تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان، راه عبور از تحریم‌های ظالمانه/ ایجاد چرخه دانش تا خلق ثروت به کمک دانشگاه‌ها

حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان راه عبور از تحریم‌های ظالمانه/ ایجاد چرخه دانش تا خلق ثروت به کمک دانشگاه‌هامخبر دزفولی گفت: برای عبور از تحریم‌های ظالمانه باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در چهارمین فن بازار که در دانشگاه تهران درحال برگزاری است گفت: بحث فن بازار از ۴ سال پیش مطرح شد و خوشحالم که دانشگاه تهران پیشتاز این امر است.

وی با اشاره به اهمیت علم اظهار کرد: برای پیشرفت راهی جز توجه به علم و فناوری نداریم و اختراع دانشمندان و رشد علمی در چهار چوب فن بازار مطرح می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دانشگاه باید در فن بازار حضور پررنگی داشته باشد گفت: ابتدای کار عده ای گفتند که امکان ندارد دانشگاه ها در بحث فن بازار نقش آفرینی کنند، اما امروز مشاهده می‌کنیم که آنها وارد میدان شده اند.

سهم ۲ درصدی ایران در تولید علم

مخبر دزفولی با اشاره به شرکت های دانش بنیان کشور اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان مخصوصا شرکت های زیستی رشد بسیار خوبی داشته‌اند و سهم ما در تولید دانش ۲ درصد است، اما سهم ایران در تولید ثروت کم است و باید چرخه دانش تا خلق ثروت ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد تنها از راه علم دانش بنیان می‌شود گفت: هیچ راهی جز برپا کردن پاسخ های دانشی نداریم و اگر اقتصاد ما دانشی شود می‌توان خودکفایی و خلق ثروت را در آن مشاهده کرد و راهی جز دانش بنیان کردن اقتصاد نداریم، در واقع اقتصاد دانش بنیان از دل دانشگاه ها بیرون می‌آید.

مخبر دزفولی درباره تحریم ها ادامه داد: تحریم ها حرکت ظالمانه جهانی و جرم است. اینکه کشوری را بدون هیچ دلیل موجهی از تامین نیازهای خود محروم کردن جرم و بی قانونی جهانی است و در این میان نخبگان و دانشگاهیان نقش بسیاری دارند و اگر قدردان آنها باشیم با موفقیت از این شرایط عبور خواهیم کرد.

وی گفت: زمانی که هیچ علم و پیشرفتی در کشور وجود نداشت ما نمی‌توانستم در برابر تحریم ها ایستادگی کنیم، اما اکنون ۲ درصد علم جهان را تولید می‌کنیم و دانشمند ۱ درصدی داریم. به واسطه همین نخبگان می‌توان از شرایط تحریم عبور کرد و به سمت اقتصاد دانش بنیان رفت.

ظرفیت بالای نیروی انسانی ایران

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ظرفیت انسانی کشور اظهار کرد: امروز کشور با ظرفیت انسانی خوبی مواجه است و در شاخص توسعه انسانی بالاتر از کشورهای هم سطح خود هستیم و این ظرفیت جدی ایران غیر از منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه تجربه موفقی را پس از انقلاب در معرض دید همگان قرار داده است، گفت: توان دانشگاه تبدیل به تکنولوژی ساخت سد و نیروگاه و انرژی هسته و توان دفاعی کشور تبدیل شد.

مخبر دزفولی با اشاره به فعالیت دانشگاه گفت: رتبه ایران در ثبت پتنت ۳۴ جهان است و در سال گذشته ۱۱۷ پنتا ثبت شد و امسال تعداد آن به ۱۳۳ عدد رسیده است، البته این میزان کم است.

وی افزود: شرکت های دانشی به کمک توان دانشگاهیان شکل گرفته است و به کمک آنها می‌توان جریان اقتصادی کشور را علمی کرد.

مخبر دزفولی با بیان اینکه در توان علمی پیش رفته ایم گفت: فن بازار یکی از راه های پیشرفت است و به کمک آن می‌توان توان دانشی را صنعت تبدیل کرد.

وی با اشاره به علوم پزشکی اظهار کرد: در این حوزه سرآمد هستیم و باید توان خود را به کشورهای منطقه و فرا منطقه عرضه کرد و نباید تنها به فکر گردشگری سلامت بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش بنیان گفت: به کمک دانشمندان اقتصاد را به سمت دانش بنیان شدن و عبور از شرایط تحریم پیش برد.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان، راه عبور از تحریم‌های ظالمانه/ ایجاد چرخه دانش تا خلق ثروت به کمک دانشگاه‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..