تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سنندج میزبان نخستین جشنواره و نمایشگاه منطقه‌ای رسانه‌های کُردی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خبر داد:

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،جلال قلعه شاخانی گفت: خانه مطبوعات استان کردستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با حمایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری استانداری کردستان، نخستین جشنواره رسانه‌های کُردی را در دو بخش زبان کُردی و فارسی به میزبانی شهر سنندج برگزار می‌کند. 

وی حمایت از نشریات محلی و رسانه‌های مکتوب و نوشتاری را یکی از اولویت‌های اصلی کشور در حوزه فرهنگ و اطلاع‌رسانی اعلام کرد و افزود: امروزه با گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، تلاش در جهت حمایت از نشریات در اولویت سیاست‌های معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: در همین راستا برگزاری جشنواره منطقه‌ای به میزبانی کردستان با گرد هم آوردن فعالان مطبوعاتی و خبرگزاری‌های کُردی، می‌تواند در جهت اعتلای این حوزه و ارزیابی کیفی آنان موثر و مفید باشد. 

قلعه شاخانی به بخش اصلی جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره در ۷ بخش شامل سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه‌آرایی و طنز و کاریکاتور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محور‌های جشنواره اذعان کرد: وحدت، همگرایی و انسجام ملی، هویت، فرهنگ و ادبیات کُردی، فرصت‌ها و تهدید‌های پایگاه‌های خبری و فضای مجازی، کردستان، توسعه و اقتصاد پایدار، محیط زیست و سلامت، ورزش و تندرستی و آسیب‌های اجتماعی از جمله محور‌های است که برای نخستین جشنواره و نمایشگاه منطقه‌ای رسانه‌های کُردی پیش بینی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، بخش یادداشت، گزارش تحلیلی و مصاحبه با موضوع شعار سال و حمایت از کالای ایرانی، بخش نشریات دانشجویی و نشریات تخصصی و دانشگاهی ویژه استان کردستان به زبان کردی و فارسی را از بخش‌های جنبی این دوره از نخستین جشنواره و نمایشگاه منطقه‌ای رسانه‌های کُردی اعلام کرد.

وی به شرایط شرکت در جشنواره اشاره کرد و افزود: آثار ارسالی می‌باید از تاریخ ۳۰ آذر سال ۹۵ لغایت ۳۰ آذر سال جاری در مطبوعات محلی و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام منتشر شده باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ابراز داشت: روزنامه‌نگاران شاغل و آزاد استان‌های کُردنشین که در مطبوعات غیرسراسری (منطقه‌ای، استانی و محلی) نمایندگی نشریات سراسری یا خبرگزاری‌ها و همچنین پایگاه‌های خبری استان فعالیت می‌کنند، می‌توانند در جشنواره شرکت کنند. 

قلعه شاخانی، با بیان اینکه علاقه‌مندان در بخش اصلی و رقابتی جشنواره، تنها می‌تواند در دو بخش و هر بخش با ۳ اثر در جشنواره شرکت کنند، اذعان کرد: آثار منتشر شده در رسانه‌های فاقد مجوز یا بولتن‌های داخلی، آثار فاقد نام نویسنده یا نام مستعار و آثار غیرمرتبط با حوزه جغرافیایی جشنواره، پذیرفته نخواهند شد. 

به گفته وی، نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های کُردی استان‌های شرکت کننده به همراه رسانه‌های منتخب از اقلیم کردستان عراق نیز به مدت سه روز همزمان با جشنواره در شهر سنندج برگزار می‌شود. 

قلعه شاخانی، تحکیم پایه‌های وحدت و همدلی با استفاده از فضای رسانه‌ای و تقویت مشترکات در مناطق کُردنشین به موازات تقویت وحدت اسلامی و ملی، شناسایی ظرفیت‌های نهفته استان‌های کُردنشین کشور و تلاش در راستای معرفی هر چه بهتر آنها، تلاش برای ارتقای ظرفیت‌های رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها با هدف خدمت به فرهنگ و هنر بومی محلی در مناطق کُردنشین در راستای تقویت فرهنگ اسلامی و ایرانی، پاسداشت زبان و ادبیات کُردی در راستای عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و کمک به توسعه فضای رسانه‌ای به ویژه روزنامه‌نگاری کُردی با هدف توسعه پایدار در استان‌های کُردنشین را از اجمله اهداف این جشنواره برشمرد.

وی به گاه شمار جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: فراخوان این جشنواره از ۱۵ آبان سال جاری اعلام و علاقه‌مندان تا ۱۰ دی ماه فرصت دارند آثار خود را برای شرکت در نخستین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های کُردی صرفاً از طریق سایت جشنواره به نشانی http://www.pressfestival.ir ارسال کنند.

وی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره و برگزاری نمایشگاه رسانه‌های استان‌های کُردنشین غرب کشور در نیمه دوم اسفند ماه ۱۳۹۷ در سنندج برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با نشانی دبیرخانه جشنواره استان کردستان، سنندج، بلوار توحید، بلوار خلیفه میرزا آغه غوثی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در حوزه رسانه و مطبوعات و یا با شماره تلفن ۳۳۲۸۵۰۷۰-۰۸۷ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/م

برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه منطقه‌ای رسانه‌های کُردی در سنندج



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سنندج میزبان نخستین جشنواره و نمایشگاه منطقه‌ای رسانه‌های کُردی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..