تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دوربین‌های زیر نمایشگر، چالشی بزرگ در تحقیقات گوشی‌های بدون حاشیه

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ گوشی‌های هوشمند بدون بریدگی در نمایشگر به بازار عرضه نشوند. دوربین سلفی مانع اصلی بر سر راه رسیدن به این هدف است.

به نظر میرسد کاربران نباید در آینده‌ی نزدیک منتظر ورود گوشیهای هوشمند بدون حاشیه باشند؛ چرا که در حال حاضر فناوری تولید انبوه مورد نیاز برای قرار دادن اجزای مهمی مانند دوربین جلوی گوشی در زیر نمایشگر کامل نشده‌اند. بر اساس توئیتی که اکانت Ice Universe منتشر کرده است، هنوز تکنولوژی موجود برای پنهان کردن دوربین در زیر نمایشگر (Under-display Camera) به حدی نرسیده است که کیفیت عکسها را کاهش ندهد. با وجود نمایشگر به شکل یک مانع، حسگر دوربین قادر به دریافت نور کافی برای تولید عکسهای با کیفیت نخواهد بود و در حال حاضر تصاویر خروجی از دوربین زیر نمایشگر بسیار تار و غیر قابل استفاده هستند. پیشبینی میشود که شرکتهای تولیدکننده بتوانند تا سال ۲۰۲۰ به فناوری لازم برای تولید انبوه دوربینهای پنهان در زیر صفحه‌ی نمایشگر برسند.

مقاله‌های مرتبط:

این در حالی است که برخی از حسگرهای اثر انگشت در زیر نمایشگر در واقع یک سنسور تصویر در زیر نمایشگرهای اولد هستند که نور تابیدهشده به اثر انگشت کاربر را دریافت میکنند. اما این اسکنرها در گوشیهای هوشمند موجود موفقتر عمل میکنند چرا که به نور کمتری نیاز دارند و بر خلاف یک دوربین، تولید یک عکس با کیفیت بالا از آنها انتظار نمیرود. تولیدکنندگان به طراحی گوشیهای بدون حاشیه اشتیاق زیادی نشان میدهند؛ اما به نظر میرسد دوربین جلوی گوشی یکی از بزرگترین چالشهای آنها در مسیر رسیدن به چنین ظاهر مجلل و باشکوهی است. همانطور که توئیت منتشرشده عنوان میکند، در چند سال آینده فناوری دوربینهای زیر نمایشگر رشد خواهد کرد و انتظار میرود که گوشیهایی با نمایشگرهایی کاملا بدون حاشیه تولید شوند.

اخیرا در کنفرانس توسعهدهندگان ۲۰۱۸ سامسونگ، از طرحهای بریدگی احتمالی در گوشی‌های هوشمند آتی این شرکت رونمایی شد. این غول کره‌ای پیش از این مخالفت خود با نمایشگرهای دارای بریدگی را اعلام کرده بود؛ اما پس از آن که کاهش چشمگیری در اندازه بریدگی‌ها به وجود آمد، به این نوع طراحی روی آورده است. سامسونگ طراحی‌های جدید خود را Infinity-U ،Infinity-V و Infinity-O نامگذاری کرده است که حرف آخر در هر اسم به شکل بریدگی اشاره دارد. دو طرح اول بیانگر بریدگی قطره‌شکلی هستند که هم‌اکنون بیشتر تولیدکنندگان اصلی از آن استفاده می‌کنند در حالی که Infinity-O اساساً یک حفره در نمایشگر است که دوربین جلو در زیر آن قرار می‌گیرد. به دنبال این طرح، نمایشگرهای جدید Infinity Flex خواهند بود که با هدف رسیدن به ظاهری یکدست هر نوع بریدگی و شکاف در آنها حذف شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دوربین‌های زیر نمایشگر، چالشی بزرگ در تحقیقات گوشی‌های بدون حاشیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..