تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای موفق طرح شناسایی و درمان بیماران مبتلا به هپاتیت C. در زندان‌های کردستان

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اسحاق ابراهیمی توجه به بهداشت و درمان را یکی از ضرورت‌های مهم در مراکز اصلاحی و تربیتی دانست و گفت: خوشبختانه در تمام زندان‌های استان واحد بهداری و بهداشت و درمان فعال است وخدمات بهداشتی و درمانی متنوع به مددجویان ارائه می‌شود.

وی توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌های بهداشتی و درمانی را یکی از معیار‌های مهم در توجه به حقوق شهروندی زندانیان در این مراکز دانست و گفت: در زندان‌ها به‌عنوان جامعه‌ای انسانی و یا به اصطلاح «جامعه‌ای کوچک، اما با تمامی نیاز‌های جوامع بزرگ»، می‌طلبد که تمام نیاز‌های افراد از جمله آموزش، ورزش، بهداشت و درمان به بهترین نحوه ممکن مورد توجه قرار گیرد چراکه در غیر این صورت آسیب‌ها و معضلات جبران ناپذیری متوجه جامعه خواهد شد.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان تصریح کرد: ۱۰ پزشک عمومی، ۱۲ پزشک متخصص، ۳۸ پرستار و ۶ کارشناس بهداشت مشغول به ارائه خدمات درمانی به مددجویان زندان‌های استان هستند و در صورتی که به تشخیص پزشک زندان ادامه روند درمان نیازمند تجهیزات و امکانات بیشتر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خارج از زندان باشند، سریعا و پس از دریافت مجوز‌های قضائی نسبت به انجام این کار اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه امکان بهره‌مندی زندانیان و خانواده‌های آنان از مزایای دفترچه بیمه سلامت در استان فراهم است، ادامه داد: آمار‌ها حاکی از آن است که بسیاری از زندانیان و خانواده‌های آنان زیرپوشش مراکز حمایتی بوده و پرداخت هزینه‌های درمانی برای آنان مقدور نیست، بنابراین به همین دلیل با همکاری بیمه سلامت ایرانیان، انجمن حمایت زندانیان و کمیته امداد شرایطی فراهم شده که مشکلات زندانیان و بالاخص خانواده‌های آنان در حوزه درمان به حداقل ممکن برسد.

ابراهیمی افزود: در نیمه نخست سال‌جاری انجمن حمایت زندانیان ۶۶ مورد خدمات درمانی به خانواده‌های زیرپوشش ارائه کرده است.

وی همچنین از شناسایی و درمان زندانیان بیمار در بدو ورود به زندان خبر داد و بیان کرد: هر مددجو به محض ورود به زندان توسط کارشناسان حوزه بهداشت و درمان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت مبتلا به هرگونه بیماری، شرایط مساعد جهت نگهداری و درمان آنان فراهم می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان با تاکید بر ضرورت توجه به امر پیشگیری گفت: شرایط زندگی دسته جمعی در زندان‌ها می‌تواند زمینه‌ساز بروز بیماری‌های متعددی باشد، اما با آموزش‌های مستمر به کارکنان و زندانیان و بالا بردن سطح دانش و مهارت آنان می‌توان از شیوع و اپیدمی بیماری‌ها پیشگیری کرد.

وی اضافه کرد: در ۶ ماهه نخست سال‌جاری ۱۶۰ مورد مشاوره پیشگیری از اعتیاد و بیماری‌های رفتاری به مددجویان و خانواده‌های آنان ارائه شده است.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سطح کشور تنها زندان‌های استان موفق به اجرای طرح شناسایی و درمان بیماران مبتلا به هپاتیت C. شده‌اند، امیدواریم مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه درمان در استان، ما را در اجرای این طرح که سلامت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت، یاری کنند.

انتهای پیام/م

شناسایی و درمان بیماران مبتلا به هپاتیت C. در زندان‌های کردستان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای موفق طرح شناسایی و درمان بیماران مبتلا به هپاتیت C. در زندان‌های کردستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..