تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




متولیان خود خوانده ۹۰درصد از موقوفات سردشت را تباه کرده اند

ساعت: 14:05 منتشر شده در مورخ: 1397/08/19 شناسه خبر: 1426737

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت در رابطه با موقوفاتی که خارج از سرپرستی و تولیت این اداره هستند، گفت: بیش از ۹۰ درصد موقوفاتی که به علت مخفی کاری توسط متولیان خود خوانده و اشخاص غیر اداره شده و به اداره اوقاف و امور خیریه معرفی نشده در حال تحریف و نابودی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا رحمان شمسی  در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: اشخاصی به علت برخی بهانه جویی ها و عدم اعتماد لازم وقف نامه های جدید و یا قدیمی که در اختیار دارند را به اطلاع اداره اوقاف و امورخیریه نمی رسانند که پس از مرگ واقف و یا متولیان و معتمدان وقفه جدیدی به وجود می آید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت بیان کرد: اینگونه موقوفات بعدها توسط نسل های جدید، یا فروخته شده و یا به بازماندگان به ارث می رسد در این شرایط نیت واقف اجرا نشده و از حالت وقف بودن خارج می شود.

وی تصریح کرد: می طلبد که مطلعان این وقف ها را به اطلاع اداره اوقاف و امور خیریه برسانند تا به نحو احسن اداره و سرپرستی شوند.

شمسی با بیان اینکه سردشت با ثبت ۲۰ وقف جدید در سالجاری رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است گفت: در استان تعداد ۱۳ وقف منفعتی به ثبت رسیده که ۸ مورد از آنها به سردشت تعلق دارد.

وی اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه سردشت یکی از چهار شهرستان برتر آذربایجان غربی در اتمام اسکن و بارگذاری تصاویر پرونده های موقوفات در سامانه جامع ثبت موقوفات است.

وی با اشاره به اینکه مستاجرین باید بصورت داوطلبانه بر افزایش اجاره بهای موقوفات اقدام کنند، افزود: این اداره در صورت هر گونه ممانعت از افزایش اجاره بهاء از طریق دادگستری اقدام و درخواست تعدیل اجاره بها خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: در مسابقات قرآنی مرحله استانی، سردشت رتبه اول جنوب استان را از آن خود کرد.

شمسی اضافه کرد: امسال ۱۳خادم ثابت مساجد بیمه شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «متولیان خود خوانده ۹۰درصد از موقوفات سردشت را تباه کرده اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..