تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فشار خون بالا؛ بیماری خاموش ۶ و نیم میلیون ایرانی/ به‌هیچ‌وجه آنتی بیوتیک را خودسرانه مصرف نکنید

سخنگوی وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مصرف پایین سرانه برخی داروها به دلیل اطلاع نداشتن افراد از بیماری خود/ ممنوع بودن مصرف خودسرانه انتی بیوتیکایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در کشور ما سرانه مصرف اکثر داروها به میلی‌گرم نسبت به کشورهای مشابه کمتر است اما در تزریق کورتن و مصرف آنتی بیوتیک مردم ایران نسبت به سایر کشورها سرانه‌ای بالاتر دارند و همین اما باعث بروز مشکلاتی در سیستم ایمنی بدن و مقاومت دارویی افراد می‌‌شود.

وی ادامه داد: حدود 6 ونیم میلیون نفر از افراد بالغ از بیماری فشار خون بالای خود بی‌اطلاع هستند و برای این منظور به پزشک مراجعه نمی‌کنند، در این بین افرادی که مبتلا به دیابت هستند نیز به دلیل بی‌اطلاعی از بیماری و یا به دلیل بیماری دیگر به پزشک مراجعه می‌کنند و همین موضوع باعث کاهش مصرف متوسط اکثر داروها در کشورمان می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: در واقع افراد در هنگام مراجعه به پزشک به دلیل تشخیص نادرست بیماری‌  قرصی مصرف نمی‌کنند و این مسئله بر کاهش آمار سرانه مصرف دارو تاثیر گذاشته است.

حریرچی اضافه کرد: به طور کلی سرانه پایین مصرف دارو به صورت متوسط دنیا آن چنان خوب نیست و افراد باید توجهی ویژه‌ به چکاپ داشته باشند.

ارتباط خود درمانی با افزایش بروز تداخل دارویی

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خود درمانی در خصوص داروهای آنتی بیوتیک مطلقا ممنوع است و این مسئله باعث ایجاد آسیب‌های جدی به بدن می‌شود و ممکن است تداخل دارویی با دیگر قرص‌ها را ایجاد کند که جز پزشکان افراد دیگری از این مسئله اطلاعات کافی ندارند.

وی گفت: ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان و دریافت هر گونه وجه بدون فاکتور رسمی بیمارستان کاملا ممنوع است و با متخلفان برخورد جدی می‌شود و وزارت بهداشت قصد دارد هیچگونه رابطه مالی بین بیمار و پزشک را به صفر برساند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فشار خون بالا؛ بیماری خاموش ۶ و نیم میلیون ایرانی/ به‌هیچ‌وجه آنتی بیوتیک را خودسرانه مصرف نکنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..