تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تلاش می‌نماییم تا شعار صنعت پاک و تولید پایدار تحقق پیدا نماید.

به گزارش شمانیوز:مهندس قاسمی با اشاره به یکی از دغدغه‌های اصلی در امور معدن یعنی بحث دپو سنگ‌های کم عیار و اشغال حجم بالایی از فضای محیط کار گفت: هدف از اجرای این طرح تبدیل سنگ‌های کم عیار معدن با استفاده از روش‌های اقتصادی به مس کاتد ۹۹.۹۹ درصد می‌باشد که با اجرایی شدن آن علاوه بر درآمد زائی و تولید محصول نهایی جدید (مس کاتد ۹۹.۹۹ درصد) این دغدغه با گذشت زمان کم رنگ‌تر خواهد شد. همچنین استفاده از روش فلوتاسیون برای این پروژه صرفه اقتصادی نداشته و باعث بروز مشکلات عدیده فنی نیز می‌شود.

سرپرست پروژه هیپ لیچینگ با اشاره به نهایی شدن قرارداد این طرح با پیمانکار داخلی یعنی شرکت کانی مس و امضای آن در ظرف چند روز آینده ادامه داد: تجهیزات مورد نیاز در جهت ایجاد بستر لازم برای شروع مطالعات ژئوتکنیک و هیدرولوژی مستقر گردیده است و انشالله با یاری خداوند متعال در هفته پیش رو شاهد شروع عملیات اجرائی مطالعات مهندسی ژئوتکنیک و هیدرولوژی خواهیم بود.

ایشان با اشاره به پیگیری‌های امور حقوقی مجتمع و ایجاد مقدمات کار از قبیل: هماهنگی با منابع طبیعی و تملک اراضی افزود: خوشبختانه کار‌های اولیه صورت گرفته است و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته اجرای این پروژه ۲۸ ماه به طول خواهد انجامید و بعد از این مدت پروژه با حضور پیمانکار به مدت ۴ ماه بصورت آزمایشی بارگذاری شده و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

سرپرست پروژه با اشاره به استفاده از روش اسید شویی در این طرح افزود: ظرفیت خوراک طرح سالانه ۲ میلیون تن سنگ معدنی با عیار ۰.۳% خواهد بود و میزان تولید سالانه ۳ هزار تن مس کاتد ۹۹.۹۹ بوده که امید است بعد از راه اندازی و گذشت زمان میزان تولید افزایش یابد.

مهندس قاسمی بااشاره به سرمایه گذاری‌های صورت گرفته و تخصیص اعتبار‌های لازم ریالی و ارزی گفت: در گام‌های اولیه این طرح، ۸۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم صاحب شغل خواهند گردید.

ایشان با اشاره به اینکه این پروژه در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار اجرا خواهد شد افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های لازم نمونه برداری از ۲۵ میلیون تن سنگ کم عیار موجو (دپو شده) انجام گرفته است و در حال تجهیز آزمایشگاه برای انجام تست‌های پایلوت هستیم.

وی با اشاره به تکمیل عملیات نقشه برداری و توپوگرافی محل پروژه و همچنین مراحل فرآیند ادامه داد: همانگونه که اشاره شد در این پروژه از روش اسید شویی استفاده خواهد گردید و در تکنولوژی مد نظر، اسید‌ها و مواد آلی بکار گرفته شده بعد از عملیات به چرخه تولید باز می‌گردد و این یعنی بالا بردن راندمان و پایین آوردن قیمت نهایی محصول.

مهندس قاسمی در خاتمه سخنانشان با اشاره به مطالعات صورت گرفته در رابطه با مسایل زیست-محیطی پروژه گفت: اولویت اصلی شرکت ملّی صنایع مس ایران رعایت اصول زیست- محیطی است و با تأکیدات مدیریت محترم شرکت ملّی مس ایران و مدیر محترم مجتمع مس آذربایجان، تلاش می‌نماییم تا شعار صنعت پاک و تولید پایدار تحقق پیدا نماید.

منبع:مس منطقه آذربایجان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تلاش می‌نماییم تا شعار صنعت پاک و تولید پایدار تحقق پیدا نماید.»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..