تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




/خبرهایی از سینما و تئاتر /

موظف شدن سرگروه‌های سینمایی به نمایش فیلم کودک و نوجوان، برگزاری یک نشست تخصصی سینمایی در فرهنگستان هنر و چند خبر تئاتری از جمله خبرهای ۱۹ آبان‌ماه حوزه سینما و تئاتر هستند.

سرگروههای سینمایی موظف شدند تا پایان سال حداقل یک فیلم کودک و نوجوان روی پرده داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی، بصری، محمدرضا فرجی دبیر شورایعالی اکران با اعلام این خبر گفت: در آخرین جلسه شورا که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، درخصوص نحوه همراهی و حمایت از فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مصوب شد همه سرگروه‌های اکران فیلم در طول سال حداقل یک فیلم سینمایی با موضوع کودک و نوجوان در گروه خود اکران کنند.

****

نمایشنامه پروانه الجزایری به نویسندگی پیام لاریان و به کارگردانی میثم گزی برای نخستین بار در تئاتر مستقل تهران به روی صحنه رفت.

به گزارش روابط عمومی این گروه نمایشی؛ جمعه شب ۱۸ آبان ماه، تئاتر مستقل تهران برای نخستین بار میزبان نمایشنامه برگزیده سی وپنجمین جشنواره تئاتر فجر بود. نمایشنامه پروانه الجزایری در جشنواره تئاتر فجر به عنوان نمایشنامه برگزیده انتخاب شده بود و برای نخستین بار به کارگردانی میثم گزی برای علاقمندان به تئاتر اجرا شد. 

عوامل اجرایی این نمایش عبارتند از : بازیگران: بابک بهشاد، مینووش رحیمیان، مهدی ساکی، معصومه بیگی، میلاد مرادی، کسری بنایی، هدی نوری زاده، با صدای سجاد افشاریان، مشاور ودستیار کارگردان:آندیا عبدالرسول، طراح صدا و آهنگساز: امید سعیدی، طراح نور: علی کوزه گر، طراح لباس: شیدا زواری، طراح پوستر و ساخت تیزر: پیام یارایی

این نمایش شنبه ۱۹ آبان ماه اجرای ویژه عکاسان خواهد داشت. عکاسان تئاتر می‌توانند برای عکاسی از این نمایش به تئاتر مستقل تهران مراجعه کنند. پروانه الجزایری هر شب تا ۵ آذر ماه راس ساعت ۲۰:۳۰ در تئاتر مستقل تهران به روی صحنه خواهد رفت.

****

شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی برای ۲ فیلم مجوز نمایش صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری ، شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی در جلسه اخیر که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، مجوز نمایش دو فیلم : ” آقای سانسور” به تهیه کنندگی غلامرضا گمرکی و کارگردانی علی جبارزاده و سرمایه گذاری علی مثنوی در ژانر اجتماعی و “زندانی ها” به تهیه کنندگی و کارگردانی مسعود ده نمکی و سرمایه گذاری سازمان هنری رسانه ای اوج در ژانر اجتماعی صادر شد.

****

نشست تخصصی «‌نگاهی به فرهنگ و اندیشه اسلامی در سینمای هند» در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار می‌شود. 

به گزارش روابط عمومی فرهنگستان هنر، در این نشست تخصصی حسن بلخاری، استاد تمام و مدیر گروه مطالعات عالی هنر در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران درباره «اسلام و هندوئیسم(کشف مبانی در حوزه هنر) » به سخنرانی می‌پردازد.

همچنین فرهنگ‌های مسلمانی در سینمای بمبئی عنوان سخنرانی ایرا باسکار (Ira bhaskar)، رئیس دانشکده زیبایی‌شناسی و هنر دانشگاه جوهر لعل نهرو، خواهد بود.

این نشست تخصصی با همکاری فرهنگستان هنر و مدرسه ملی سینمای ایران روز دوشنبه ۲۱ آبان ماه، ساعت ۱۶، در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای حضور در این نشست تخصصی می‌توانند به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲ مراجعه نمایند.

پایان اجرای “رسول” در تهران

در ۱۳ شب اجرای نمایش میدانی «رسول» به نویسندگی حمیدرضا نعیمی وکارگردانی سعید اسماعیلی که توسط منطقه فرهنگی و گردشگری تهیه و در بوستان نوروز اجرا شد، بیش از ۳۱ هزار نفر به تماشای این تئاتر میدانی بزرگ نشستند.

