تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهره‌مندی ۶۷۰۰ دانش‌آموز دیرآموز از خدمات و حمایت‌های آموزش و پرورش استثنایی

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر گفت: در طول سال تحصیلی گذشته ۶ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز دیر‌آموز، یک‌هزار و ۸۸۵ دانش‌آموز دارای اختلالات یادگیری در پایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی استان و یک‌هزار و ۱۵۴ دانش‌آموز بصورت تلفیقی فراگیر در مقاطع مختلف تحصیلی مدارس عادی از خدمات آموزشی، پرورشی و حمایتی آموزش و پرورش استثنایی استان بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به تعداد دانش‌اموزانی که در سال‌تحصیلی جاری درمدارس با نیاز‌های ویژه استان در حال تحصیل هستند، افزود: یک هزار و ۳۴۵ دانش‌آموز در مدارس با نیاز‌های ویژه استان در سال‌تحصیلی ۹۸-۹۷ مشغول تحصیل هستند.

وی بیان کرد: ۳۳ مدرسه پیش‌دبستانی و ابتدایی، ۱۴ مدرسه آمادگی، ۱۴ مرکز متوسطه پیش حرفه‌ای و ۱۰ مرکز متوسطه حرفه‌ای مستقل و ضمیمه در ۱۵ شهرستان، ناحیه و منطقه به دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در سطح استان خدمات حمایتی، پرورشی و آموزشی ارائه می‌دهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان یادآور شد: ۵۶۸ نفرکادر آموزشی متخصص در مدارس و مراکز با نیاز‌های ویژه استان در راستای ارتقای موفقیت تحصیلی و رشد مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان دارای نیاز‌های ویژه با بهره‌گیری از شیوه‌ها و راهبرد‌های نوین آموزشی در مسیر فراهم کردن نیاز‌های ویژه آموزشی این دانش‌آموزان و ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی و حمایتی به آنان گام بردارند.

رنجبر با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه سخت، پیچیده و تخصصی است؛ تصریح کرد: با عادی‌سازی و همزیستی در کنار همسالان، فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش، آموزش خانواده و آگاه‌سازی جامعه می‌توان زمینه بهره‌وری و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های افراد با نیاز‌های ویژه را در جامعه فراهم کرد.

وی افزود: درمیان گروه‌های هفت‌گانه دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه دانش‌آموزان کم توان با ۹۵۰ نفر، بیشترین جمعیت و دانش‌آموزان رفتاری هیجانی کمترین جمعیت دانش‌آموزی آموزش و پرورش استثنایی در استان را شامل می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: در طول سال تحصیلی‌جاری همچنین ۱۹ مرکز دولتی و پنج مرکز غیردولتی اختلالات یادگیری با بهره‌مندی از پرسنل مجرب و متخصص روزانه به بیش از ۳۶۰ دانش‌آموز دوره ابتدایی دارای اختلالات یادگیری در یک یا دو درس که اغلب خواندن، نوشتن یا ریاضی هستند، خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه کرده وآنان را به سمت سلامت و ارتقای تحصیلی هدایت می‌نمایند.

انتهای پیام/م

اشتغال به تحصیل یک هزار و ۳۴۵ دانش‌آموز در مدارس با نیاز‌های ویژه در استان کردستان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهره‌مندی ۶۷۰۰ دانش‌آموز دیرآموز از خدمات و حمایت‌های آموزش و پرورش استثنایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..