخیر استمرار داشته و راه‌حل‌ها نیز به تناوب بررسی و برخی بکار گرفته شده و برخی به فراموشی سپرده شده است. گاهی یافتن راه حل‌های درست نیازمند بازگشت و مطالعه مسیری است که مدیریت شهری از آغاز پایتختی شهر تهران از سرگذرانده است.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: هم اکنون با همکاری شورای شهر تهران و سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران نخستین گام این شناخت و بررسی تاریخی برداشته شده است و جنبه نمادین این تفاهمنامه یک دعوت عمومی از محققین و پژوهشگران برای همراهی با شورای شهر تهران در بررسی سرگذشت شهر تهران و مدیریت شهری در آن است و این امر جز با یک مشارکت عمومی و همراهی جمعی فراهم نخواهد شد و شورای شهر تهران با همراهی و همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و سایر مراکز علمی و پژوهشی کشور و محققین همه حوزه‌های مرتبط به مدیریت شهری چشم امید دارد.

وی گفت: آنچه بهانه انعقاد این تفاهمنامه شد یافتن مجلدهای م، ج، د، ل الف صورتجلسات انجمن شهر تهران از سال 1348 تا 57 است و این مجلدها م، ج، ل، د، الف که در ساختمان انجمن شهر تهران واقع در ضلع شمالی پارک شهر برای سال‌ها حفظ شده بود شناسایی شده است و برای مستندسازی در اختیار سازمان اسناد و کتابخانه جمهوری اسلامی قرار خواهد گرفت. این صورتجلسات بازتاب‌دهنده بخش مهمی از تاریخ مدیریت شهر تهران هستند که مسائل و موضوعات متنوعی را منعکس می‌کند و می‌تواند به عنوان سابقه در برنامه‌ریزی‌های آینده شهر تهران مورد استناد و بهره‌برداری قرار گیرد.

اعطا گفت: در اینجا لازم است از اهتمام و توجه ویژه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در انعقاد این تفاهمنامه و گسترش همکاری‌های میان دو نهاد تشکر کنم و در پایان امیدوارم که این شروع همکاری‌ها بتواند به هر دو مجموعه در رسالت و مسئولیت‌های اجتماعی‌شان کمک برساند.

به گزارش خبرنگار تسنیم، اشرف بروجردی رئیس  سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به امضای این تفاهمنامه اظهار کرد: از رویکرد فرهنگی و توجه شورای شهر تهران به این حوزه تشکر می‌کنم و برای ماندگاری مجموعه‌های فرهنگی و غیرفرهنگی باید شرایط لازم برای نگهداری آنها فراهم شود.

وی تصریح کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با توجه به ماموریت ذاتی‌اش موظف است کنکاشی را در همه عرصه‌ها داشته باشد و درخواست کند که اسناد مهم به این مجموعه منتقل شود تا این نهاد بتواند اسناد را به درستی نگهداری کند.

بروجردی با اشاره به تفاهمنامه امضا شده میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی و شورای شهر تهران گفت: بر اساس این تفاهمنامه اسناد انجمن شهر تهران از سال 1348 به بعد به این سازمان تحویل داده خواهد شد و سازمان اسناد نیز این اسناد را نگهداری و محافظت خواهد کرد.

وی گفت: با واگذاری این اسناد به سازمان کتابخانه ملی امکان دسترسی به این اسناد برای همه صاحبان فرهنگ و اندیشه فراهم خواهد شد و محدودیتی در خصوص دسترسی به این منابع وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واگذاری اسناد انجمن شهر تهران به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..