تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رغبت کشاورزان کوثری به کشت محصول استراتژیک زعفران

ساعت: 10:55 منتشر شده در مورخ: 1397/08/19 شناسه خبر: 1426703

فرماندار کوثر گفت: با توجه به آغاز برداشت نخستین محصول زعفران از این شهرستان پیش بینی می شود دو کیلوگرم زعفران خشک استحصال شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا وحید کنعانی کلور در گفتگو با سبلان‌ما،از آغاز برداشت نخستین زعفران کشت شده در شهرستان کوثر خبر داد و گفت: خوشبختانه با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی، کشاورزان کوثری به کشت این محصول استراتژیک و پردرآمد که بعضا تا 10سال هم محصول می دهد، رغبت نشان می دهند.

وی با اشاره به قیمت 150 هزار ریالی هر گرم زعفران خشک، افزود:  برداشت زعفران از دو مزرعه پایلوت شهرستان کوثر آغازشده و پیش بینی می شود دو کیلوگرم زعفران خشک استحصال شود.

فرماندار کوثر با تاکید بر مزایای کشت این گیاه 7 ساله پرثمر  تصریح کرد: برداشت زعفران از اواسط آبان ماه تا سه هفته بعد از آن در شهرستان کوثر ادامه خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: طبق برآوردها متوسط برداشت زعفران در هر هکتار در سالهای دوم تا هفتم کشت متفاوت بوده و از دو تا ده کیلوگرم نیز می رسد.

شهرستان کوثر نیز در پی خشکسالی‌ سال‌های اخیر با مشکل کم‌آبی و بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند و کشت محصولات با نیاز آبی کم یکی از راهکارها برای زنده نگه داشتن رونق کشاورزی در این خطه است.

 انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رغبت کشاورزان کوثری به کشت محصول استراتژیک زعفران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..