تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت یا کشاورزان؛ کدام یک مسئولند؟!

ساعت: 09:42 منتشر شده در مورخ: 1397/08/19 شناسه خبر: 1426647

نقدی بر اظهارات ضد و نقیض مدیران اقتصادی آذربایجان‌غربی؛

مشکلات سیب در آذربایجان غربی، در حال تبدیل شدن به کشمکش های سیاسی بین مسئولان است و هیچ مسئولی حاضر به پاسخگویی و قبول کوتاهی‌های مربوط به خود نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  با وجود اینکه مساله کشاورزان و حواشی پیرامون آنان سال‌ها به عنوان مشکل اصلی مناطق کشاورزی به خصوص آذربایجان غربی به عنوان قطب تولید بسیاری از میوه ها مطرح‌است، اما در چند و چون همین مشکلات این مسئولان بوده اند که همچون تمام مواقع هرکدام در پی مقصر جویی و پاک کردن صورت مسئله به روش خود بوده اند که نه تنها دردی را درمان نکرده بلکه به دلیل اهمال در حل مشکل، مسائل دیگری نیز به آن اضافه شده که توشه این مشکلات را سنگین تر کرده است.

در این میان، هیچ‌کدام از مسئولان آذربایجان غربی فارغ از این مقصرجویی ها و شانه خالی کردن ها نبوده و هرکدام طی سال های گذشته افراد مختلفی را باعث و بانی مسائل و مشکلات دانسته و وعده های گوناگونی داده‌اند.

اما آنچه که طی روزهای اخیر، در پیگیری‌های خبرنگار اروم‌نیوز از علت انباشت سیب های درجه ۲ و ۳ در کنار جاده ها، وی را متوجه تضادهای بین مسئولان کرد، نبود سخن واحد بین مدیرکل امور اقتصادی استانداری و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بود.

می توانید در لینک های زیر خبرهای کامل مربوط به آنان را مطالعه کنید:

*مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری: اهماهنگی و نبود زیرساخت کافی؛ عامل انباشت سیب‌های صنعتی در کنار جاده‌ها/ حفظ ایمنی جاده و حقوق اجتماعی مورد توجه قرار گیرد

*مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی: کشاورزان عامل اصلی دپوی سیب صنعتی در کنار جاده‌ها/ رسیدگی قضایی به تخلفات ۵۰ درصد از دپو‌داران انجام شده است

اگر به این ۲  تیتر نیز دقت کنیم متوجه تضاد قابل توجهی در این  گفت و گوها خواهیم شد که هرکدام چیزی را عامل فاجعه دپوی سیب های صنعتی در کنار جاده ها عنوان کرده اند.

اما آنچه مطرح است وجود مقصر یا علت این اتفاق نیست. بلکه نبود چاره اندیشی و پاک کردن صورت مساله است که تاکنون طی سال های اخیر از جانب هیچ‌کدام از مدیران کل یا مسئولان اقتصادیِ در آستانه بازنشستگی استان مشاهده نشده است.

چراکه حل مشکل نبود زیرساخت ها نیز در دستان مسئولان دولت است که بارها خود را تدبیر و امید نامیده، اما در یک استان مرزی و دارای عنوان قطب سیب قادر به اندیشیدن تدبیری در راستای حل بحران کوچکی با عنوان دپوی سیب صنعتی نشده و هرساله صحنه های دلخراش در حال تکرار شدن هستند.

حال آنکه کشاورزان به عنوان یکی از بازوان اصلی اقتصاد این استان باید در هر شرایطی اقدام به چرخاندن چرخه های اقتصادی استان و کارخانجات کرده و همانطور که مسئولان گفته اند زندگی ۶۰ هزار نفر را بگذرانند.

اما در کمال ناباوری، کوتاهی های مسئولان پیر و هیات اقتصادی ناکارآمد استان را نیز همین کشاورزان کشیده و علاوه بر آه و افسوس فاسد شدن سیب های صنعتی خود در گوشه و کنار جاده های بی رحم استان باید مسئولیت این کوتاهی های بی توجیه متولیان کشاورزی و اقتصاد را نیز بر دوش بگیرند.

آیا وقت آن نرسیده برای یک بار هم که شده دولتمردان به میدان آمده و از این قشر زحمتکش عذرخواهی کرده و کوتاهی های خود را از دوشِ زیرساخت های رویایی و البته کشاورزان خسته بردارند؟!

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت یا کشاورزان؛ کدام یک مسئولند؟!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..