تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۳۸۱ میلیون مترمکعب آب پشت سد‌های کردستان ذخیره شده است

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، کامران خرم گفت: سال گذشته در مجموع ۱۲ سد استان کردستان یک هزار و و ۲۲۶ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده بود که با توجه به آبگیری چند سد و بارندگی‌های صورت گرفته این میزان ۱۲ درصد افزایش داشته و به هزار و ۳۸۱ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی افزود: حجم آب سد قشلاق سنندج اکنون ۱۷۳.۸ میلیون مترمکعب است که پنج میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است که این میزان ۱۶۸ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان ادامه داد: همچنین حجم آب سد آزاد هم در حال حاضر ۹۶ میلیون مترمکعب است که این رقم در سال گذشته ۹۴ میلیون مترمکعب بود.

خرم با اشاره به اینکه حجم آب کنونی مخزن سد چراغ ویس سقز، ۳۲ میلیون مترمکعب است، یادآور شد: این در حالیست که حجم آب این سد در سال ۹۶ حدود هشت میلیون مترمکعب بوده است.

وی در ادامه سخنان خود به سد سنگ سیاه اشاره کرد و بیان کرد: در حال حاضر حجم آب مخزن سد سنگ سیاه ۴.۱ میلیون مترمکعب است که سال گذشته ۸.۵ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان حجم کنونی آب ذخیره پشت سد‌های بانه، گاران، زریبار، زیویه و سورال را به ترتیب ۲.۴، ۷۵، ۴۶، ۱۳ و ۱۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: حجم آب این سد‌ها در سال گذشته به ترتیب ۱.۱، ۷۷، ۴۴، ۱۳ و ۱۰ میلیون مترمکعب بوده است.

خرم با اشاره به اینکه آب سد‌های بوکان و گاوشان هم به ترتیب ۲۵۳ و ۴۹۹ میلیون مترمکعب است، اظهارداشت: حجم آب سد بوکان در سال گذشته، ۲۳۶ میلیون و سد گاوشان هم ۵۰۷ میلیون مترمکعب بود.

وی در ادامه افزود: سد تلوار در حال حاضر ۷۷ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده دارد و این در حالیست که حجم آن در سال قبل ۶۰ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان روند کلی افزایش حجم آب سد‌های استان را مناسب عنوان کرد و یادآور شد: سال گذشته، میانگین بارندگی‌های کردستان نسبت به دراز مدت، ۱۵ درصد بیشتر بوده است.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۳۸۱ میلیون مترمکعب آب پشت سد‌های کردستان ذخیره شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..