به گزارش روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، در ۱۳ شب اجرای نمایش علاوه بر حضور پایتخت‌نشیان از مناطق مختلف تهران، نمایش رسول میزبان چهره‌های فرهنگی و هنری، اجتمای و سیاسی نیز بود. در طول اجرای نمایش «رسول» مدیران شهری از جمله ولی‌الله شجاع پوریان معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و همچنین  اعضای شورای شهر تهران به تماشای نمایش نشستند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دیگر میهمانان رسول بودند و مدیران هنری و معاونت هنری وزارت ارشاد نیز در شب‌های پایانی نمایش رسول را دیدند.  عزت‌الله ضرغامی، رییس اسبق سازمان صداو سیما، شهرام کرمی، مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی، احسان محمدحسنی مدیر عامل موسسه اوج، سید محمد بطحایی  وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران،  دکتر محسن رضایی و … از دیگر میهمانان رسول در شب‌های اجرا بودند. از هنرمندانی که نمایش «رسول« را تماشا کردند می‌توان به اصغر همت، چنگیز جلیلوند، مسعود فروتن، شقایق فراهانی، سام نوری، روزبه نعمت‌اللهی، مژده لواسانی، مجتبی امینی و ….اشاره کرد.

در آخرین شب اجرای نمایش، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران با حضور روی صحنه نمایش «رسول» و تقدیر از عوامل نمایش از مدیریت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد تشکر کرد و گفت: «حضور تماشاگران تئاتر در این فضا بیانگر این واقعیت است که تئاتر دینی، مذهبی و به یک معنا آیینی که بیانگر ارزش‌های دینی و به‌خصوص مدرسه عاشورا باشد، به‌طور جدی مورد مطالبه و درخواست ملت عزیز ماست و حضور شما بیانگر این واقعیت است.»

وی ادامه داد:« امیدوارم کارگردانان و بازیگران ارزشمند حوزه تئاتر به این نیاز ودرخواست پاسخ دهند. هنر نمایش می‌تواند منعکس‌کننده ارزش‌های فرهنگی و دینی ما باشد.»

****

نمایش «همین حوالی» به کارگردانی رضا بهرامی با پشت سر گذاشتن آخرین جلسه‌های تمرین خود، برای اجرا از تاریخ ۲۱ آبان‌ماه آماده می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی گروه، نمایش «همین حوالی» به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی رضا بهرامی، در حالی جلسات پایانی تمرین‌ها را پشت سر می‌گذارد که از روز دوشنبه ۲۱ آبان، ساعت ۱۸ در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه خواهد رفت.

در خلاصه‌داستان نمایش «همین حوالی» آمده:«حاج‌کاظم سرباز در حال مرگ است و دو روز مانده به تحویل سال جدید».

امیر عدل‌پرور، حمیدرضا ملاحسینی، احسان مجیدی، فهیمه معین، روژینا ابراهیمی،کامبیز نیک‌آمیز، حانیه حافظی و نوشین مینایی‌فرد در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل «همین حوالی» عبارتند از: حمیدرضا ملاحسینی (طراح صحنه و لباس)، شایان کیانی (طراح پوستر و بروشور)، رضا بهرامی (طراح نور)، هادی فکری (طراح گریم)، معصومه جاوید و مسعود قربان‌نژاد (مجریان گریم)، مینا ترکمن (دستیار کارگردان)، امیرحسین نوح‌نژاد (مدیر صحنه و اجرا)، پوریا خوش‌بین (منشی صحنه) و احمدرضا حجارزاده (مدیر روابط‌عمومی و امور رسانه).

این نمایش، ششمین همکاری رضا بهرامی و کهبد تاراج در گروه تئاتر «نزدیک» است و به گفته بهرامی، دغدغه اصلی گروه تئاتر «نزدیک»، تنها خودِ تئاتر است. همین دغدغه باعث شده این دو نویسنده و کارگردان جوان تئاتر، پس از اجرای آخرین نمایش خود با نام «عبدل میمون،لاتِ پاکوتاه» به کارگردانی تاراج و بازی و مدیریت تولید رضا بهرامی، تازه‌ترین اثرشان را در تماشاخانه مهر به اجرا ببرند.

بهرامی پیش از این نمایشنامه «بیست‌متری» را به نویسندگی کهبد تاراج روی صحنه برده و در نمایش‌های «جوادیه»،«سوگواری قبل از مصیبت»،«عکس خانوادگی» و «عبدل‌میمون، لات پاکوتاه» با یکدیگر همکاری داشته‌اند.

 بهای بلیت نمایش «همین حوالی» در پنج روز آغازین برای دانشجویان با ۵۰ درصد و برای تماشاگران عادی با ۲۵ درصد تخفیف عرضه خواهد شد. سایت رزرو و فروش بلیت در اختیار علاقه‌مندان تئاتر است.

نمایش «همین حوالی» از ۲۱ آبان تا ۲۱ آذرماه، هر روز ساعت ۱۸ در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه اجرا می‌شود.

****

فیلم «اسرار گنج دره جنی» در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در سیصد و هشتادمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران و در هفتمین برنامه از مجموعه «بازی بزرگان» دوشنبه ۲۱ آبان فیلم «اسرار گنج دره جنی» به کارگردانی ابراهیم گلستان در تالار استاد ناصری به روی پرده می‌رود. پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی فیلم با حضور کامیار محسنین برگزار خواهد شد.

فیلم «اسرار گنج دره جنی» دوشنبه ۲۱ آبان ساعت ۱۸ در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران نمایش داده می‌شود.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «/خبرهایی از سینما و تئاتر /»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..